onsdag 26 oktober 2011

Dagens nyheter/nysilver


Jag vill börja med att tacka alla som varit med i utlottningen, vad roligt att det blev så många! :-) Jag har flängt runt från stad till stad de senaste dagarna, det är därför som jag inte har haft tid att dra en vinnare än. Men, jag håller som bäst på att numrera allas lotter, den här gången tror jag att jag ska använda mig av en slumpgenerator för smidighetens skull. I nästa inlägg presenterar jag vinnaren (och en liten sneak peak av innehållet i goodie-bagen ;-), så jag är ledsen över att behöva hålla er på halster ett tag till!

I måndags och även igår gav jag och H oss av på två relativt oplanerade inköpsrundor/auktionsbesök och vilken tur att vi gjorde det! Det var många gamla saker som fick följa med hem, jag har inte ens hunnit tömma bilen än utan bara tagit in några av lådorna och fotograferat innehållet.


Jag hade sån tur att hitta måååånga bestickdelar ur serien Engelsk snäck, både King's Pattern och Queen's Pattern. Tyvärr hann jag inte fotografera allt idag, så det är bara några delar som finns i butiken . Fler delar kommer i morgon! Jag hittade också söta kaffeskedar ur serien Haga, samt en såsslev i Empiremodellen.

Jag lyckades också komma över tre ljuvliga nysilverstakar i barockmodell, jag gjorde både ett och två glädjeskutt när de blev mina! :-)


En stor soppslev i serien Engelsk snäck fick följa med hem, samt en helt underbar tårtspade i den allra äldsta Olga-modellen. Den är verkligen one of a kind!
Jag tycker det är sällan man hittar delar ur serien Olga nuförtiden, och gör man det, går de väldigt dyrt...


Lite blomster fick också följa med hem, man behöver något som piggar upp nu när det är så mörkt och kallt. Vädret slog om under förmiddagen, i morse var det så soligt och fint men sedan lade sig ett tjockt grått täcke över vår lilla stad...

Jag köpte en sån vacker amaryllis, det är kanske lite tidigt egentligen, men den är så härligt korallfärgad så jag tycker inte att den är särskilt "julig" :-).


Jag köpte också en hel del porslin, bland annat en ljuvlig antik matservis från Rörstrand med mönster i ljus turkos och guld. Den passar både sommar som vinter! Lite annat smått och gott fick också följa med hem, inte minst den antika saltskäppan på bilden ovan. Det finns en mjölskäppa i samma serie också.

Det kommer nog att ta några dagar innan jag har hunnit fotografera allt, men jag lägger in nyheterna allt eftersom. Lite nytt finns i alla fall från och med ikväll under Nyheter och jag har fyllt på med några nya varor i julkategorin också. 

Ha en fortsatt fin vecka. nu ska jag kika runt hos er! :-)
Många kramar
Bitte

18 kommentarer:

Hem Ljufva Hem sa...

Hej.
Så mkt fint du hittar,vilket underbart jobb du måste ha.Är så roligt att njuta av dina bilder och frossa i gamla föremål.
Själv har jag hittat lite fina saker på Tradera jag budat på.Haha,farligt ställe!!!
Fin amaryllis och fin färg,ser inte alls juligt ut...
Kramizar.

Anette sa...

Hejsan
Men oj va mycke fint du hittat :)
Åhh dom ljus stakarna är sååå fina ,förstår att du blev glad.
Ha en fin Torsdag.
Kram Anette

Vitt hus med svarta knutar sa...

Wow det var inga dåliga godbitar du har budat hem och fyndat, så mycket fint! Engelsk snäck är ju min favorit och ljusstakarna är underbara.

Det ska bli spännande att besöka din butik...

Önskar dig en underbar dag!
Kram,
Regina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Nu har jag besökt butiken och vet du jag tror att det går troll i det här med sås- och soppslevar=) I inlägget har du skrivit såsslev, men gissa om jag blev överlycklig när jag såg att det var en soppslev!!!!!!!!!!!!

Här har du en som jublar och hjular=)
Kraaam,
Regina

nattugglan sa...

så fina saker du har fyndat.. gamla silversaker är fina...min dotter har dessert skedar i Olga..men de är nysilver så de har blivit så svarta.. men visst går de att putsa opp.Nu väntar jag med spänning vem som kammar hem din vinst...ha de bra!

Vardag och flärd sa...

Ni har tydligen hittat en massa fina saker, gamla silversaker är så fint - och ljusstaken du visar är bara så ....!
Ska bli roligt att titta igenom dina saker.
Kram Eva

Lisa-Maja sa...

Hej Bitte!
Tack för din söta kommentar hos mig, det värmer och gör mig så glad.
Vet Du, jag älskar att sitta och läsa i din blogg och titta på alla vackra bilder...det ger mig ro, inspiration och glädje. Inte alltid skriver jag kommentarer, vilket beror på att när jag skriver vill jag att det ska flöda, att det ska komma från hjärtat och ibland finner jag inte dom rätta orden, då väntar jag istället. Så är det alltid för mig när jag ska göra eller skriva något, det ska kännas naturligt och hjärtligt.
Läste Oren Lyons ord som Du har i marginalen längre ner, visa och skrämmande ord...jag undrar varför vi alla egentligen inte tar naturen på allvar...det är stora frågor.
I dagens inlägg visar du som vanligt otroligt vackra bilder och jag blev så inspirerad av besticken att jag var tvungen och leta i lådor...och det visade sig att jag har mer än jag tror...:))
Nu har jag svängt ut igen och gjort en lång kommentar...detta till en god kopp kaffe.

Ha det så gott!
kram lisamaja

Anna sa...

OJ så mycket fint du hittat!! Nu blev jag avundsjuk...:)

Ja, korten blev alldeles ljuvliga, jag är SÅÅÅ nöjd med Evas jobb!
Kram Anna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så mycket fint du hittat, jag gillar silvriga saker. Har två skator som gör det också, dom tjyvar precis allt! Jag får knyta fast saker jag är rädd om ute.
Fast där har jag ju inget sånt här fint som du visar.
Kramar
AnnaMaria

inga sa...

dear Bitte,

thank you, and thanks for the feedback:)

Have a nice day to you too!

hugs,
Gerda/inga

rosenälvorna sa...

Hej, vad mycket vackert du hittat! Och vad fint de orange rosorna gjorde sig till silvret. Christina

Fröken Tindra sa...

Oj, vad mycket fint du verkar ha hittat! Förstår att du känner dig nöjd.
Ja,vi får väl hoppas att vi får mycket sol fram över som håller oss på benen. Tack för de gulliga orden.
Spännande att få se vinnaren i din tävling snart!
Ha en fin fredag!
Kram!

Caroline Andersson - 18år och blivande mamma sa...

Fast så jobbigt var det väl egentligen inte eftersom vi hade folk som gjorde jobbet åt oss, dessutom så gick det snabbare än dom först sagt, så vi slapp sova borta en natt också :) Tack, ska titta in då! :)

Fågel Blå sa...

Åhh så mycket fint du hittat!
Underbara saker!
Får allt kika in på butiken din!
Ha en fin helg!
Kramar Kathrine

vi i villa ville kulla sa...

Va mycket fint du har hittat!Ja ibland har man tur!Ha en skön helg!
Kram Lotta

Birgitta sa...

Du tar fantastiskt vackra bilder!
Det är en njutning att bara bläddra runt och titta på dem.
Trevlig helg!
Birgitta

Hanna sa...

hej!
Så jätte fina saker du visar.
tack för du kommenterade mitt inlägg. Det var ett mycket viktigt inlägg för mig. Ha en fin helg!
Kram
Hanna

Gilla sa...

Det var verkligen vackra bilder du visar. Hela din sida är en fröjd för ögat.

Sv: Ja, man får ta sej i kragen ibland. Det blev ännu mera städning idag.

Jo, Baloo är bland det härligaste som hänt oss och är en tröst i saknaden efter Noack, som fick komma till vovvarnas himmel i somras.

Kram/Gilla