måndag 14 november 2011

Snart första advent!


Det är inte klokt vad dagarna svischar förbi, det har varit så fullt upp i helgen så jag har i princip inte hunnit med något annat än jobb. Man är på något sätt i en bubbla när man jobbar åt sig själv, dessutom jobbar jag ju hemifrån så det är lätt att "snöa in" på det man håller på med för stunden. När någon för några dagar sedan sa att "ja, nu är det bara två veckor kvar till första advent" höll jag på att trilla omkull av blotta förskräckelsen. Ojsan! Första advent? Det var ju nyss september...? :-)

Igår åkte vi hem till mamma och pappa, så några andra människor träffar jag i alla fall ;-). Mamma bjöd på sån god mat som vanligt och vi blev kvar större delen av kvällen. Vad härligt det är att sätta sig vid dukat bord någon gång emellanåt, det är verkligen vardagslyx om något!


Mildvädret håller i sig, det var lite kyligare i helgen med frost och några minusgrader på morgonen, men i morse var det + 10 grader! Det är helt sanslöst, jag hoppas att värmen stannar några veckor till. Jag tackar och bugar för varje dag som jag med stelfrusna fingrar slipper skrapa rutorna och skotta fram bilen... :-).

Ha en fortsatt fin vecka!

Många kramar
Bitte

12 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Vilken härlig header du har!
Tiden går med en rasande fart!
Jag är lycklig var dag vi slipper storm och kyla, vi får det säkert tids nog ändå.
Kram Eva

Bea sa...

Hej!
Ja, tänk att advent står för dörren redan! Trots det rådande vädret, har tankarna börjat glida in på julens små fröjder och planering.

Visst är det lite lyxkänsla att få slå sig ned till färdigt dukat bord och njuta av maten ngn annan tillrett.

Väldigt söta bilder du bjuder på!

Ha en fin fortsatt vecka1
Kram /Bea

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken vacker header! När jag ser den blir jag så sugen på att åka iväg någonstans och bara koppla av, men men jag känner mig som de där små mössen på julafton, de som syr askungens klänning, bara jobb så långt ögat kan nå....

Jag kom ut i skogen en timme i söndags för att plocka lite mossa och lingonris, men det kändes lite mysko eftersom blåklockorna blommade i dikesrenen.

Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram,
Regina

Aquilejans sa...

Ja, snart har vi advent här, knappt 2 veckor kvar, det ska bli riktigt mysigt:)

Fågel Blå sa...

Godmorgon!
Ja tänk vad fort det går,skulle vilja stanna tiden lite.
Hoppas din vecka blir fin!
Kramar Kathrine

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

När kylan och snön kommer iår lär det bli en chock, nu har vi ju vant oss vid detta! Och så gott och bli bjuden på mat, något jag är väldigt förtjust i är mammas kåldolmar.
Kramar
AnnaMaria

Helena sa...

Vädret är verkligen märkligt. Men inte klagar jag för att det är så härligt väder i mitten av november :) Ju senare vintern kommer ju kortare blir den! Visst är det härligt att bli bortbjuden på middag. Jag har mina föräldrar i granngården... hi hi.. så vi brukar se till att bli bjuda titt som tätt ;) Önskar dig en härlig tisdag! Kram Helena

Lussan sa...

Jo tid och rum swichar förbi i en otrolig fart, denna höst har bara försvunnit och snart stundar alltså advent. Några veckor till att vänja sig vid tanken, kan behövas här.

Jag föredrar oxå mildväder så får gärna kyla och snö vänta tills december månad då den gör sig bäst!

Ha en bra dag/Kram Lussan

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst går det otroligt fort... Nu har jag ju jobbat för marknaden så länge, så nu tycker jag nästan att julen är över :) Men ändå så tycker jag; Jisse det är ju snart jul. För nu har jag inte gjort något hemma, utan bara pysslat med sådant som ska säljas.
Kram
Marie

rosenälvorna sa...

Hej, är det så alltså, bara två veckor kvar. Ja, jag hänger ju tydligen inte alls med:) Christina

Systrarna Karlsson sa...

Visst är det så att var jul som kommer så reagerar man att tiden går så fort... TÄnk att man aldrig lär sig, Så nästa år ska här allt börja pysslas, lagas mat och dylikt redan i Augusti;)

Idag har det varit minusgrader här och hela landskapet är förtillfället täckt av frost, så vackert . Klar himmel, kallt och frost vintern när den är som vackrast. (fast lite snö hade inte skadat heller;)

Tack för de söta orden inne hos oss de värmer som alltid.

Önskar dig en ljuvlig dag

HurtMaja sa...

fina bilder på bloggen!