tisdag 14 augusti 2012

Bröllop och lite nyheter


Inläggen duggar då inte tätt... ;-). Det har varit så fullt upp och är fortfarande, men den här veckan har jag semester och kan ägna mig lite mer åt Aunt Molly's och bloggen. Jag har ju en hel bil full med saker som ska fotograferas och läggas in i butiken, jag kommer att uppdatera med nyheter flera gånger om dagen den här veckan!

Vi var ju på bröllop förrförra helgen och det blev en jättefin dag och en låååång natt i goda vänners lag. H och jag var inte hemma förrän halv fem på morgonen! ;-) Vigseln i kyrkan var en mäktig upplevelse. Det hällregnade ute och började också åska, så åskan ackompanjerade kören, vars skönsång fyllde hela kyrkan. Det var en sällsam upplevelse och många, inte minst brudgummen, rördes till tårar under körens och de fantastiska solisternas insatser.

Det regnade i princip hela dagen, kvällen och natten, men en kort stund före middagen tittade solen fram och vi hann ta några foton av brudparet framför bagarstugan. Ja, bröllopsfesten för alla 150 gästerna hölls hemma hos brudparet! Ni ser ju de fantastiska snickerierna på bagarstugan (och hur stor den är), då förstår ni hur själva bostadshuset måste se ut. Stora salonger i fil, originalkakelugnar i varje rum, originaltapeter från 1800-talet, ja, det är nästan så man svimmar av salighet när man ser allt vackert :-).
 

Det tar sin lilla tid att lägga in alla nyheter, de här vackra och ovanliga kakformarna från ett gammalt bageri i Dalarna var inte ens diskade när jag köpte dem och de var inte helt lätt att rengöra  ;-). Men, skam den som ger sig och jag fick dem rätt fina till slut! Det är så roligt när man hittar sånt som man sällan eller aldrig ser :-).

Lite mer husgeråd och flera uppsättningar med gamla speceriburkar är på ingående och mycket annat smått och gott! :-)


Jag har också fått tag på några riktigt fina gamla kakburkar, den på bilden ovan har ett mönster som påminner lite om Gustafsbergs mönster Alva. Mycket av det jag har köpt går för ovanlighetens skull i blått och vitt, det känns fräscht och somrigt. Och... sommaren håller i sig trots att de sa på nyheterna att hösten har kommit till vissa delar av vårt avlånga land. Hmm... det stämmer då inte :-).

Ikväll ska jag sätta mig och kika in till er allihopa som lämnat så fina kommentarer hos mig, det känns som om det var evigheter sedan jag promenerade runt i Blogglandia! :-) Tack snälla ni för alla fina ord!

Många kramar
Bitte

2 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är så roligt och romantiskt och gå på sommarbröllop, vackert brudpar och fin miljö där ni var.
Kika på dina nyheter ska jag också.
Kramar
AnnaMaria

Hanna sa...

vilken fin burk.
kram
HAnna