måndag 12 mars 2012

Påsk hos Aunt Molly's!


Nu har jag pysslat på lite i butiken, tagit bort kategorier, lagt till kategorier, flyttat varor och tagit bort varor. Städning skulle man kunna kalla det för :-). Det är sånt där tråkigt och tidsödande jobb som alltid kommer i sista hand, men det är skönt när det är gjort!

Jag har lagt till en påsk-kategori också och även hunnit lägga in lite varor i den. Vackra polerade stenägg på bilden ovan...


... samsas med den allra sötaste och lilla pluttiga fasankyckling :-). Den är nästan det sötaste jag sett, den är så otroligt liten och späd! Uppstoppade fasankycklingar stöter man inte på ofta, jag skulle vilja säga ALDRIG, så jag är så glad över att jag hittade den! Den blir påskens vackraste dekoration, fast egentligen passar den lika bra året om :-).

Jag har också lagt in olika fjädrar och fler är på ingående. Fjädrar hör påsken till, men även när det gäller dem så tycker jag att de är dekorativa året om!


På kuvertet under fasanfjädrarna finns den vackraste handstil jag någonsin sett, jag har en hel del brev och annat som denne advokat Nicanor Scherman från Hernösand skrev i slutet av 1800-talet. Det är otroligt roligt att läsa dem, speciellt när det är lite mer privata brev. För oss 2000-talsmänniskor låter språket typ högtravande och stelt, liksom... ;-).

Tack snälla ni för alla fina kommentarer efter förra inlägget när jag skrev om min konstiga allergi, jag ska beställa tid för att kolla upp det hela inom en snar framtid :-).

Många kramar
Bitte

13 kommentarer:

Familjen Zaar sa...

Åhhhhhhh så fina saker ! Måste in & kika i butiken !
Kram Anki

Systrarna Karlsson sa...

Men åh vilka vackra ting, äggen och fjädrarna blir nog favorit här.

Så tråkigt med din allergi hoppas den blir bättre snart.

Kramar på dig

Bea sa...

Hej!
Vilka fin ting du presenterar och allt i det sötaste stilleben-motiv!
Precis som du är också jag fascinerad av gamla välskriven handstil och dito text. Tyvärr är det väldigt svårt att få tag på såna guldkorn och vid ett tillfälle "ramlade" jag över en bunt brev på loppis som var väl inpackade och adressen sirligt skriven.
Hoppades på att inne i kuvertet fanns breven kvar! Men ack... så bedragen jag blev, det var endast dom gamla frimärkens värde :(

Här skiner och vi får se vad dagen bjuder!

Ha det gott!
Kram /Bea

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, nu har jag handlat...hihi. Började dagen med att shoppa, det är ju alltid härligt! Tycker den var så söt, den lilla kycklingen.
Men nu måste jag läsa om din allergi, jag kom inte så långt... Men allergier är ju jobbigt, hoppas att du får reda på vad du är allergisk emot
Kram
Marie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tryckte snabbt på den lilla kycklingen, men ser att Marie hann före. Jag skriver inte vad jag sa när jag såg nollan. Lyckost-Marie som får den söta! Och du hade ett otroligt bra pris också.
Läste att du blivit allergisk, det blev jag förra året också. Det började tidigt i mars och då säjer dom att det är hassel.
Stor kram
AnnaMaria

Helen sa...

Hej Bitte!!
Oj, vad tråkigt med din allergi. Hoppas att det är något snabbt övergående. Jag håller tummarna att så är fallet!
Så många vackra bilder du visar...
Men rackarns också! Är den söta fasankycklingen såld? Den skulle gärna ha fått flytta hem till mig!! Hoppas att du får in något liknande snart.
Ha det gott tills vi hörs igen.
Kramar till dig!

Frøken Frida sa...

Idag blev det omsider forår her på Sjælland ! Og med lyset voksede der også energi, glæde, Krokus og erantis frem !

Sikke nogle fantastisk skønne billeder du tager. Man bliver SÅ inspireret :o)

Tillykke med Fasan & Påske projektet

Ha' en hyggelig aften
Knus fra Frøken Frida

Anna sa...

Åh, vilken vacker handstil! Jag hittade ett gammalt brev i en bibel frn 188-talet som jag köpte på loppis en gång. Så vacker handstil att man bara måste spara! Men svårläst är det, och högtravande är det med:)
Kram Anna

Mamma C sa...

Mycket fina påsksaker du visar. Så tråkigt med allergin.
Kram Mamma C

Loppan sa...

Hoppas du hittar någon lösning mot allergin hos doktorn! Såg din fina annons i nya Lantliv! Det var nog den lilla rackaren som stack upp sitt lilla huvud ur ett ägg?! Ha det så bra! Kram Maria

Viola sa...

Så himla fint....:) härliga påskbilder som andas vår...allergi inget vidare...är ju storallergiker..låter konstigt med tulpaner..dom brukar vara snälla, däremot blommar ju hasseln just nu och den är ett gissel...kram

Jana sa...

Krásny blog. Prajem pekný deň

millandante sa...

Mysigt och kul att det snart är påsk:) Jag ska kika in i butiken nu, det var ett tag sedan!

Så tråkigt med din allergi, och att inte veta vad det beror på... jag hoppas du får snabbt svar och medicin som fungerer... inte kul när det inte står rätt till med kroppen. VARM KRAM