fredag 24 februari 2012

En ny liten Haga-sessa är född

Foto: www.alltommat.se

Jag vill börja med att tacka alla för de fina kommentarer ni har lämnat här och för att ni kikar in, trots att jag mer eller mindre gått under jorden :-). Jag har läst alla kommentarer, flera gånger dessutom, men däremot har jag inte riktigt haft ork eller tid att kika runt hos er och kommentera tillbaka. Det har varit och är så mycket jobb just nu, så för att hålla bloggen igång blir det bara korta inlägg den närmaste tiden.

Ingen har väl undgått att en ny liten Haga-sessa är född och det har varit ett väldigt rabalder under dagen angående flickebarnets namn. Jag blev först förvånad när jag hörde vad hon skulle heta, för jag hade själv tippat på Desirée och Estelle var ett rätt oväntat val, men sedan tyckte jag att det var bra att kronprinsessan och prins Daniel skippade traditionen och valde ett namn som de själva tycker om. Estelle är ett vackert namn, det passar en liten prinsessa tycker jag!


För att fira den lilla prinsessans födelse är det under helgen 20% rabatt hos Aunt Molly's på alla kronor, samt på alla nysilverbestick i serien Haga. Kronan på bilden ovan är min egen favorit, den är så lätt och skir och passar så bra till alla vårblommor som dyker upp i butikerna nu. Den är också jättefin att använda till dukningar av olika slag!


Haga är en riktigt fin modell tycker jag, den har lite av det "krusidulliga" jag älskar, men är samtidigt stilren och nätt i jämförelse med många andra modeller. Det finns bland annat en uppsättning förrättsbestick, stora vackra matskedar, samt ett helt dussin små kaffeskedar. Du finner besticken HÄR.

Ha en riktigt trevlig helg, det ska visst bli soligt och fint! :-)

Många kramar
Bitte

3 kommentarer:

Jenny sa...

Hejsan!
Ja, det var nog ingen som gissat på Estelle ;) Men tydligen så finns det en i släkten iaf, Estelle Manville, gift 1928 med Folke Bernadotte.

Ha en fin helg, kram Jenny

Loppan sa...

Det var verkligen oväntade namn, men som du skriver så var det bra att de valde något eget. De är ju en modern liten familj. Trevligt att se ett inlägg från dig igen! Ibland räcker bara inte tiden till allt man skulle vilja göra. Nu fick jag ju en bra chans att önska dig en Trevlig Helg! Kram Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Estelle Bernadotte, jag tycker det låter vackert och franskt. Har nog förstått att du har fullt upp, så är det ibland.
Ha en fin solig lördag
Kramar
AnnaMaria