tisdag 4 oktober 2011

Dagens nyheter


 Idag fick jag flera efterlängtade leveranser, så det blev mycket bärande och kånkande på alla paket. Den första leveransen doftade ljuvligt, det doftade även utanpå paketet! Till och med killen från posten kommenterade det :-). Paketet innehöll nya doftljus från Geodesis, i doften Black Tea som förknippas med Kina. Te kommer ju ursprungligen därifrån och de gånger jag har varit i Kina har jag lagt märke till att man verkar dricka te där som vi dricker Loka eller annat. Nu är dock det grönt te, om jag förstått det rätt.

Doften är så lätt och fräsch, man känner en svag doft av te som också har en fruktig ton. Det blev nästan min nya favorit :-).


 I nästa leverans doftade det också gott, ni får snart veta varför. Den innehöll bland annat charmiga engelska dörrstoppar i form av olika djur. Bulldoggen på bilden ovan är en av dem jag tycker mest om, jag tycker att man har lyckats fånga den truliga uppsyn som bulldoggar har. Den ser så söt och snäll ut så man får lust att bära runt på den :-).

Man behöver förstås inte använda dem som dörrstoppar, men kan tänka på att de inte lämpar sig till väldigt små barn som använder tänder och andra tillhyggen när de leker ;-).


 De var de här brevpressarna i form av grodor som fick paketet att dofta så gott. De är nämligen fyllda med väldoft! Jag tycker att grodan ser så härligt avslappnad ut, och nästan lite uttråkad :-). Den är fylld av sand så man kan forma den lite som man vill.


 Här sitter lilla grisen och leker med sina juläpplen, jag kan nästan se henne på julbordet om några månader, men förstås då inte med ett äpple i munnen ;-). Just de här dörrstopparna som är sydda av brokad tycker jag är så otroligt "engelska". Företaget som gör dem har inspirerats av Beatrix Potters sagovärld, men framför allt av 'Det susar i säven' från 1908. Utöver dörrstoppar, brevpressar och bokstöd gör de också samlardjur och jag har köpt två sorter som jag ska ta bilder av inom de närmaste dagarna. De är sååå fina och välgjorda!


 Den här gumsen såg så otroligt snäll ut så jag kunde bara inte motstå den. Den får mig också att tänka på jul på något sätt, trots att det är en dörrstopp skulle den passa bra i soffan bland mjuka filtar och kanske en fårskinnsfäll :-).

Alla de här djuren skulle man mycket väl kunna ge till större barn som gosedjur, bara barnet är stort nog att förstå att inte demolera dem då de innehåller en viss mängd sand.

Ja, det var väl allt för idag!

Många kramar
Bitte

4 kommentarer:

Hem Ljufva Hem sa...

Åh hallegossingen sicka raringar.Både bulldoggen och baggen är ju underbara!!!Så mkt kul du hittar.Och väldoften känner jag nästan ända hit när du beskriver den.Mmm dofter är ljuvligt.
Ha en fin vecka.
Kramiz.

Hem Ljufva Hem sa...

Förresten ugglan var ju bedårande oxå...

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Vilka härliga djur blev så förtjust i grisen och gumsen. Hade svårt att bestämma mig men det blev en gumse.
Önskar dig en fin dag!
Kram Raina

Anonym sa...

Är ju helt tokig i doftljus jag, nu har jag ett ljus från Munkholmen Chai the. tack för rekomendationen av andra nya sorters ljus, skriv gärna det i din blogg och betygsätt, sång gillar jag :))

enkla nettan