måndag 2 juli 2012

Dagens nyheter


Hoppas att ni alla har haft en skön helg! :-) Jag tillbringade lördagen med att hjälpa till i en monter på Höga Kusten Game Fair (en stor mässa med inriktning på friluftsliv och hundar) och trots HÄLLREGN hade vi redan under eftermiddagen över tretusen besökare! Jag måste säga att jag beundrar alla som åkte dit och trotsade vädrets makter. Eftersom det även spöregnade hela natten mot lördagen, förvandlades mässområdet snabbt till en leråker och det var en klar fördel att ha stövlar på sig...

Trots regn och rusk njuter jag av sommaren :-). Livet är så mycket enklare under den här årstiden! Jag frossar också i alla vackra sommarblommor som finns nu, det är så vackert med sommarblommor tillsammans med gammalt porslin.


Jag flyttade ut mina quiltade favoritkuddar till den grånade trädgårdsmöbeln och de passade riktigt bra där! Tillsammans med kuddarna, några virkade plädar, en god bok, iste och morotskaka, kommer jag nog att få en skön och lat sommar i trädgården :-).

Det var väl tur att jag norpade några kuddfodral till mig själv, för det finns bara två kvar nu och de finns i butiken under Nyheter. De är givetvis helt nya och oanvända! Det är många som har hört av sig angående de matchande överkasten som jag sålde tidigare i år, men de är tyvärr slut hos leverantören och går inte längre att få tag på.
 

Solen kikade fram som hastigast tidigare ikväll och jag fick för mig att jag skulle fota några varor utomhus för omväxlings skull. Jag skyndade mig att bära ut en massa saker, men hann knappt ut förrän det mörknade på och började regna igen. Det var bara att springa in med alla sakerna igen, så kan det gå! ;-)

Jag har kommit på att jag skulle vilja ha ett utomhuskök, men ska det regna så här mest hela tiden är det nog en bra idé att ha något slags tak över köket...


Tro det eller ej, men syrenerna blommar fortfarande hos oss! Därför frossar jag i syrener också, de blommar så kort tid på året och den tid de har kvar ska de få lysa upp regnrusket och vara mina små bleklila solstrålar. Den vackra gamla karamellburken på bilden är också precis inlagd i butiken.

I nästa inlägg ska jag presentera en ny leverantör som jag är så glad över att ha hittat... ni kommer aldrig att kunna gissa vad det handlar om för slags varor ;-).

Önskar alla en fin start på veckan!

Många kramar
Bitte

3 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad underbart med blommande syrener...här är det schersminen som blommar nu och jag doftar och doftar på blommorna för att fylla doftminnet...det är så många blommor i år som bara passerat i en hast...

Vackra saker du fått in i butiken och det ska bli spännande att se vad det blir för nya varor.

Önskar dig en vacker solig dag och ge de där goa hundarna varsin kram!
Kram,
Regina

STENLYCKA sa...

Åhh.. Bitte, vilken dålig bloggvän jag har varit den senaste tiden. Nu har jag semester och jag hoppas jag skall få mera tid för min blogg. Det har varit en ganska jobbig vår, som det kan vara för oss människor ibland, därför har de inte blivit så många hälsningar från mig. Men nu skall jag njuta av min semester och hoppas på en härlig regnfri och varm sommar med många äventyr.
Ha det så gott!
Kram Raina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Syrenerna är slut sedan länge här... och det är lite tråkigt, för det är ju så vackert. Men det finns andra blommor att glädja sig åt istället :)
Undrar vad det är för leverantör du har hitta, jag blir väldans nyfiken.
Kram
Marie