söndag 26 februari 2012

En gräsänkas memoarer - Del 1


Idag har jag varit gräsänka i fyra veckor och det dröjer ytterligare en vecka innan H kommer hem igen. Fyra veckor är lång tid, men jag tycker ändå att tiden har svischat iväg och det beror säkert på att det har varit fullt upp från morgon till kväll. Under de här fyra veckorna har jag märkt att det har blivit en mer "feminin" ton här hemma, vilket inte är så konstigt då flick-flocken har varit ensamma och då har huserat som de vill. Mollie och Noomi har dessutom aldrig något emot de förändringar jag gör, utan deltar alltid med samma stora intresse ;-).
På bänken i köket står en antik hushållsvåg, den är otroligt tung och har sån vacker patina. Jag har en liten hjärtan-på-tråd på vågskålen, men jag funderar på att köpa en till för jag tycker att det är så fint när den slingrar sig neråt. Jag ska också försöka få tag på krokus eller liknande vårblommor, men det kommer nog inte att bli lätt för de är slutsålda på de flesta ställen här i stan och det verkar inte som att det kommer hem nya heller!


Små urtavlor ligger både här och där här hemma, jag tycker att de är så söta och de får gärna vara lite trasiga. Det är extra fint att ställa dem i små blomsterfakirer, men jag har sålt alla jag hade så nu får jag klara mig utan ;-).

Igår hann jag med en liten skattjakt också, en hel del fint kommer att läggas ut i butiken ikväll! :-) Önskar er alla en riktigt skön söndag!

Många kramar
Bitte

8 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Till och från är det väldigt skönt och vara ensam hemma, men 5 veckor var länge. Men du har ju vovvarna så ensam är du inte, gissar att du pratar mycket med dom nu. Vågen är jättefin, faktiskt den finaste jag sett.
Ha en fin solig söndag
Kramar
AnnaMaria

Hem Ljufva Hem sa...

Hej Bitte
Fullt upp hör jag,har varit lite tyst ifrån dig så jag började nästan undra om det hänt ngt.
Det är så fint att blanda blommor och gamla föremål ihop.
Urtavlor är ngt jag själv skulle vilja ha.Ibland hittar man fickur på tradera med de mest underbaraste dekorerade urtavlor men oj vad dyra dom blir.
Här är sol och snöfritt och Olga njuter just ute i trädgårn...
Kramiz.

Familjen Zaar sa...

Det blir spännande att se vad du lägger upp i kväll ! ;)
Jag har inte heller fått hem några vårblommor mer än tulpaner. Jag hittar inga jag blir nöjd med...
Kram Anki

STENLYCKA sa...

Vet hur det är att vara gräsänka min man som är pilot har varit mycket borta, ibland är det helt ok när man har mycket att pyssla med men många gånger blir det rätt ensamt, särskilt vid större helger.
Saknar du dina blomsterfakirer, jag tar så väl hand om dom...., är jätte glad för dem. Hoppas du hittar nya när du är ute och sakletar som du kan behålla för egen del?
Vågen var så underbart vacker!
Ha nu det så gott!
Kram Raina

Systrarna Karlsson sa...

Vilken otroligt vacker våg, helt ljuvlig.

Skönt att det bara är en vecka kvar av din gräsänklings tid. Alltid skön att ha dem hemma igen...

Önskar dig en härlig kväll

Helen sa...

Hallå där, gräsänkan!
Men vad bra du gör det, som klarar dig ensam så länge. Tur då att du har haft fullt upp, då går ju tiden snabbare. Och så har du ju de söta flickorna Mollie och Noomi!!
Vilken vacker våg du visar.
Har du börjat få några vårkänslor då? Här drunknar vi i all snö, men solen skiner, det är alltid lika trevligt, trots minusgraderna som inte vill släppa greppet...
Många kramar till dig!

idémakeriet sa...

Oj har du varit så länge ensam?
Kan tänka mig att det känns nog nu, inget är ju härligare än att vara tillsammans igen.
Du får stå ut lite till då har du manligt sällskap igen.
Kram på dig vännen.
Gerda

Mamma C sa...

Oj, det var länge det. Tur att du haft lite att göra så att tiden rinner på. Vilken fin våg du visar på bilderna.
Kram Mamma C