fredag 1 juni 2012

Något har hänt...


... våren har kommit även till Härnösand! :-) Förra veckans plötsliga värmebölja gjorde att naturen fullkomligen exploderade och på bara någon dag blev träden gröna. De knoppande tulpanerna slog äntligen ut, men ännu har allt inte blivit så där härligt djupgrönt som det bara kan vara i maj :-).

Efter helgen blev det kallt igen, det har inte varit mer än 3-4 plusgrader på morgnarna och brrr så kallt vi har haft det inomhus eftersom vi slog av värmen för ett tag sedan!
 
Tiden går otroligt fort, det är redan två helger sedan jag var i Göteborg på C:s konfirmation. Det blev en jättefin dag, trots att det regnade och var kallt. Det var lite synd, för jag hade tänkt fota fina C utomhus i hennes vackra 60-talsinspirerade klänning, men jag fick ändra planerna. Helgen försvann i ett huj eftersom jag flög ner på fredag eftermiddag och var tvungen att bege mig till flygplatsen igen redan vid ett-tiden på söndagen. Jag är ändå så glad att jag åkte ner, det blev en minnesvärd helg tillsammans med de nära och kära som bor alltför långt bort.

Bilderna i inlägget är från fredagen, då vi sammanstrålade med mamma och pappa på deras hotell Nya Varvet Studios. Det var en sån vacker utsikt mot vattnet från restaurangen, hela tiden gled nya båtar förbi och när solen började gå ner gick vi ut för att fånga alla vackra färger på bild.

Jag hade tur som kom hem från Göteborg, bara två dagar efter att jag flög hem gick Skyways i konkurs... ;-).

Förra helgen hade vi hyrt en container, vi går nämligen i flytt-tankar... ;-). Hela källaren plus förråden skulle tömmas och på lördagen var hela gräsmattan full av sonens gamla leksaker, plus hur många lådor som helst med saker som jag inte visste var jag skulle göra av. Det var som att jag på en helg gick igenom 25 år av mitt liv! Jag gick igenom foton från högstadiet, diktsamlingar och sånger jag skrev på gymnasiet, mina babykläder och minnessaker. Sedan gick jag igenom alla sonens barnkläder och tvättade upp det som jag vill ha kvar, efter det tog jag mig an hans leksaker. Det var riktigt roligt... :-). Jag skurade allt och packade sen ner leksakerna i stora kartonger. Hmm... det var en och annan som gick förbi som undrade om det var loppis på gång... ;-).


Det låter kanske lite konstigt, men det känns som att jag gjort mig av med någon slags barlast :-). Källaren är tom, nu har jag inte längre en massa rat som jag måste släpa med mig på livets väg. Det är märkligt, alltid när man har gjort en rejäl rensning, undrar man varför man inte gjorde det tidigare... :-).

Ja, nu får jag väl gå igenom resten under de kommande veckorna! Det är ingen brådska, jag måste också hinna njuta av våren som kom till sist. Har vi tur hinner syrenerna slå ut lagom till skolavslutningen!

Önskar er alla en fin helg, missa inte Let´s Dance-finalen ikväll! :-)

Många kramar
Bitte

8 kommentarer:

Hem Ljufva Hem sa...

Trevlig helg du har haft i Götet.
Tänk att du har så mkt sparat från din barndom.Kul det måste vara att ha kvar det.Hade varit kul själv känner jag om min mamma hade sparat lite barnkläder från mig.Modet var ju lite speciellt då,haha...
Trevlig helg.
Kram.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka underbara bilder och headern är helt fantastisk.

Ja du hade tur som kom hem, det var många som blev drabbade av konkursen.

Sååå ni går i flytt-tankar...men att rensa ut det skulle man behöva göra oftare. Enligt Feng Shui påverkas vi av att ha en massa saker i källaren eller på vinden. Samlar man gammalt skrot i källaren gräver man ner dom i sitt undermedvetna och gömmer man saker på vinden sabbar man istället sina framtidsutsikter. Jag tycker det där med Feng Shui är lite spännande=)

Jag lovar, jag ska inte missa finalen...men jag vill inte att någon ska åka ut för de är så bra, både Molly och Anton. Nu önskar jag dig en riktigt skön helg!
Kram,
Regina

Familjen Zaar sa...

Ljuvliga bilder ! Rensa är jag inte ett dugg duktig på, ångrar mig bara när jag äntligen kastar något...Hopplöst fall ! Fick du tag på några lampor till mig ?
Ha en härlig helg trots det hemska vädret !
Kram Anki

Fröken Tindra sa...

Härliga foton från vår vackra stad! =0) Det var ju jättebra att du åkte ner och firade med nära och kära.
Rensa ja... Det är jätteskönt att få det gjort. Jag har en ganska lång sträcka kvar att gå i det ärendet men några vändor är gjorda och alla har de varit lika sköna efteråt.
Ha en skön helg!
Kram!

Mamma C sa...

Vilken tur du hade med flyget. Så härligt att våren även kommit till dig med. Vi får hoppas nu att värmen kommer tillbaka oxå.
Kram Mamma C

Helena sa...

Vilka otroligt vackra bilder! Här slog syrenerna ut för mindre än en vecka sedan, så det borde inte vara långt borta för er heller. Vi bor ju inte så långt ifrån varandra. Hoppas du har haft en härlig helg! kram

Hajan sa...

Vad Du har varit duktig,och hunnit med mycket.Tur med flygresan med,man askaLL HA TUR I BLAND.Var tänker Ni att flytta,det är ju inte gjort i ett huj,det heller.
Lycka till med allt

Fågel Blå sa...

Underbart vackra bilder från dej!
Ha en fin Dag
Kramar Kathrine