fredag 14 oktober 2011

Lite smått och gott till mig själv


Förra helgen åkte jag till en närliggande stad för att hämta upp en äldre dam som ska bli vår nya inneboende en tid framöver. Jag ska visa bilder av henne i nästa inlägg ;-). På hemvägen stannade jag till vid en galleria, och när jag gick förbi Lindex skyltfönster tvärstannade jag. Jag fick nämligen syn på koftan på bilden ovan! Jag sprang in direkt och började leta efter den, men den var som bortblåst. När jag till sist frågade tjejen i kassan, sa hon att alla koftor var slut och att den i skyltfönstret inte var till salu :-(. Jag blev så otroligt besviken, dessutom har jag sprungit runt på Lindex här i stan rätt ofta den senaste tiden, men inte sett koftan där...

Någon dag senare hade jag av en händelse ett ärende till Lindex här i stan och när jag kom in genom dörren, hängde precis samma kofta i ett enda exemplar mitt framför ögonen på mig! Var den inte menad åt mig, så säg? :-) Jag nöp den direkt och bad en bön om att det skulle vara rätt storlek, vilket det var. Behöver jag skriva att jag köpte den på studs? ;-) Åh, så glad jag är över min nya kofta! Den har såna vackra detaljer som t.ex. virkad spets i olika modeller, samt en stickad volang i två våder längst ner som även den avslutas med en virkad spets. Dessutom är koftan så mjuk och go, den blev genast ett favoritplagg! :-)


För ett tag sedan köpte jag en blus eller topp eller vad man ska kalla den ;-). Den är ljust dimrosa och det är mycket tyg i den så det blir mycket rynk kring halsringningen, den har också stora puffärmar. På framstycket finns två virkade partier i samma färg och blusen blev också en favorit som jag har använt jättemycket trots att jag inte haft den så länge.

En dag fick jag för mig att jag skulle försöka hitta örhängen med pärlor i samma nyans som blusen och sprang på stan en halv dag utan att hitta några som alls stämde in med det jag sökte. Av en händelse surfade jag runt i Blogglandia den kvällen, och min bloggvän Regina som för ett tag sedan öppnade den fina bloggbutiken Ramses Design, hade gjort ett inlägg om att det fanns nyheter i butiken. När jag surfade in för att kika, såg jag örhängena jag hade letat efter! :-) Det var en lite viktoriansk känsla över dem, och de hade dimrosa pärlor...


Ibland är det som att saker man har önskat kommer till en, bara man ids vänta och ha tålamod! Örhängena var precis lika fina i verkligheten som på bilden och har använts flitigt tillsammans med blusen, precis som jag önskade mig :-). De kom i en sån söt smyckespåse tillsammans med ett vackert bokmärke, nu har jag tyvärr inga bilder på dem. Jag tycker så mycket om örhängena, kika in till Ramses Design, där finns många vackra skapelser!

Vad roligt att så många har anmält sig till utlottningen, det finns fortfarande gott om tid att anmäla sig om ni inte har gjort det :-). Jag vill också passa på att hälsa alla nya följare välkomna!

Önskar er alla en riktigt fin helg!

Många kramar
Bitte

9 kommentarer:

Hem Ljufva Hem sa...

Åååh vilka fina saker du hittat till dig själv.Både koftan och blusen både ser och låter underbart vackra.Jag får nog bestämt ta en tur till Lindex jag med.Var ett tag sedan jag var där.Visst är lyckan stor när allt bara stämmer!!!
Trevlig helg.
Kramiz.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Såna kläder gillar jag också, så fina ljusa färger. Och mjuka goa koftor vill man ha nu, är kyligt fast solen lyser. Idag ska jag packa bilen för årets sista picknick i skärgården, hoppas på en härlig dag.
Och det önskar jag dig också
Kramar
AnnaMaria

Synnøve. sa...

Hej min vän.
Det lät så skönt med den där koftan. Den blir skön att ha nu när höstkvällarna blir långa och kyliga.
Men det är ju då man kan mysa lite istället.
Vackra örhängen fick du ju tag i med.

Får bläddra ner och se om jag hittar utlottningen. Klart jag vill vara med :))

Ha en skön helg nu min vän. Tittar in så allt för sällan här nu, men det SKA bli ändring. Jag lovar.
Kramar Synnöve.

Fröken Tindra sa...

Vilka vackra saker du köpt! Förstår att du njuter lite extra av att bära dem.
Gillar din header! Katter... Mmm... =0)
Ha en fin söndag!
Kram!

The Rosegarden in Malevik sa...

Oj,,,,,,ja det var mkt fint,.,,,,,å till dig själv oxå :)
å missa nu inte,.....

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter...mängder med fina bloggar...
VÄLKOMMEN
Håkan

Lena sa...

Så märkligt ... just denna kofta sneglade jag själv på i går på ett shoppingcenter ... jättefin !

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hejsan
Kom precis hem från sonen, och jodå, nu är det två hundar. Lilla Wilda är av samma ras och bara 12 veckor, hon har sovit i mitt knä nästan hela tiden.
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Är en ny läsare, ser fram emot att läsa din blogg :)

enkla nettan

Bitte sa...

Hej Nettan!

Vad roligt att du hittade till mig! :-)

Många kramar
Bitte