torsdag 5 januari 2012

Längtan

Åh, vad jag längtar efter att resa iväg nu! Det snöar och regnar och blåser om vartannat, det är nästan spännande att titta ut genom fönstret och se hur det ser ut på andra sidan rutan :-). I morgon bär det äntligen av mot Kina och vårt första stopp blir Peking. Där stannar vi ungefär en dag och hinner med ett mässbesök, innan vi tar ett flyg rätt ut i Asien... vi ska ha några underbara semesterdagar på Boracay i Filippinerna! :-)

När det har varit som mest att göra de senaste veckorna, har jag sett mig själv sitta på den omtalat vita White Beach på Boracay med blicken riktad ut mot det vackra azurblå havet, omgiven av palmer och varma vindar. Nu längtar jag så det är inte klokt! :-) Det ska bli så otroligt skönt med semester, min första på läääänge! Jag ska packa med mig några böcker, men vi får väl se om jag orkar läsa någonting :-).

Foto: www.whitebeach.se

Efter några dagars bad och sol åker vi tillbaka till Peking igen. De flesta av de kinesiska saker jag hade i butiken vid starten, sålde slut rätt snabbt och nu ska jag söka rätt på nya. Jag har också många beställningar på saker jag ska försöka leta efter, vi får se hur det går! Det ska bli så spännande att besöka antikmarknaderna och antikaffärerna i de äldre stadsdelarna, men mycket är så dyrt så man har bara råd att titta :-). Vi lär väl också bege oss till de "vanliga" marknaderna och trängas bland alla andra andra turister.

Jag längtar också efter den kinesiska maten, den är så god och fräsch så man äter ju mycket mer än man egentligen orkar. Den filippinska maten ska bli spännande att smaka också, den har mycket spanska inslag om jag har förstått det rätt. Spansk mat är ju inte fel ;-).

Foto: www.mynetbizz.com

Efter några intensiva dagar i Peking åker vi hem igen och jag kommer hem alldeles lagom till Formex-mässan. Vi får väl se hur många dagar jag orkar springa där med jetlag i kroppen, högst en, skulle jag tro :-).

Ja, nu börjar det dra ihop sig. Jag tvättar upp kläder och packar det jag ska ha med mig om vartannat och om några timmar ska jag hämta sonen på busstationen. Det känns jättebra att vi hinner ses (även om det blir lite kort) innan han åker tillbaka till Visby igen. Ja, snart lämnar vi son och små gullebullar... vad jag kommer att sakna dem!

Jag hoppas hinna runt till er alla ikväll, men hinner jag inte så vill jag önskar er riktigt fina januariveckor. Var rädda om er och när det snöar och stormar som värst, tänk då på att vi sakta men säkert går mot vår... :-).

Många varma kramar
Bitte


21 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åh är det dags för en resa, det låter helt fantastiskt roligt. Och du behöver så väl lite vila på en sandstrand i värmen, vet att du haft mycket denna höst/vinter.
Ha det nu så jättebra och jag ser fram emot spännande nytt när du kommer hem.
Stor kram och var rädda om er
AnnaMaria

Leena sa...

Önskar dig en fantastisk resa, både för avkoppling och affärer! Hoppas du skriver sedan mycket om speciellt Peking, vi ska dit i april och då är alla tips välkomna. Ser fram emot den resan men än är det ju långt dit. Ha det så skönt!

Helen sa...

Åhh, jag får rysningar av välbehag när jag ser och läser om vilket härligt äventyr ni har framför er!!

Ha det nu så jättebra, och jag kommer att tänka på er varje dag, och kanske känna ett litet sting av avund...*blink, blink*

Många kramar!!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ååååh Bitte, vad jag är avundsjuk! Just nu drömmer jag verkligen om att få åka iväg och få fylla näthinnan och hjärnan med så vackra vyer som du visar på bilderna...ååå värmen och solen...och den spännande stadsmiljön i Peking...

Du ska ha en riktigt fin och spännande semester nu och njut av varje sekund!!!
Kramar,
Regina

rosenälvorna sa...

Åh, vilken härlig lyx, unnar er det, men blir lite avundsjuk också. Någon gång kanske det blir min tur:) Trevlig resa! Kram Christina

Hem Ljufva Hem sa...

Först vill jag tacka dig för den enormt fina kommentaren hos mig.Så skönt att känna att man inte är ensam.Tack för det!!!
Sen vill jag önska dig underbara dagar på din resa.Kina är ett land jag skulle vilja se och lyllos dig som ska gå runt på antikmarknader,gud så kul.
Låter underbart alltihop Bitte.Det är du verkligen värd.
Många kramar Kicki

Ninja sa...

Vilken fin ugglebild du har som header...

Mamma C sa...

Åhhh, så skönt det låter. Du ska ha en så bra och fin resa nu. Du får koppla av och läsa på flygrutterna.
Kram mamma C

Viola sa...

Låter helt underbart...tror du att jag är avis...hmmmm...jodå...bara att erkänna, njut för mig oxå, ha det underbart, kram

Allis sa...

Vilken tur att jag tog mig tid att kika in här för att tacka för dina rara hälsningar hos, nu hinner jag förhoppningsvis önska dig en trevlig resa också!
Ha det alldeles underbart kära du, bara njut av varje liten stund så ses vi när du är tillbaka med förnyade krafter och massor att berätta för oss här hemma ;))
Kram Allis

Rummet för välbefinnande sa...

Men, vilket äventyr Bitte! Tittade in för att skicka dig en stor kram och ett jättetack för året som gått. Du är en så fin person och jag vill bara att du ska veta att jag är så glad att du är min bloggvän.
Har inte hunnit med bloggandet så värst mycket under hösten, men du vet ju varför.....
Faktiskt så tycker jag att det känns lite bättre och att hon verkar piggare nu. Hoppas det håller i sig!
Hoppas du har det gott på resan.
Du är så väl värd en go semester och lite härliga äventyr efter allt jobbande.
Stor kram Mia

Loppan sa...

Oj så mycket spännande du kommer få vara med om! Både resor till exotiska platser och Formex på toppen av det! Trevlig resa! Kram Maria

Lussan sa...

Åh vilket äventyr som väntar dig, vill önska dig trevig resa och var rädd om dig vännen!

Kram Lussan

Hanna sa...

resa, så underbart.
Ha en fortsatt fin helg!
Kram
Hanna

Anette sa...

Hallojsan
Meeen va härligt du ska ha de hi hi din lyckost .
Har en utmärkelse hos mej till dej ,men du får väl ta de när du kommer hem igen.
Kramen Anette

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det låter helt underbart att få resa iväg nu... Skulle jag också vilja göra.
Hoppas du har en fin resa!
Kram
MArie

Anna sa...

Men så UNDERBART det låter! Ha det fantastiskt!!
Kram Anna

idémakeriet sa...

Ha en trevlig redan gumman, njut, ta det lugnt och koppla av, oj vad avis jag blir.

Stor varm kram Gerda

Helena sa...

Hej! Jag hoppas att du har fått en fin början på det nya året och att din resa är alldeles fantastisk! Gissar på att du har det helt underbart och det är du värd ! Kram

LillaFlisan sa...

Peking!
låter underbart!!!
tusen tack för din rara hälsning långt innan jul till mig på min blogg...skäms för att jag är så dålig på att titta till den...

största kramen

Flisan

Bea sa...

Hej!
Här har jag tyvärr missat dina resplaner! Men det bådar gott för en sån underbar resa och hoppas det ger mycket av det du önskar.
Önskar dig en fantastisk resa!
Kram /Bea