tisdag 19 juni 2012

Äntligen lite semester!


Det första jag gjorde i fredags när jag gick på semester var att köpa mig ett fång av mina favoritrosor :-). Jag tyckte att jag var värd dem, eftersom de senaste veckorna har varit riktigt tuffa och jag i princip har somnat varje kväll när jag har kommit hem från jobbet. Rosorna har stått sig bra, så de pryder fortfarande köksbordet och lyser upp hela köket med sin milda bleklila färg. Lila är min absoluta favoritfärg just nu och det brukar jag ju tjata om titt som tätt ;-).

Åh, vad skönt med en semestervecka! Jag har hittills tagit sovmorgon VARJE morgon och det känns så mysigt att kunna pyssla på med butiken i lugn och ro på dagarna :-). Något som också känns härligt är att sonen är hemma sedan en vecka tillbaka! Han jobbade de första dagarna han var hemma, men nu ska han vara ledig ett tag så vi har barrikaderat varsin soffa i vardagsrummet och fikar, ser på fotboll och bara umgås :-).


Jag har till sist lagt in den stora sändning porslin som jag nämnde för ett tag sedan, en hel del av porslinet är redan sålt men det finns till exempel fortfarande några vackra terriner kvar. Lite smått och gott är också på väg in, bland annat fler antika teaterkikare, påfyllning av Flower Fairies och fågellitografier och mycket mycket mera :-).


Nu när jag har semester kanske jag äntligen har tid att kika runt hos er och se hur ni har det :-). Tack och STOR KRAM till alla som lämnar så fina kommentarer här när jag gör nya inlägg, trots att jag inte har haft tid att kommentera tillbaka den senaste tiden. Rosorna på bilden är till er alla :-).

Ha en fortsatt fin vecka, jag kommer att hälsa på er alldeles snart!

Många kramar
Bitte

5 kommentarer:

"Hemmet är min vrå" sa...

¨Åååå vad fina rosor, så där lite lila färgade. Hoppas du får njuta av din semester och att vädret blir på topp. Vad fin terrinen är. Ha så bra. Kram Mimmi

Hanna sa...

vackra blomster.
Här har vi haft en underbar dag med härligt strandväder.
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Såna fina rosor skulle man ju ha till midsommar, färgen är gudomlig.
Skönt att du har semester, låter som du jobbat alldeles för mycket. Jag jobbar tre veckor till, men det känns helt ok.
Ha nu en glad fin midsommar
Stor kram
AnnaMaria

Här är gudagott att vara! sa...

Vilka rosor ♥
Förstår att dom tillhör kategorin favoriter !
Grattis till din semester och ha nu en härlig Midsommarhelg !
Kram Anneli ♥

Mamma C sa...

Så skönt med semester och att sonen är hemma. Ha en toppenfin midsommar.
Kram Mamma C