måndag 12 mars 2012

Halsband i långa rader


Hoppas att ni har haft en skön helg! :-) Jag har tagit det så lugnt som möjligt eftersom jag har lyckats bli allergisk för första gången i hela mitt fyrtioplussiga liv och är så trött, så trött. Tyvärr har jag inte riktigt lyckats lista ut än vad jag är allergisk mot, för jag reagerar på både det ena och andra. Mina fina tulpaner fick jag slänga ut häromdagen, och garderobsblomman jag har haft i fönstret bredvid skrivbordet har jag flyttat på, för annars rinner det så mycket ur ögonen så jag kan inte se något när jag sitter framför datorn. Hmm...

I helgen skulle vi ta en tur i H:s jobb-buss och jag fick rena rama andnöden av att sitta i den och det slutade med att vi fick åka till apoteket i stället för att göra en uflykt. Jag äter antihistaminer så det står ut genom öronen på mig, de hjälper rätt bra, åtminstone mot ögonbesvären, men jag blir otroligt trött av dem. Utan medicin skulle det bara inte gå, jag får svårt att andas och ser i princip ingenting eftersom det bara rinner ur ögonen. Tyvärr känner jag att jag skulle behöva något starkare än de här receptfria tabletterna...


Nog om tråkigheter! :-) Idag har jag fotat halsband i långa rader, vackra sötvattenspärlor i milda nyanser. De halsband med naturliga pärlor från Filippinerna sålde slut direkt, men idag upptäckte jag att jag faktiskt har några kvar som jag konstigt nog hade glömt bort. H var så snäll och köpte fler halsband till mig när han var bortrest så smyckeskategorin kommer att fyllas av ljuvliga sötvattenspärlor de närmaste dagarna :-).

Under kommande vecka kommer jag att lägga in massor av nyheter i butiken och så blir det en utlottning, så håll utkik! Det är en alldeles speciell vecka, för nästa helg fyller Aunt Molly's 1 år! Hoppas att ni vill vara med och fira med mig! :-)

Många kramar
Bitte

5 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Så tråkigt för dej!
Hoppas bara det är nåt till fälligt!
Kramar Kathrine

Familjen Zaar sa...

Hm, trist när man inte vet VAD man är allergisk emot ! Hoppas att det ger sig ;) Kul med nyheter, det ska jag kika på.
Kram Anki

Renée sa...

Inte roligt att bli allergisk... SJälv tål jag inte parfym. Allt luktar INGENTING! ingen doft på tvättmedlet, ingen doft på schampot... Men hellre detta än klåda!
Hoppas du går till doktorn och kollar upp detta!

idémakeriet sa...

Oj vad jobbigt det måste vara.
Hoppas de hittar vad som är orsaken till det hela.
Ja tänk ett år redan, klart vi vill fira tillsammans med dig.
Ha nu en skön dag vännen.
Go kram Gerda

Helena sa...

Usch för allergi... hoppas du kommer på vad det är och framför allt att det går över! Kul med nyheter, tävling och 1-års jubileum, mycket roligt att se fram emot!! kram kram