måndag 23 april 2012

Aprilväder


Nu var det ett tag sedan jag kikade in här och vad förvånad jag blev över att inget var sig likt härinne! Jag som är en sann bakåtsträvare, gillar inte alls Bloggers nya och modernare klädedräkt... ;-). Nåja, förhoppningsvis vänjer man sig snabbt vid det nya!

Jag har haft problem med huvudvärk och nackvärk under förra veckan och besvären från nacken kommer med all säkerhet av att jag sitter många timmar framför datorn varje dag, men höjden på skrivbordet och stolen är inte rätt för mig och därför blir det en konstig snedbelastning. Jag måste ta tag i det här snart känner jag...

Därför fick det bli en helt datorfri helg och idag känner jag mig mycket bättre! :-) Nu hoppas jag bara på att solen vill titta fram snart, det här har nog varit den mest solfattiga aprilmånad på många år! Det har ju snöat i omgångar så i helgen när jag och Mollie och Noomi skulle ta en promenad till sommartorpet, fick vi vända efter halva vägen för att den kalla blötsnön gick ända upp till magen på hundarna och jag tänkte att det nog inte är hälsosamt för dem att bli nedkylda när det dessutom var nollgradigt med kalla hårda vindar. 

Men, det hände något roligt i helgen också, jag blev moster igen! :-) Min lillasyster födde en liten pojke natten mot söndag, efter många och jobbiga timmar. Jag tror att vi alla som fanns långt ifrån var lättade när allt äntligen var över! Det ska bli så spännande att få se den lilla sötingen om några veckor... :-).

Nej, nu får våren gärna göra entré här uppe i norr! :-) Och till er som kikar in här trots min långa frånvaro, vill jag ge en vacker bleklila ros och önska er en fin start på veckan!

Många kramar
Bitte

11 kommentarer:

"Hemmet är min vrå" sa...

Hoppas du blir bättre i nacken och huvudet, men det brukar lösa sig, och grattis att du blivit moster. Tack för fina kronan och ljuset, ska placera kronan på nåt fint ställe o fota lite och blogga om den vid tillfälle.
Här i Borlänge är det lite grått o trist, men hoppas på bättre väder snart. Ha så bra så länge. Kram Mimmi

STENLYCKA sa...

En stor kryapådigkram kära Bitte!
Vad spännande med att bli moster, förstår att det måste ha känts skönt när allt gick bra eftersom det drog ut på tiden.
Ha det nu så gott och var rädd om dig!
kram Raina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så roligt med en ny liten släkting, ett under varje gång.
Och håll ut, sol och värme är på väg. Här börjar molnen driva bort och solen gluttar yrvaket fram.
Jag tror att du märker mer av bloggers ändringar pga av att du har större bilder, tror med stort T....fniss. För jag har inte märkt något mer än att det var lite annorlunda när jag gjorde inlägg.
Ha det gott
Kram till dig vännen
AnnaMaria

Här är gudagott att vara ! sa...

Jag har inte märkt nån skillnad...Men jag vet ju att jag är lite trögtänkt !
Visst är det jobbigt att ha ont i nacke och rygg. - Man blir helt plötsligt väldigt handikappad och kan inte göra något utan att ha ont.
- Jag gör Quigong övningar som jag tycker hjälper.
Grattis till din "mostertitel"...Ja du hade ju en sen förr, men nu blir du dubbelmoster ;)
- Tack för din vackra ros och ha det gott !
Kram Anneli ♥

Familjen Zaar sa...

Jag är också en sann bakåtsträvare...hehe. Jag har dock inte märkt någon skillnad när jag gör inlägg !? Grattis till moster ! Finare & varmare väder tack ! Må sågott & var rädd om dig !
Kram Anki

Nyanser av vitt sa...

Hej vännen,
Fy var försiktig och köp en riktig stol. De är dyra men värda pengarna i långa loppet. Vad kul att du gillar mina "blommor" :O). De finns i blågrått också. Pris 199 kr ut till kund. Ska du ha dem i butiken?
Grattis till systersonen också.
Krya på dig och ta hand om axlar och nacke NU
Kram Agneta

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hej vännen! Grattis till att du blivit moster!

Det låter inte alls bra med huvud- och nackvärk, hoppas du kan få till en bra arbetsplats, så du slipper värk. Vädret inverkar på min värk, så jag längtar efter värme, det är den bästa medicinen för mig.

Blogger har verkligen rört till det. Igår satt jag en lång stund och letade efter redigerings- "knappen" eftersom jag, när jag hunnit publicera, såg att jag skrivit fel och ville ändra det.

Önskar dig en fin dag! Krama vovvarna från mig!
Kram,
Regina

Systrarna Karlsson sa...

Grattis moster;) Härligt med små söta bebisar;)

Visst är vädret lite väl mycket aprilrusk för min del men den som väntar på något gott;)

Önskar dig en härlig vecka
Kramar

idémakeriet sa...

Tack söta för din urgulliga kommentar inne hos mig. Den värmde mig.
Grattis vad kul med en liten bebis i familjen.
Här är det vår på gång igen, de har pratat om 20 grader mot slutet av helgen, hoppas ni får också en del av den värmen.
Kram Gerda

Hajan sa...

Först lilla vän ett stort tack för vinsten som kom idag.Jag hade gäster här som tyckte det var en fin löpare.de tyckte jag hade haft en väldig tur.Sen vill jag att Ni får lite bättre vårväder. Der räcker nu NU VILL VI HA VÅR

En stor kram och tack från HAJAN

Viola sa...

Har samma problem emellanåt..beror på all tid vid pc:n och att man sitter fel..gäller att man inte fastnar för många timmar framför skärmen, ha en fin vecka, kram