fredag 21 oktober 2011

Med önskan om en trevlig helg!


Jag hittade några bilder från Visby som jag inte visat för er. Det blev inte att jag tog så många bilder när jag var där, eftersom vi hade fullt upp med allt flyttstök, men det fanns några till :-). Jag hoppas och tror såklart att jag ska åka tillbaka dit mååånga gånger nu när sonen bor där, så med all sannolikhet kommer jag att kunna visa ännu fler bilder från Visby framöver. Det ska bli spännande att få se den gamla Hansa-staden i vinterskrud!

Jag tycker att ringmuren är så mäktig, även att se gutarnas flagga vaja mot den blå himlen...


Har ni några särskilda planer för helgen? Jag har pysselplaner, igår kväll plockade jag fram en hel del pysselmaterial som ska användas på tändsticksaskar och lite annat. Det fanns konstigt nog lite Alice i Underlandet-papper kvar, så det ska användas upp! :-)

Förutom pyssel ska hallen få sig en ordentlig omgång, men efter det ska jag bara se vad helgen har att bjuda på! Solen ler från en klarblå himmel idag, så egentligen borde jag försöka passa på att vara ute så mycket som möjligt. Snart är höststormarna över oss och då är det inte lika roligt att vara utomhus... :-).


Ha en riktigt fin helg och tack till alla som tittar in här! :-)

Många kramar
Bitte

8 kommentarer:

Lussan sa...

Härliga Gotlands bilder och goa rader, önskar dig oxå en riktigt bra helg!

Kram Lussan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Visby i vinterskrud tror jag bara jag sett i en Maria Vern-film, och det var förvånansvärt mycket snö. Och väldigt vackert! Mina pysselgener har somnat, men en skogstur och plocka mossa och sånt blir det nog. Idag tar jag foton, man vet aldrig när det blir så soligt igen.
Ha en skön helg
Kramar
AnnaMaria
Ps. och så ska vi smaska på pepparkakor och mögelost ikväll till Idol, ett bloggtips som snurrar runt idag

Nyanser av vitt sa...

Det är så fint i Visby. Min ena bror bor där.
Ha en mysig helg.
Kram Agneta

rosenälvorna sa...

Underbara vackra Gotland och Visby. Att gå i Visbys gränder i tät dimma är bara så underbart, när stegen ekar mellan ruinerna. Christina

Mamma C sa...

Gotland är vackert, men det är jättelänge sedan jag var där.
Ha en fin och skön helg. Med mycket pyssel.
Kram Mamma C

Gilla sa...

Jag blev jätteglad att få se lite bilder från Visby, för jag har varit där och släktforskat 4 gånger. Det eftersom min släkt kommer från Visby.

Men det var ett tag sen, så säkert har stan förändrat sej sen dess. Min släkt bodde i det som senare kallades för Engeströmska Huset med adress St. Drottensgatan 10.

Jag har tillochmed fått se huset inuti. Det var en fantastisk upplevelse. Men jag blev inspirerad till ett inlägg i min egen blogg om Visby. Tack för det!

PS. Jag gick med i din tävling nyss och blev följare av din blogg. Den ser så fin ut och jag ska kolla mera.

Gilla

Loppan sa...

Det var mäktiga och fina bilder från Gotland! Har aldrig varit där men det är ju en upplevelse har jag förstått! Någon gång ska vi åka dit! Hoppas du fick mycket pysslat! Trevlig fortsättning på söndagen! Kram Maria

Gilla sa...

Jag har beskrivningar från St.Drotten, tack vare att jag har dagböcker därifrån, som har skrivits av min Farfars Farbröder.

Det har också skrivits en bok av en journalist, som heter/hette? Pelle Sollerman. Den heter Puktörnet och handlar om en sommar i Visby, då kungamördaren Anckarström bodde inneboende där. Gustaf den tredjes mördare.

Nog var det lustigt att jag fick mejlet från Tripadvisor precis när jag läste din blogg. Det var därför jag satte in bildspelet från Visby allra överst.

Det var faktiskt genom en annan blogg, som gjorde reklam för din blogg, så jag hittade till dej.

Ha det allra bäst!

Kram/Gilla