måndag 10 oktober 2011

På 3-årsdagen...

 Foto: www.make-fabolous-cakes.com

Idag var det hela tre år sedan jag skrev mitt allra första blogginlägg. Jag hade funderat både länge och väl på hur detta första inlägg skulle skrivas, men till sist skrev jag något bara :-). Ni som har följt min blogg länge, vet att från början var bloggen tänkt att enbart vara en slags reseblogg, jag skrev om tiden fram till första långresan i Asien och efter hemkomsten skrev jag en reseberättelse om det vi var med om :-).

Ja, nu var det ju ett tag sedan jag var ute i vida världen, så bloggen handlar inte längre bara om resor men några bilder finns kvar i högerspalten! ;-)

Något som kändes viktigt från början var att kunna vara så anonym som möjligt, då jag jobbade på gymnasiet vid den tidpunkten. Jag ville inte riskera att mina blogginlägg blev det första som diskuterades på lektionerna, men ville ändå känna friheten att skriva det jag kände för :-). Därför använde jag mig från början INTE av mitt smeknamn Bitte, för ALLTFÖR MÅNGA känner mig under det namnet här i stan. Jag skulle till och med tro att de flesta faktiskt tror att jag är döpt till Bitte :-). Idag skulle jag däremot till och med kunna tänka mig att lägga ut en bild av mig själv, vad man kan förändras... nåja, nog om det!



De här tre åren i Blogglandia har varit en underbar tid på många sätt, och det känns fortfarande lika roligt att blogga även fast idéer till nya blogginlägg tryter ibland :-). Det allra roligaste med bloggen har varit och är alla underbara människor jag har träffat, jag känner mig ofta RIK och tacksam över att jag har såna fina bloggvänner! Jag kommer aldrig att glömma alla gånger jag har fått fina hälsningar, tröstande och uppmuntrande ord när jag känt mig nere, mååånga och varma kommentarer i perioder när det varit för mycket omkring mig och jag inte haft ork eller tid att blogga. I med- och motgångar har ni alltid funnits där och jag skickar er de varmaste cyberkramar för det! :-)

För att fira 3-årsdagen, tänkte jag anordna en utlottning! :-) Vinsten är en goodiebag med hemligt innehåll, den kommer att vara full av sånt som kan göra hösten mer trivsam: den kommer kanske att innehålla något väldoftande man kan smörja in sig med, något trevligt att läsa, något lyxigt att mumsa på till läsningen o.s.v. Jag berättar dock inte exakt vad den innehåller, utan det blir en överraskning för vinnaren! Några extravinster kommer också att delas ut. Hoppas att ni vill vara med och fira 3-årsdagen med mig!

För 1 lott, lämna en kommentar till det här inlägget. För 2 lotter, lämna en kommentar, samt länka till utlottningen från din blogg. Använd någon av bilderna i inlägget. För 3 lotter, lämna en kommentar, länka från din blogg, samt lägg dig som följare av den här bloggen. Har du ingen blogg, glöm inte att lämna din mailadress så att jag kan få tag på dig om du vinner. Utlottningen pågår till den 25/10, lycka till! :-)

Jag önskar er den finaste av dagar, tack för att ni finns!

Många kramar
Bitte

72 kommentarer:

Ögonblickslycka sa...

Grattis på 3 års dagen, kul att följa din blogg. Ha en bra dag!

Kram Lussan

Gugis Pärlor sa...

Grattis! Jag fann din fina blogg på en daglig bloggrunda... och Wau. Jag ska titta in mera senare. Klart jag vill va med på din utlottning! Det får bli hela tre lotter ;O)

Kram Gugi

Helena sa...

Grattis på 3-årsdagen. Undra om mina 3 månaders bloggande också kommer att bli 3 år. :)
Självklart vill jag vara med och tävla. Följare har jag nu varit en tid och jag ska genast skynda mig att länka till tävlingen från min blogg. Så 3 lotter vill jag ha tack! Ha en toppen fin dag! Kram Helena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till tre jättefina bloggår, jag kommer inte ihåg säkert hur länge jag känt dig. Är såklart med och firar och tar 3 lotter.
Stor kram
AnnaMaria

Viola sa...

Grattis till dina tre år, visst är bloggen så berikande, hoppas det är en turlott som jag nu tar, ha en skön kväll i ruskvädret, kram

Loppan sa...

Grattis till 3-år!! Tack för alla fina ord du skriver om oss, dina besökare och följare! Jag följer dig för att jag tycker om att läsa det du skriver och berättar och så gillar jag alla fina bilder du visar i bloggen! Är gärna med med en lott! Kram Maria

Mamma C sa...

Stort grattis på 3-årsdagen. Jag tar tre lotter och hoppas på tur.
Kram mamma C

ANNIKA sa...

Gratulerar på 3 -årsdan!
Spännande med hemlig vinst.Jag följer och tar 2 lotter och hoppas...på turen...
gustafsson.57@hotmail.com

ANNIKA sa...

Gratulerar på 3 -årsdan!
Spännande med hemlig vinst.Jag följer och tar 2 lotter och hoppas...på turen...
gustafsson.57@hotmail.com

Nyanser av vitt sa...

Stort GRATTIS vännen. Jag är gärna med i din fina utlottning och tar tre lotter tack :O)
Kram Agneta

Anna sa...

Det där verkar ju vara en spännande vinst!
Jag länkar!
Kram Anna

Anonym sa...

Grattis! Jag tar gärna en lott:)
Hälsningar Caroline
vitabergenserik@hotmail.com

Allis sa...

Ett stort Grattis till dina 3 fina bloggår!! Helt otroligt vad tiden går... och vad vi förändras ;))
Såklart att jag vill vara med i din spännande utlottning, 3 lotter till mig tack!
Må gott och var rädd om dig!
Kram Allis

Hem Ljufva Hem sa...

Hej Kära Bitte
Grattis på 3-årsdagen!!!KLart jag är med och firar!!!Tar 3 lotter tack.
Javisst är det underbart i Blogglandia,som en stor gottepåse att få inspiration och ideér ur.Och så många vänliga själar det finns därute och en av dom är DU...
Kramizar Kicki

Vardag och flärd sa...

Grattis till 3 år med bloggandet! Som du säger ger bloggandet oerhört mycket och man har många fina vänner. Hittade idag din blogg och ska fortsätta läsa här men vill först anmäla mig till ditt lotteri, tar 3 lotter.
Ha en fin fredagkväll!
Kram Eva

STENLYCKA sa...

Kära Bitte!
Idag kom Aron i min postlåda, han var så underbar, när han tittade på mig med sina goa ögon blev jag kär. För tillfället sitter han på en stol i köket så att han skall lära känna oss som bor i huset, sedan skall han komma in i vardagsrummet och få krypa upp i soffan bland kuddarna.
Tack snälla rara för dina vackra kort och presenter. Du är så underbar och jag blir så lycklig att det finns sådana som du, du har ett hjärta av guld.
Kram önskar dig en fin kväll.
Visst, jag glömde säga att det är klart jag vill vara med i din fina utlottning och ett jätte grattis till dina tre år!
Önskar att du kommer vara kvar länge i bloggvärlden!
Allt gott till dig och jag tar tre lotter!
Raina

Spacegirl sa...

Grattis!
Jag är gärna med :-)
Jag tar TVÅ lotter och här är min blogglänk
http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2011/october/25-oktober-vinn-goodiebag.html

Spacegirl_@spray.se

jenn sa...

Stort grattis! Klart att jag vill vara med! Jag tar alla 3 lotter och har tipsat har:
http://barbados.blogg.se/2011/october/25-oktober-goodiebag.html

Eddan sa...

Grattis till 3-åringen :-)!

Jag har länkat till tävlingen på min blogg (som tyvärr är rätt så dåligt uppdaterad men någon stackare brukar hitta dit då och då ;-)!

Jag följer din blogg via Bloglovin
= 3 lotter!

Kram från Anette

Synnøve. sa...

Där var den.
Tänk om man skulle vinna en goodiebag :))
Trodde jag var följare redan, men det var jag inte. Fast nu är jag.
lägger igen en kommentar här och så lägger jag en länk hos mig till dig.
Så då har "köpt" in mig på tre lotter.
Nu håller vi tummarna.... Rejält.
Kram igen.
Synnöve.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Grattis till ditt tre-årsjubileum!!! Jag vill gärna vara med och fira och önskar tre lotter. Vad spännande med en hemlig goddie-bag=)

Ha en fin dag!
Kram,
Regina

Gratishav sa...

Grattis på 3 års dagen!
Jag är gärna med och tar 3 lotter.

har länkat på sidebar i min blogg:
www.gratishav.blogspot.com

blir följare med blognamn gratishav.

Hoppas på tur!
Lili
mail:he-jasmine@163.com

Carina sa...

Hej!
Grattis på 3-årsdagen! Jag är med i din utlottning och tar 1 lott.
Kramar Carina/Hjo
kattarsel@live.se

Zaga sa...

Grattis på 3 årsdagen! Hittade hit via en annan blogg och här fanns mycket kul att läsa. Jag vill gärna vara med i din tävling och länkat har jag också gjort.

Önskar Dig en fortsatt trevlig helg!

Eva-Lis & Zaga

Linda J sa...

Grattis! Jag är jättegärna med och tar en lott!
Ha en fortsatt bra helg/ Linda J lolinondoda@spray.se

Fröken Eko sa...

Grattis till de 3 åren! Jag är gärna med i din utlottning och tar två lotter. Min länk hittar du i högra sidospalten och jag låter den ligga upp t.o.m. sista tävlingsdagen.

Häls. F

Annas tipsblogg sa...

Grattis på 3-årsdagen=)
Har länkat till höger på min blogg och följer dig via bloglovin - så 3 lotter till lilla mig.

Anonym sa...

Grattis till 3 år!! Jag är gärna med :)
ha en fin dag! mvh
emely.drugge@hotmail.com

Fröken Tindra sa...

Grattis till de tre åren! Visst är det härligt med bloggandet?! Jag är fortfarande anonym och känner som du gjorde, jag vill inte bli dagens diskussion på jobbet. Bl.a.
Men man vet aldrig. En vacker dag kanske jag presenterar mig bättre, precis som du. =0)
Jag tar gärna två lotter i din fina tävling!
Ha en fin söndag!
Kram!

nattugglan sa...

hej..hittade din fina blogg då man sitter här o surfar bland alla andra.. ja jag vill va med o tävla om en hemlighetsfull väska.. tar 3 lotter..tack..o länkar från min blogg.

Zandra sa...

Gratulerar! Jag deltar gärna med två lotter.

Lissan sa...

Grattis !
Jag vill gärna vara med och jag tar 3 lotter. Spännande med hemliga vinster:)

rosenälvorna sa...

Hej, har precis funnit dig och din härliga blogg, grattis till 3-årsdagen! Vill naturligtvis vara med och tävla ochskå, spännande med hemligt innehåll :) Jag tar 3 lotter och hoppas på tur ;) Ha en skön söndag, vacker kofta du köpt, sulle vara kul och se den i sin helhet. Christina

Caroline Andersson - 18år och blivande mamma sa...

Vilken utlottning, precis vad jag behöver medan jag går ensam hemma hela dagarna och väntar på att liten ska titta ut! Självklart är jag med och tar alla lotter.

http://theresiacaroline.bloggplatsen.se/2011/10/16/6462044-hemlig-goodiebag/

Även lagt till dig på bloglovin och blev nummer 14.

Nu håller jag tummarna!

Caroliinea@hotmail.com

Anonym sa...

grattis på 3 årsdagen och jag är gärna med och tävlar om en goodie bag för det känns som om den luktar gott ;)

nettan.klar@gmail.com
anette carlsson
enkla nettan

Emmas dagar sa...

Grattis till 3 år som bloggare!
Jag vill vara med i tävlingen och länkar i min högerspalt.

emma sa...

Hej! Oj så roligt! Hoppas att jag kan vinna även om jag bara tar en lott! Fin blogg du har :) Kram

Anette sa...

Hallojsan!
Grattis till 3 år,håller med de här med bloggandet är toppen .
Så mycke underbara människor man träffar på :)
Vill gärna vara med i din utlottning ,tar 3 lotter om de gills att man redan är följare :)
Ha en toppendag
Kramar Anette

Sofie L sa...

Jag är gärna med och provar lyckan i denna fina utlottningen med 3 st lotter

Länkar här
http://sofiestavlingsblogg.blogg.se/2011/october/25-okt-hemlig-goodiebag.html

Följer dig via bloglovin som nr 15

Hàller tummarna
MVH Sofie Lindholm
citcit.kuruyemis@gmail.com

Lisa-Maja sa...

Hej!
Grattis till 3 år i bloggvärlden, det är en långt tid...
Jag vill jättegärna vara med Dig och fira. Kommentar, länkning med bild på min blogg och följare sedan tidigare, summa 3 lotter.

kram lisamaja

Anonym sa...

Hej

Grattis på 3-årsdagen.

Roligt med en tävling, vill gärna vara ha 1 lott.

Hälsar Carina
carina.engdahl@bredband.net

liselotte sa...

Är gärna med och tävlar, 2 lotter, har länkat på min blogg http://liselottess.blogspot.com/2011/10/hemlig-goodiebag-2510.html
liselotte.202andersson@telia.com

Anonym sa...

Grattis!
Vill gärna vara med=)
Mvh Annelie
a.e.m-49@hotmail.com

Helen sa...

Grattis till dina 3 år i blogglandia. Jag är glad att jag har hittat dig! Jag vill hemskt gärna vara med och tävla, 3 lotter har jag skrapat ihop till!
Kram!

Bitte sa...

Hej Annika G!

Vad roligt att du vill vara med i utlottningen, lycka till! :-)

Kramar
Bitte

Bitte sa...

Hej Caroline! (Vita bergen)

Vad roligt att du vill vara med i utlottningen, lycka till! :-)

Kramar
Bitte

Bitte sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Bitte sa...

Hej Carina i Hjo!

Vad roligt att du vill vara med i min utlottning, lycka till! :-)

Kramar
Bitte

Bitte sa...

Hej Linda J!

Vad roligt att du vill vara med i utlottningen, lycka till! :-)

Kramar
Bitte

Gilla sa...

Gratulationer till 3-årsdagen. Jag vill mycket gärna vara med i din tävling. Med kommentaren och att jag har gått med som följare av din blogg och har lagt in bild med länk i min högerkolumn, så räknar jag med 3 lotter. Det stämmer väl?

Gilla

Margot sa...

Grattis till 3 år! Hittade precis hit till din fina blogg och ska kika runt lite mer! Vill gärna vara med i din fina utlottning med 2 lotter då jag länkar från min blogg!
Ha en fin helg!
Kram

Aquilejans sa...

Grattis till dina tre år!
Jag tar gärn tre lotter!
Mvh Malena

Anonym sa...

Grattis!! Jag tar en lott och är med i din spännande utlottning. Hälsningar Kajsalisa. kajsalisa75@hotmail.se

Lilla Kråkslottet/ Angelica sa...

Grattis till 3 år!!!
jag är jätegärna med på 1 lott!!
Kram!

Renée sa...

Ojdå, detta hde jag missat! Jag tar 2 lotter eftersom det inte är så länge kvar så länkar jag inte men kommentar plus följare får det bli!
Jag gillar verkligen dina grejer men mest av allt gillar jag dina inlägg om denna otroligt söta hund! Sluta aldrig blogga!
KRAM!

vi i villa ville kulla sa...

Klart jag vill va med på utlottningen.Grattis till hela 3 år!!!!Jag kniper 3 lotter Tack!!
Ha en bra kväll...
Kramkram Lotta

Ida sa...

Grattis!

Jag vill gärna vara med.
Så spännande!

Tack för mig!

MVH
idapida@banck.se

Louise sa...

Grattis till 3-år!!! Tiden går så snabbt när man väl är ignång :-)
Är glad att jag nu hittat till din härliga blogg, måster återkomma och titta mer på de vackra smyckena snart :-)
Är gärna med med en lott.

Mvh Louise

Anonym sa...

GRATTIS till 3 år!

Jag tar 1 lott, tack och deltar i din fina tävling om en goodiebag med hemligt innehåll.

Mvh Renate
wretefelt@hotmil.com

Pilla sa...

Fin blogg! Firade 1års dag i veckan och har en utlottning på min sida oxå (min första!)
Grattis till 3årsdagen!!
//Pilla

Leena sa...

Grattis till de tre åren! Härligt att höra att det är så givande så länge, själv har jag bloggat knappt ett år och tycker att det är precis så roligt som du skriver.
Hittade hit idag och vill gärna vara med i lotteriet, med tre lotter.

inga sa...

Congratulations!
Also I sign up for these super candy.
http://inga2010.blogspot.com/

inga sa...

3 lodder :)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jisses! Hinner jag vara med här? Det är ju den 25 idag...
kram
marie

Bitte sa...

Hej Emely Drugge!

Tack för att du vill vara med i utlottningen! :-) Lycka till, jag drar vinnaren ikväll!

Kramar
Bitte

Bitte sa...

Hej enkla Nettan!

Tack för att du vill vara med i utlottningen! :-) Lycka till, jag drar vinnaren ikväll!

Kramar
Bitte

Bitte sa...

Hej Sofie L!

Vad roligt att du vill vara med i utlottningen! :-) Lycka till, jag drar vinnaren ikväll!

Kramar
Bitte

Bitte sa...

Hej Carina Engdahl!

Vad roligt att du vill vara med i utlottningen! :-) Lycka till, jag drar vinnaren ikväll!

Kramar
Bitte

Bitte sa...

Hej Annelie!

Vad roligt att du vill vara med i utlottningen! :-) Jag drar vinnaren ikväll, lycka till!

Kramar
Bitte

Bitte sa...

Hej Kajsalisa!

Vad roligt att du vill vara med i utlottningen! :-) Lycka till, jag drar vinnaren ikväll!

Kramar
Bitte

Bitte sa...

Hej Ida!

Vad roligt att du vill vara med i utlottningen! :-) Lycka till, jag drar vinnaren ikväll!

Kramar
Bitte

Bitte sa...

Hej Renate!

Vad roligt att du vill vara med i utlottningen! :-) Jag drar vinnaren ikväll, lycka till!

Kramar
Bitte