onsdag 23 november 2011

Nyheter i butiken och lite pyssel


Tack snälla ni för alla fina kommentarer ni lämnar här! Jag känner mig som en urusel bloggvän just nu, tiden vill inte riktigt räcka till, fast jag gör små försök då och då att hålla mig uppdaterad om vad som händer i era liv. Och snart är det advent! Jag längtar dit, fast någon egentlig julkänsla har inte infunnit sig ännu. Jag tror att det kanske beror på vädret... om H läste det här nu skulle han börja tokskratta, för han tycker att jag ofta "skyller på" vädret ;-).

Igår fick jag en mycket försenad leverans, jag hade till och med glömt bort den! Minns ni att jag nämnde något om gamla vintage-barnstolar från Asien efter Formex? Det var den allra första ordern jag lade där, och den leveransen kom alltså först igår :-). I och för sig förstår jag att det kan vara svårt att beräkna leveranstiden, då varorna ligger på en båt i sex till åtta veckor. Jag har inte hunnit kika så mycket på dem än, men jag ska försöka fota dem i morgon om det inte regnar.

I samma leverans fanns också några bokboxar som syns på bilden ovan. Jag kikade ganska mycket på såna när jag var på Formex, men var i valet och kvalet om jag skulle köpa några. De har ju funnits rätt länge och det är många som säljer dem! Jag tycker själv mycket om den modell som ser ut som en antik skinnbunden atlas och tittade på flera olika, men valde till sist att köpa några av leverantören med barnstolarna, för jag tyckte att hans var de mest välgjorda.


Det har blivit en hel del knåp och pyssel de senaste dagarna, jag satt i princip och dekorerade tändsticksaskar hela söndagen. Jag fick tag på så vackra papper med gammaldags julmotiv för ett tag sedan, mamma kände igen flera av dem från när hon var liten! I somras köpte jag spets av en äldre dam när H och jag var på "Sverigeturné" och stannade till någonstans i Dalarna, det var förresten samma dam som sålde 1800-talsdukarna och gardinkappan. En del av den spetsen pryder nu tändsticksaskarna :-).


Flera askar blev det och fler är på gång! Motiven skiljer sig en aning så ingen ask blir den andra lik, men det är nästan roligare att göra dem då. Jag dekorerar också tändsticksaskar efter önskemål, jag fick ett önskemål i morse om en viss typ av tändsticksaskar så det kommer att bli några såna också. Vad hemlighetsfull jag låter... ;-). Jag kommer att visa er dem allt eftersom de blir färdiga! :-)


Här har det duggregnat de senaste dagarna och igår låg dimman tät över vår lilla stad. Idag klarnade det upp litegrann, men jag vill ha SOL! Det är så blött och tråkigt ute, men får jag välja mellan snö och mildväder så väljer jag än så länge mildvädret... ;-).


Nu har jag äntligen fotat en av de gamla trälådorna i alla fall, först ut är den från norska AB Mustad & Son. Konstister... undrar vad man använde det till? Ister förstår jag såklart vad det är, men KONSTister? Trälådan är i alla fall jättefin och jag kan se den framför mig till jul med vackra flaskor i, kanske som en slags drickaback? Den skulle också vara fin på trappen med någon slags plantering eller med små granar i :-).

Idag blev det helt klart att jag ska vara med på Murbergets julmarknad den 11/12, det känns jätteroligt och spännande! :-) Ända sedan jag fick veta att jag ska vara med har tankarna snurrat om vad jag ska ta med mig, hur jag ska ställa upp allt och så vidare... men mer om det längre fram :-).

Nu är det nog godnatt!

Många kramar
Bitte

6 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Goemorgon!!!!
Vilka underbara bilder du bjuder på igen och igen!
Så spännande med nya saker!
Och dina tändsticksaskar så fina, måste ila in på butiken din
Ler!
Ha en fin helg!
Kramar Kathrine

Vardag och flärd sa...

Underbara tändsticksaskar, du är duktig!
Kul att vara med på julmarknad!
Kram Eva

Systrarna Karlsson sa...

Vilka härliga tändsticksaskar;) och bokgömman ser väldigt vacker ut, brukar inte gilla dem speciellt mycket annars men denna ser ut som en i min smak... Får nog kolla lite närmre i butiken;9

Önskar dig en härlig dag

idémakeriet sa...

Härliga bokaskar har du fått in, du är duktig du på att hitta det där lilla extra som ingen annan har.
Fina dina tändsticksaskar blev!
Ha redan en skön adventssöndag och mys på vännen,
Kramar Gerda

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas solen lyst hos dig också, var svårt och tro imorse när det regnade att det skulle bli en så fin dag. Jättefina askar har du gjort, och bokgömman ser fin ut. Spännande och få se stolarna.
Kramar
AnnaMaria

rosenälvorna sa...

Hej, jättefina lådor, men jag gillar ju i princip allt du har:) Fick leveransen från dig i dag, tack för chokladen och det söta kortet. Har bara kikat på glasögonen oh de var så charmiga. Det andra får bli på julafton, är så nyfiken. Kunde ju inte öppna när du hade slagit in så fint! Tack snälla:) Christina