lördag 19 november 2011

Den som söker skall finna...


Häromdagen när jag satt och packade paket, kom jag att tänka på flera saker som jag köpt under året men som sedan "försvunnit" på något märkligt sätt. Man hinner filosofera rätt mycket när man sitter och packar, det är egentligen en väldigt avkopplande sysselsättning! :-) Jag kom att tänka på att jag redan I VÅRAS köpte några halsband, men efter att jag fick hem dem lade jag väl bort dem någonstans.

Jag inledde ett riktigt detektivarbete och använde uteslutningsmetoden för att lista ut var de kunde gömma sig och jag kunde nästan se två av mina barndoms hjältar, Hercule Poirot och Sherlock Holmes, sitta bredvid mig och nicka förtjust medan de strök sig över mustascherna ;-). Den som söker skall finna, heter det ju, och det dröjde inte alltför länge förrän jag hittade dem! De finns nu i butiken där de borde ha hamnat för längesen :-).


Medan jag letade efter halsbanden, kom jag på att jag för länge sen fotade flera gamla noter, men att bilderna blev så suddiga så jag inte kunde lägga ut dem i butiken. Ja, ni märker att tankarna hoppar hit och dit hela tiden ;-). Noterna visste jag däremot precis var de låg, så nu har jag börjat fota om dem och lägger ut dem allt eftersom jag hinner. Jag hittade de här antika noterna redan i början av året, eftersom jag är gammal pianist är jag alltid på jakt efter pianonoter. De två album jag hittade var från 1889 och pärmarna var i ett bedrövligt skick och höll knappt ihop. Många notblad var lösa och ramlade ur så fort man öppnade pärmarna, så då bestämde jag mig för att fler än jag skulle få glädje av dem i stället. De här gamla 1800-talsnoterna har så otroligt vackra typsnitt och bilder! Jag tycker så mycket om bokstäver och text OCH noter såklart, det är väl därför jag är så förtjust i dem :-).

Hoppas ni alla får en fin helg!

Många kramar
Bitte

5 kommentarer:

rosenälvorna sa...

Hej, så bra att du fann det du sökte:) Själv blir jag snart lycklig ägare till ett av dina vackraste halsband, oj, vad jag längtar, men det är en julklapp, så jag får ha tålamod;D Christina

Bea sa...

Hej!
Vilken tur att du fann dina kära ting och vackra ting! Konstigt vad saker kan förläggas ibland och man har inte den minsta susning om var man kunde ha lagt dom :)

Önskar dig ett fortsatt skönt veckoslut!
Kram /Bea

Systrarna Karlsson sa...

Visst är det konstigt hur vissa saker bara kan försvinna på det sättet... Men skönt när man återfinner dem.

Underbart ljuvliga notböcker, så vackra.

Önskar dig en härlig kväll

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ibland lägger jag undan saker som jag inte hittar också, men så glad man blir när det klickar till och man minns. Det värsta var när jag sålde bilen, fick kontant betalning!! Det var jag inte beredd på så jag gömde dom... Och glömde bort pengarna, sen hittade jag dom inte. Lite lätt panik först, men sen klickade det till precis som för dig.
Varm kram
AnnaMaria

Mamma C sa...

Känner till detta fenomen att lägga undan saker som man hittar igen efter mycket lång tid. Men man blir himla glad när man hittar det igen.
Kram mamma C