måndag 16 april 2012

Ny vecka och nya möjligheter


Hej alla rara!

Jag tänkte att det kanske är på tiden att ge ifrån sig ett livstecken :-). Det var så fullt upp förra veckan med paket som skulle skickas, MEN, jag har också ett roligt "projekt" på gång som också upptog mycket av min tid och mina tankar. Hihi, det känns så roligt och pirrigt alltihop, men jag berättar inte mer förrän jag vet hur allt löper ut :-).

Min höga byrå i vardagsrummet är fortfarande påskpyntad, haren ser lite orolig ut och det är inte konstigt med två harhundar i huset ;-). Äggen får nog vara kvar ett tag till, det är ju äggkläckningstider nu. Vi har problem med måsar i det här området som i många års tid har byggt bon i skorstenarna på grannhusen och sedan attackerar allt de ser som skulle kunna vara ett hot mot deras ungar. Ifjol fick jag lov att lära Mollie och Noomi också att om de ser en måsunge spatsera runt på gatan, gör de klokt i att genast vända och bege sig åt andra hållet... ;-).

Igår var det riktigt vårväder, det var varmt och skönt och på flera ställen såg jag blommande krokus och snödroppar! :-) På vår egen gräsmatta börjar små blyga scilla kika fram, så i skrivande stund längtar jag inte alls efter det snöoväder som tydligen är på väg mot oss...

Ha en fin vecka!

Många kramar
Bitte

11 kommentarer:

Systrarna Karlsson sa...

Åh vad spännande med ett nytt projekt;) ser med spänning fram emot avslöjandet;) hoppas ni slipper en massa snö och ha en härlig dag

Bea sa...

Hej!
Trevligt med projekt, trots att det kräver ibland stora insatser med själ och hjärta.
Hoppas du får en fin vecka!
Kram /Bea

Familjen Zaar sa...

När jag jobbade in i stan hade vi stora problem med måsar & deras ungar Huuuu Det var bara att ducka !!! Duktiga vovvar du har ;)
Ha en härlig vecka & lycka till med ditt nya projekt !
Kram Anki

"Hemmet är min vrå" sa...

Kul med nytt projekt, spännande. Ha en fin vecka. Kram Mimmi

Hanna sa...

Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

Mamma C sa...

Ha en toppenfin vecka du med.
Kram Mamma C

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Kul med nya projekt!
Den lilla haren var så sööt
Kram
Marie

Helen sa...

Nu blev jag nyfiken på ditt projekt. Du får berätta vad det är, så fort du kan...
Hihi, haren såg faktiskt riktigt rädd ut, och med all rätt, kan tyckas!!
Ja, här kom ju våren av sig under helgens snöoväder. Oj, så tråkigt det är, med sådana bakslag.
Men det är väl sånt som kallas aprilväder...
Ha det gott!
Stor kram!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Måsar som anfaller låter inget bra, dom har vassa näbbar. Den haren du har där är så fin, alla djuren i den serien är fina. Spännande med det nya du har på gång. Och hoppas ni slipper snön, här har det snöat, haglat, regnat och nu lyser solen.
Kramar
AnnaMaria

Hajan sa...

Måsar är ett elände när de bliver många.Där vi bodde förut vasr det stora problem,men gubben och jag tyckte det var ett vårtecken.
Men längre fram på våren var de hemska,inget fick vara i fred

Helena sa...

Snöovädret blev en tråkig historia.. särskilt med 6 mil till jobbet och sommardäck. Men det gick bra och nu är den på väg bort igen, jag villverkligen ha värme nu! Antar att det blev vitt uppe hos er med? Är nyfiken på ditt projekt, ska bli kul att få höra mer om det. Kram