fredag 6 april 2012

Mitt vackraste påskpynt


För ett tag sedan fick jag en utmaning av Fröken Frida att visa mitt vackraste påskpynt. Jag funderade rätt länge på saken, först var jag helt inne på att visa ett gult påskägg som jag tyckte var så otroligt vackert när jag var liten. När mamma och pappa flyttade ifjol somras, fick jag bland annat det ägget. Nu när jag tog fram det såg jag det plötsligt med andra ögon. Ägget är täckt av gula snurrade piprensare och på toppen finns en lila satinrosett samt blå plastblommor (!). Hmm... smaken förändras med åren, jag övervägde aldrig ens att fota det ;-).

I stället föll min blick på de stora vajande strutsfjädrarna som jag fått av sonen i olika omgångar. Egentligen är de inget direkt påskpynt för mig eftersom jag har dem framme året om, men till påsk arrangerar jag dem lite annorlunda och ställer också fram ägg och annat på byrån där de står i en gigantisk pokal av fattigmanssilver. Jag blir bara mer och mer förtjust i fåglar, fjädrar och ägg ju äldre jag blir!


Det andra påskpyntet jag tänkte visa har jag också fått av sonen, han känner sin mor :-). Det är ett stort strutsägg som Mollie råkade stöta till när hon var valp. Ägget sprack, men "locket" är helt så man kan fortfarande trycka fast det utan att det syns att ägget egentligen är trasigt.

När ägget gick sönder upptäckte jag att det gick att använda till en hel del. I två års tid har jag använt det när jag fotat till butiken och till olika annonser, men jag har också haft påskgodis i det och mycket mycket annat. Till påsk får det en framträdande plats, i år har jag det i min fågelbur tillsammans med små vaktelägg, vide och mycket annat. Min påsk går i naturfärger det här året och består mest av fåglar, fjädrar och ägg i olika storlekar :-).

Självklart tycker jag också så mycket om de här sakerna för att jag fått dem av sonen, min älskade C som numera bor så långt borta. Som tur är hittar posten även till Visby, så ett paket innehållande en STOOOR marsipanhöna och lite annat som jag vet att han tycker om, hann komma fram till påsk. Även fast han har flyttat hemifrån kan jag inte tänka mig att sluta ge honom påskägg ;-).


Ha en fortsatt Glad och solig Påsk!

Många kramar
Bitte

8 kommentarer:

idémakeriet sa...

Ja de strutsfjädrarna är så himla fina.
Härligt att flocken är samlat igen och att ni tillsammans kan njuta av påskdagarna.
Kan tänka mig att hundarna blev verkligen glada att husse kom tillbaka.
Ha nu några sköna dagar.
Kram gerda

Hanna sa...

Jätte fint.
Kram
HAnna

Aquilejans sa...

Glad Påsk!
Kram Malena

Lisa-Maja sa...

Ååh, det var längesen...
vackert och utvalt som vanligt, en njutning att läsa och titta.

Önskar Dig en skön och GLAD PÅSK!
kram lisamaja

STENLYCKA sa...

Underbara Påskbilder!
Önskar dig en trevlig påskafton! Njut av de kommande dagarna!
Massor med kramar från Raina

Fågel Blå sa...

Kikar in och önskar Dej
En riktigt Glad Påsk
Kramar Kathrine

Vitt hus med svarta knutar sa...

Kikar in för att önska dig en riktigt fin och GLAD PÅSK!

Kram,
Regina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Såklart sonen ska ha påskägg, det blir man aldrig för stor för. Och man kan säga att Mollie stylade ditt ägg väldigt bra, blev en snygg halva. Jättevackra fjädrar har du också.
Ha en fin fortsatt påskhelg
Varm kram
AnnaMaria