måndag 21 november 2011

Flitens lampa lyser...


Idag började jag av någon outgrundlig anledning att julpynta och göra fint i Aunt Molly's stora linneskåp. Jag sorterade allt och flyttade om lite, sedan hängde jag upp vackra dukar och annat på dörrarna till skåpet. De vackra strutarna från Idémakeriet fick godisstrutar i sig och så hängde jag upp dem bland dukarna. Det blev riktigt fint!

Sedan fortsatte jag med min lilla "handelsbod", där är det nu knökfullt på hyllorna av godis och annat. Det är bra, för jag planerar att vara med på en julmarknad om några veckor, jag hoppas på att det fortfarande är milt och snöfritt då. DON'T let it snow... ;-).


Efter det blev det lite pyssel, eller rättare sagt, rätt mycket pyssel. Allt är inte färdigt än, men jag hoppas på att kunna fota en del av det och visa er i morgon!

Och snart är det första advent... my goodness! Kanske dags att börja pynta lite även här hemma...? :-)

Ha en fin kväll!

Många kramar
Bitte

10 kommentarer:

rosenälvorna sa...

Hej, låter mysigt, ser fram emot bilderna:) Christina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Å vad mysigt att hålla på att pyssla, jag längtar efter en dag som jag kan vika till bara pyssel=) Igår torkade jag apelsinskivor, det blev jättebra.

Önskar dig en fin kväll!
Kram,
Regina

vi i villa ville kulla sa...

Ska bli spännande att få se!!!Va mycket fint du har gjort!!!
Kram Lotta

Bea sa...

Hej!
Javisst, det börjar anas lite julstämning på alla bloggarna, det städas, pyntas och pysslas, vilken fin tid vi har framför oss - advent!

Söta strutar! Inspirerande vackert!

Ha det gott i pyssel tiderna!

Kram /Bea

Vardag och flärd sa...

Jag är övertygad om att du kommer att få det riktigt fint hemma också, du är så duktig och pyntar så fint i butiken!
Ha en fin vecka!
Kram Eva

Aquilejans sa...

Härligt med pyssel, jag ser fram emot bilderna:)
Mvh Malena

Mamma C sa...

Duktiga du, jag bestämde julpysseldag med barnbarnet igår. Då ska hon och jag pyssla loss.
Kram Mamma C

Fågel Blå sa...

Hej på dej!
Skall bli kul att se!
Så underbara strutar,, Skall kika in i butiken din!
Ha en fin dag
Kramar Kathrine

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja aldrig har man väl så mycket pynt-lust som nu före advent och jul. Jag har redan ställt fram stakar, men inte satt i kontakten. Man får passa på när man är ledig, idag ska jag på kurs hela dagen.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Tre Tanter sa...

Mysigt med pyssel :) vi ser fram emot flera bilder, ha en bra dag säger 3 tanter