fredag 9 mars 2012

Med önskan om en fin helg!


Äntligen fredag, veckans kanske allra bästa dag :-). Något gott att äta till middag, nyaste Lantliv att bläddra i och en smaskig semla till kvällsfika, kan man önska så mycket mer? Jo, lite solsken önskar jag mig också, solen har inte synts till på sistone och allt blir då av någon anledning lite tråkigare...

H. C Andersen menade ju att människan behöver en liten blomma också, och det kan jag hålla med om! Det är en sån härlig tid nu med alla olika tulpaner som finns att köpa i blomsteraffärerna. Jag försöker prova några nya sorter och de djuprosa på bilderna är från förra veckan. Idag sjunger de på sista versen, men när de förra helgen slog ut i full blom blev de så stora och maffiga, nästan som rosor eller pioner!


Igår kväll köpte jag en ny bukett (för att jag inte ska behöva vara utan en endaste dag ;-) och det blev en mix av bleklila och mörklila tulpaner som har en helt annan form än dem på bilderna. Det ska bli spännande att se hur de förvandlas de närmaste dagarna :-).

Ha en riktigt fin helg! Jag kikar nog in här igen på söndag :-).

Många kramar
Bitte

8 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Så fina blommor Bitte!
Jag har knappt unnat mig tulpaner i år, men nu känner jag att jag nog får köpa mig en bukett imorgon. Har mest gått och trånat efter grålila rosor den senaste tiden men det är så svårt att hitta häromkring tyvärr.

Kom paketet fram som det skulle?

Ha en bra helg vännen!
Kram Mia

Bea sa...

Hej!
Ljuvligt vackert i vas!

Hoppas du får en riktigt skön helg!

Kram /Bea

Hanna sa...

Detsamma till dig.
Kram
HAnna

Helena sa...

Tulpaner tröttnar man aldrig på, finns ju så många härliga färger att välja på! Trevlig helg! kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Underbara tulpaner! Jag stod och velade framför blomsterhinkarna ikväll när jag var och handlade, kunde inte bestämma mig så det blev inga alls=/ men som du säger man vill inte vara utan nu...

Önskar dig en underbar helg!
Kram,
Regina

Loppan sa...

Hoppas du också får en trevlig helg! Kram Maria

Petra Eriksson sa...

Lördagen den 19/5 från kl 12.00 Blir det äntligen av!
Vår första bloggträff i Lev Vackert Huset!
Nu är det verkligen dags, att träffas, skratta, luncha, fika och bara njuta av livet och trevligt sällskap- Japp, det är ju en bloggträff som jag talar om så klart! Jag och Ingela har velat haft en i flera år men inte riktigt fått tummen ur (usch gillar inte det uttrycket egentligen, men ni hajar vad jag menar.) Föranmälan ska göras till vitromantik@gmail.com samt en förskottsbetalnings ska göras i samband med anmälan. Detta så att vi kan bjuda på god lunch kycklingssallad, kaffe/te, dryck och kaka. Kostnad 135:-
Vi håller stängt för oss på övervåningen av huset så att vi till en början kan lära känna varandra där och ha lite lotteri och liknande. Vi kommer också kort presentera hur det gick till när vi förverkligade vår dröm om böckerna och butiken. Sen är det givetvis fritt att röra sig i butiken. För er som kanske vill sova kvar finns bra möjligheter bara ett stenkast bort. Se under Fliken Om Kristinehamn på vår hemsida www.levvackert.se
Kram Petra www.romantiskahem.blogspot.com och
Ingela www.inspirationivitt.blogspot.com

Frøken Frida sa...

Hei Bitte - Her får du en forårs udfordring fra mig !

Jeg har lagt en udfordring til dig på min blog: Vis os Din aller-bedste kop!

Udfordringen starter i dag kl 20.00
jeg håber at du vil være med, og vise de fine kopper frem :o)

Knus fra Frøken-Frida