fredag 22 juni 2012

Med önskan om en underbar midsommar!


Idag visade sig sommaren från sin bästa sida här i Härnösand :-). Det var så soligt och varmt och skönt hela dagen och trots att det snart är midnatt har vi alla fönster öppna för att släppa in sommaren och den energi den för med sig. Det är så ljust och vindstilla, det känns som att jag aldrig vill gå och lägga mig. Jag vill stanna uppe för att ta vara på varje minut av det här sagolika ljuset...

Veckan före midsommar är nog årets vackraste vecka! Syrenerna slog ut lagom till skolavslutningen förra veckan som jag hade hoppats på och de blommar fortfarande så vackert. Det blev lite fotograferande i trädgården idag och min vackraste 1800-talsterrin från Gustafsberg fick komma fram, dagen till ära :-).


I morgon firar vi midsommar på tu man hand då sonen ska iväg på klassträff, eller träff med före detta klassen skulle man kanske hellre kalla det :-). Egentligen är vi ju fyra då våra småflickor såklart är hemma, Noomi ska få en egen liten silltallrik eftersom hon tycker så mycket om fisk. Jag har köpt såpbubblor som vi ska leka med efter maten, både Mollie och Noomi tycker att det är så roligt att jaga dem! :-)

Jag tror att det mesta är inhandlat inför morgondagen, jag fick tag på både färskpotatis och jordgubbar och så blir det sill och lax i långa rader. Det är nog aldrig så gott att äta sill som till midsommar! :-)


Syrener är så underbara med alla sina små blommor i klasar, det doftar SOMMAR i hela köket just nu :-). Åh, vad jag älskar den här tiden på året, jag önskar att den aldrig tog slut...

Ha en underbar midsommar!

Många kramar
Bitte

11 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Önskar dig en riktigt skön midsommarafton,sov inte bort den långa ljusa natten!!
Ha det bästa
Stor Kram!
Raina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Glad midsommar Bitte, och en massa pussar till vovvarna.
Kramar
AnnaMaria

Hem Ljufva Hem sa...

Hej Bitte
Och tusen tack för ditt paket.
Vilken otroligt maffig klocka.Jättefräck.Känns som den är riktigt gammal och vilken ovanlig modell.Tung och gedigen.
Kakformarna var oxå otroligt fina med härlig patina.
Man undrar så vad dessa föremål varit med om.
Tack än en gång för din generositet och med kärlek inslagna paket.
Det märks att din butik betyder ngt extra för dig.
Glad midsommar.
Jag själv har gått av nu idag,ska sova mina 8 tim och sedan ska här packas för avresa till Österlen i Skåne där jag och en väninna har hyrt en stuga i en vecka.
Stor kram.
Kicki.

Hanna sa...

Glad Midsommar
Kram
Hanna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Önskar dig en magisk midsommarafton...och tänk på "Vi skal ikkje sove bort sumarnatta" (Aslaug L Lygre & Geirr Tveitt)...

Kramar,
Regina

"Hemmet är min vrå" sa...

Ha en fin midsommarhelg. Kram Mimmi

Hajan sa...

tack för din rara kommentar hos
mig.Har hsft en fin midsommar hos min dotter Mamma C.
God mat jordgubbstårta-trevligt sällsdkap och alla barn och hundar.

millandante sa...

Ja men visst är det helt underbart nu!! Vad härligt ni har där uppe:)

Vilka ljuvliga bilder du bjuder på, här var syrénsäsongen kortare än vanligt kändes det som, och helt utblommade till sonens student... det är en underbar blomma och gör sig så fint där i!!

Kram du fina bloggvän

Viola sa...

ROLIGT ATT HÖRA UTAV DIG...HINNER INTE BLOGGA SOM FÖRR...HÖGSÄSONGEN HAR BÖRJAT I BUTIKEN SÅ DET ÄR FULLT UPP :) HA EN FORTSATT SKÖN MIDSOMMARHELG, KRAM

STENLYCKA sa...

Hoppas din midsommarafton var underbar!
Ha en fin söndag kära vän!
Här är vädret grått och regntunga moln sprider sig över himlen även idag. Blir nog en innedag.
Kram Raina

Nyanser av vitt sa...

Underbart vackra bilder vännen. Hoppas att din midsommar blev fin.
Kram Agneta