torsdag 19 juli 2012

Tandläkare och små rovdjur


För ett tag sedan skulle jag vara med på uppvisning, fast matte säger att det heter utställning. Kvällen innan uppvisningen sa husse att min svans hade en lång tofs längst ut och att vi borde klippa till den lite. Plötsligt hade husse klippt tofsen rakt av. Matte frågade hur han tänker som och sa att det inte såg klokt ut, det såg ut som att man hade gjort en pottklippning på svansen. Sen blev hon supersur på husse och sa att han förstör hennes bäbis. Hur TÄNKER han som??? MÖRDAJE!!!

Nästa dag var det dags för uppvisningen och hela familjen följde med för att stötta mig. När vi kom dit kändes det lite läskigt först, för det var tusentals stövaje som stirrade på mig. Efter hundratals timmar skulle jag och två andra pluttflickor ha uppvisning. Vi började gå runt på gräsmattan, men då kom det plötsligt in en tandläkare och sa att jag skulle gapa för han skulle titta på mina tänder. Hur TÄNKER han som??? Han förstörde ju hela uppvisningen!

När han hade tittat på tänderna sa han att vi skulle springa runt runt i en cirkel. Jag hade ingen lust att göra det och försökte bromsa, men husse tvingade mig. Jag ville göra lite extra små skutt för att det skulle bli en bättre uppvisning, men då sa husse att det fick jag absolut inte göra för då kunde tandläkaren få spader. När vi hade sprungit och stannat flera gånger, sa tandläkaren att det var klart och jag sprang av gräsmattan till matte och Mollie. Matte sa att hon var så stolt över att jag hade klarat det och jag fick supermycket godis och Mollie pussade mig flera gånger.

  

Ibland brukar jag titta på Animal Planet med Mollie, men man får absolut inte störa henne när hon ser på det för då blir hon rosenrasande och biter mig. Hon studerar rovdjuren och lär sig grejer, fast jag tycker att det är mest kul att se när rovdjuren gapar och jagar andra djur. Det är superkul när de springer!

En dag så ville jag leka rovdjur med Mollie, fast hon ville bara sova. Hon älskar väl att tråka ut mig! Jag ställde mig framför henne och gapade allt jag kunde. Mollie låtsades sova och väntade väl på att jag skulle gå därifrån, men det gjorde jag inte. Jag ställde mig jättenära henne och fortsatte gapa. Efter en stund började hon att pipa för att matte skulle komma och ta bort mig. Matte sa att jag skulle sluta med det där gapandet. Tror hon, ja!

Mollie satte sig upp och såg sur ut och då gjorde jag ett super-rovdjursskutt rakt på henne så hon ramlade ner från soffan. Mollie blev rosenrasande på mig och började jaga mig, det var SUPEJKUL! Matte blev också arg på mig och sa att man absolut inte får knuffa ner någon sådär, hon sa att Mollie hade kunnat bryta benen av sig. Tror hon, ja!

Efter en stund vill inte tråk-Mollie jaga mig mer, så hon lade sig igen för att sova. Jag ställde mig mitt på golvet och gapade allt jag kunde och stirrade på matte och Mollie. Matte frågade vad jag höll på med egentligen och sa att jag skulle skärpa mig. "Så här gör du, Noomi", sa hon, och gapade så mycket hon kunde mot mig

ATTAAAAAAAACK! Jag tog ett superlångt rovdjursskutt mot matte och knockade henne rakt på munnen så att hon ramlade baklänges i soffan. Matte blev rosenrasande och tog tag i mig och sa att nu fick jag verkligen skärpa mig, sen sa hon att hon skulle få fläskläpp. Tror hon, ja! Matte sa att nu får jag inte se på Animal Planet mer, för hon orkar inte med att ha bäbisar som gapar och attackerar alla i huset. Då blev jag riktigt sur! Först när jag INTE vill gapa, då måste jag göra det. Sen när jag VILL gapa, då får jag inte göra det! Jag gapar väl om jag känner för det. Det är väl det rovdjur gör.

Hälsningar
Noomi

7 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hihi, tänk och få läsa det här före läggdags, jag kommer somna med ett leende. Och så fint Noomi går bredvid husse på uppvisningen.
Jag har precis skickat hem en liten vovve jag passat, hennes kompis har blivit ormbiten och ligger inte hos tandläkaren utan hos veterinären över natten. Och hälsa matte att Dora är så välkommen, Amos sitter i hallen och väntar...fniss
Nospuss till vilddjuret
AnnaMaria

Gunilla sa...

Ha ha ha! Skrattade höft för mig själv när jag läste ditt inlägg. Stackarn. Det är inte lätt att förstå sig på den här världen.
Trevlig helg

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tack Bitte
Dora är framme, den snälla sommarvikarien som kör post hade med paketet till dörren i en kasse.
Och så söt hon är, så roligt och ha två djur från susar i säven.
Och tack för väldoft och smaskens bitar.
Bamsekram
AnnaMaria

Lilla Kullan sa...

Men vilken rolig bild mot slutet.;-) Kram

Hajan sa...

Ja de har det inte lätt,på varken hundskola eller vanlig skola.
Men det bliver nog bra för Dig med,
klagade någon på svansen då ?
Nej jag trodde väl det

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Wilda/vovven är hemma nu, men det var tufft ett tag. Hon blev biten i benet och giftet gick rakt in i en ven, så hon tuppade av från och till. Men efter en natt hos doktorn kom hon hem igår.
Solig kram
AnnaMaria
Ps, passa er noga för slingrande saker

Här är gudagott att vara! sa...

Vov på dej Noomi !
Stackars dej att du inte får se ditt favvo program längre ...Din matte verkar ganska sträng tycker jag OCH så oförskämt av den där tandläkaren att förstöra din fina uppvisning med att vilja titta på dina tänder just DÅ !
Va synd att inte Mollie vill leka rovdjur med dej...Är säker på att ni skulle ha himla kul !
Försök övertala henne när hon är lite piggare så kanske hon är med.
Åh förresten kan du ju tjuvkika när Animal Planet är på tvn...
Puss på dej !
Anneli