onsdag 25 januari 2012

Äntligen hemma!


Hej alla rara och tack snälla ni för alla fina hälsningar! Här kommer ett litet livstecken från mig :-). 

Åh, så jag har saknat er och era fina bloggar, jag hade faktiskt lite bloggabstinens när jag var bortrest.... men H och jag har haft två underbara veckor tillsammans, för första gången på lääääänge. Först blev det lite sol (nåja, det var mest mulet) och bad, sedan intensiv shopping i Peking under några dagar. Jag ska visa bilder och berätta mer om resan i nästa inlägg! 

När vi kom hem från Peking i torsdags, åkte jag direkt från Arlanda till Formex. H åkte hem, då han hade mycket jobb som väntade. Som tur är känner man ju oftast inte av jet-lag första timmen man är hemma... men på fredag eftermiddagen efter att ha gått runt på mässan hela dagen började jag känna mig både vimmelkantig och nästan sjuk!


Jag tror det var därför som jag inte hittade så mycket på mässan. Nåja, nog hittade jag otroligt många vackra saker, men det var som att jag var för trött för att riktigt ta in allt. Jag samlade på mig en hel hoper kataloger i stället och ska fundera lite mer över eventuella inköp nu när jag är hemma igen. Det var i alla fall en riktig energikick att gå runt och insupa vårens trender. Ljung och grålila nyanser såg man i många montrar....


Fåglar i alla former verkar också vara i ropet, mer än någonsin förr skulle jag vilja påstå! Summa summarum så lade jag bara några enstaka ordrar, men blev oerhört förtjust i sortimentet hos en dansk leverantör... vi får väl se om jag gör en beställning eller inte ;-).


Varför jag inte riktigt var i köptagen, berodde kanske också på att jag ju faktiskt hade shoppat flera dagar i sträck i Peking och hade två proppfulla resväskor med mig hem. Jag betalade en hyfsad slant för övervikten kan jag säga ;-). Väskorna innehöll bland annat vackra bronsstatyetter, bland annat hjortarna på bilden ovan (som också finns i en mörkt grönpatinerad version). Jag blir bara mer och mer förtjust i hjortar och rådjur! :-) Väskorna innehöll också ett stort hjorthuvud av brons, Tang-hästar och två nya modeller av Flying Horse.... jag är mycket nöjd över mina fynd!


På Filippinerna köpte jag flera vackra pärlhalsband, de är gjorda av naturliga pärlor och är därför lite oregelbundna i formen. Jag tycker så mycket om dem just därför, och har köpt in både kortare och längre halsband med naturvita, dimrosa och ljust aprikosa pärlor. Dessutom hittade jag två radband av pärlor (Filippinerna är ju ett katolskt land) som var så vackra, samt stoooora skimrande musselskal som är fina att till exempel förvara smycken i.


Jag har också köpt fler fickur i gammaldags modell, samt några halsband som har små fickur som hängen. Ett halsband finns redan i butiken under Nyheter, de andra ska jag försöka lägga in under kvällen.

Ja, resväskorna innehåller också kalligrafipenslar, små söta väskor, anteckningsböcker i mängder och mycket annat smått och gott. De små söta väskorna fanns överallt i Kina, så jag förstod att de snart gör sitt intåg här ;-). Det är just det som är lite roligt med att åka dit, man får ett hum om vad som kommer stort de närmaste säsongerna. Jag såg förresten de små väskorna på Formex, men jag tycker bättre om färgerna på mina :-).


Den här söta necessären fick också följa med hem och kommer snart i butiken även den. Man kan också använda den som aftonväska om man vill. Den var som en fluffig marängbakelse, så jag föll för den direkt! Jag köpte tyvärr bara ett exemplar, men kan eventuellt få tag på fler.

Ja, det var väl allt för idag :-). Jag lider fortfarande av jet-lag och som om det inte vore nog, blev jag för en tid sedan erbjuden ett vikariat som jag inte kunde stå emot... jag började redan i måndags, så det blir fullt upp framöver! :-)

Många kramar
Bitte

12 kommentarer:

idémakeriet sa...

Välkommen hem gumman.
Härligt att vara borta men jag tror nog att du instämmer med dig att det är nu också skönt att vara hemma igen.
Jag är himla nyfiken på allt fint du har tagit med dig hem. Jätte kul att du har hittat så mycket fint.
Jag önskar dig en lugn kväll med bra sömn.
Kram gerda

Anette sa...

Välkommen hem!!
Har saknat dina inlägg ;)
Förstår att ni haft de underbart.
Ska bli kul att få se bilderna.
Så fina saker du fått med hem.
Ha de så fint.
Kramen Anette

Helena sa...

Välkommen hem! Härligt att höra att ni har haft det bra. Även om du inte hittade så mycket att beställa på Formex så lyckades du få med mycket fint på dina foton! Och hjorten är riktigt fin! Ska bli kul att få se bilder på resten som du har "släpat" hem! kram kram

STENLYCKA sa...

Välkommen hem igen! Förstår att du känner dig trött.
Så mycket spännande saker du fick med dig hem. Måste gå in och titta i din butik.
Vila nu upp dig och ha det så gott! Roligt att ha dig hemma igen!
Kram Raina

Mamma C sa...

Välkommen hem, förstår om du är trött. Mycket fint du verkat proppa resväskorna med.
Kram Mamma C

millandante sa...

Oh vännen, det var verkligen mycket trevligheter på en gång!!:) Jag förstår att du blev vimmelkantig där på mässan:) Men det låter som ljuva livet!!!
Kram kram

Loppan sa...

Välkommen hem! Så mycket fint du måste ha fått uppleva och sett både i Peking och på mässan! Fina bilder i visar du verkligen!

Roligt att fåglar dyker upp i inredningen! Har beställt en stor fågel av en konstnär som gör naturtrogna fåglar i trä bl a. Väntar med spänning på att den ska flyga hem hit! Ha det så bra! Kram Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Välkommen hem Bitte. Och att du åkte direkt till mässan var strongt, jag tror det är tröttsamt och gå där i vanliga fall. Men jösses vad mycket fint du visar, jag gillar hjortar och rådjur jättemycket också. Att det blir fågelns år har jag sett, det är fåglar överallt. Och det är bra, för det är fint. Så spännande och titta på nyheter hos dig nu.
Varm kram
AnnaMaria

Tre Tanter sa...

Välkommen hem igen, härlig resa du gjort, både utomlands och på FORMEX :) ha en fin dag, kram från oss 3

Systrarna Karlsson sa...

Åh välkommen hem... Ett besök till Aunt Molly ska nog inplaneras till ikväll när barnen gott och lagt sig. För det är få saker som slår en kopp te, tyst hus och att surfa in hos Aunt Molly;)

Ta nu hand om dig och glöm inte att andas;)

Lussan sa...

Tjusiga bilder, härligt att du är tillbaka!

Kram Lussan

Bea sa...

Hej!

Välkommen hem! Saknat dina fina inlägg under tiden du varit bortrest!

Oj, så fint du visar från mässan och man blir bara lite köpsugen på alla sköna ting som är så enormt vackert arrangerade.

Sött pärlband och du har säkert många vackra minnen med dig också från resan. Ser framemot dina berättelser!

ha en fin helg!
Kram /Bea