måndag 7 november 2011

Detaljer


Man ska ju helst inte haka upp sig på detaljer, men när man fotograferar är det precis det man gör. Kameran fångar gärna vackra detaljer, fast ibland såna man hade önskat att den blundat för.  Ibland tror man att man lyckats ta den perfekta bilden, men när man sedan förstorar upp den i datorn ser ett litet dammkorn ut som en stor snöboll, ljuset är totalt fel, färgerna är förvrängda och så vidare. "Detaljer", kan man tycka, men nog hakar man upp sig på dem...


Bilderna i dagens inlägg är från fotograferingen tidigare idag. Det blev ett konstigt ljus i många av bilderna så färgerna blev lite missvisande. Men bortser man från det har det gamla bläckhornet otroligt många vackra detaljer! :-)


Idag damp det ner en härlig jultidning i brevlådan, så jag hann med att bläddra lite i den till eftermiddagskaffet. Jag läste också litegrann i Underbara Julhem, där fanns bland annat ett reportage från England och det stod att de nästan alltid har "gröna" jular. I hela mitt liv har jag varje år önskat att det ska komma snö lagom till jul, och det har det nog alltid gjort också. Nu måste jag erkänna att jag börjar trivas rätt bra med det här mildvädret vi har, så snöskottning, skrapa is från rutorna på bilen, extrema köldknäppar och så vidare, känns mindre och mindre lockande. Jag tror att jag för första gången skulle kunna tänka mig en grön jul... ;-).

Ha en fortsatt fin kväll!

Många kramar
Bitte

8 kommentarer:

Aquilejans sa...

Det var många fina detaljer i dina bilder. Ha en skön kväll,
mvh Malena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Håller med, livet är enklare när man slipper skotta ut bilen och köra på snorhala vägar. Konstigt nog känner jag mig inte trött trots evigt gråväder, enligt väderkartorna ska vi få sol. Men nej den vägrar komma fram. Det enda som är töligt är att det är så svårt och fota, blir ju kvällsbilder mitt på dan inne. Så jag har flyttat ut, kånkar och bär, bra träning... Men dina bilder är superfina, det är jättevackra detaljer.
Ha en fin vecka
Kramar
AnnaMaria

Leena sa...

Sköna bilder och snygga detaljer. Och visst, en grön jul stör inte mig heller, kan vara riktigt mysigt. Men imorse var det sådär dimmigt och grått så istället skulle lite snö och krispig luft kännas bättre.
Ha det gott!

Helen sa...

Du är verkligen duktig på att fota dessa små, fina detaljer!! Vilket tjusigt bläckhorn!
Jag skulle också kunna ha en grön vinter, om man då inte fick välja att ha snö bara från 1:a december till 1:a januari...
Jag älskar att det är milt och snöfritt ute! Allt blir så mycket enklare också...
Kram!

rosenälvorna sa...

Underbart detajrik, älskar allt som har en form av kristyr, spets ..... Härligt! Christina

Fågel Blå sa...

Underbara bilder!!!
Så vackert!
Ha en fin Dag!
Kramar Kathrine

Hem Ljufva Hem sa...

Du hittar de mest vackraste bläckhorn jag sett.Det sista du lagt in är ju en riktig skönhet.Vilka otroliga detaljer.Jag förstår inte hur du kan släppa ifrån dig dem överhuvudtaget...hehe.
Du hittar så mkt fint till din webbutik och så roligt det måste vara att hitta dem...
Ha en fin vecka,har precis påbörjat min 9dgrsledighet =))
Kramiz.

Lena sa...

Jag tycker bilderna är jättfina :))