torsdag 15 september 2011

Nyheter och kronärtskockor


Häromdagen skulle jag fota nyheter, men kom på mig själv med att fota kronärtskockor i stället! Det blev en hel del bilder på kronärtskockorna :-). När jag för kanske första gången i mitt liv studerade dem lite närmare, upptäckte jag hur vackra de egentligen är. Naturens under... i närbild ser det ut som att kockan har flera små fingrar med klor längst ut!


Det har varit full rulle de senaste dagarna, och extra roligt var det att H äntligen kom hem i söndags. Det låter inte klokt egentligen, men när han kom hem hade det hunnit gå mer än fem veckor sedan vi senast träffades! Först var han i fjällen och fiskade, sedan åkte han till Island för att fiska även där, sedan åkte jag till Stockholm och Formex (då passerade vi varandra på spåret) och när jag kom hem därifrån hade han hunnit åka iväg på älgjakt.... 

Nästa helg ska vi turligt nog resa iväg tillsammans, för då fyller pappa 70 år och hela familjen ska sammanstråla. Sonen flyger till oss direkt från Visby, åh vad jag längtar efter honom nu! Han ska få tusen kramar, vilket han inte kommer att gilla... ;-).


Nu tappade jag tråden lite, tankarna far hit och dit som vanligt :-). Jag har lagt in lite nyheter i butiken,  det är bland annat lite nysilver, en antik pyjamasgömma med ljuvliga broderier och en charmig gammal flaskkork av tenn som är formad som ett hjorthuvud. Sist men inte minst finns där också den allra sötaste porslinsdocka med gammaldags runda glasögon.

Det är flera leveranser på ingående, så jag gör bäst i att ladda batteriet till kameran :-). Ja, det var väl allt för idag, dags att hoppa på sömntåget!



Många kramar
Bitte

6 kommentarer:

Loppan sa...

Vilka fina bilder!!

Du kommer nog ha en välfylld frys i vinter i allfall! Hoppas det gått bra med fiskelyckan o älgjakten!

Ha det så bra! Kram Maria

Helena sa...

Jag har aldrig tänkt med kronärtskockor som fina, men dina bilder fick mig att se dem med andra ögon :) Men de är framför allt goda att äta.

Hem Ljufva Hem sa...

Såg i en blogg att kronärtskockan kan utveckla lila hår.Som en stor lila hårbuske.Hon hade den liggandes i sin trädgård och det såg riktigt kul ut.Hade vart kul att testa.
Mysigt det ska bli nästa helg när du får träffa sonen igen...hoppas det blir riktigt,riktigt mysigt...
Är inne i webbutiken och kollar in dina nyheter.Det är så kul att titta på allt fint som du hittar...
Kramiz Kicki

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Nog saknar man kon när båset är tomt :)) Så är det ju... Fem veckor låter länge, nu går ju tiden väldigt fort, men det är lång tid i alla fall. Men desto kärare blir väl återseendet ;)
Kram
Marie

Systrarna Karlsson sa...

Åh vilka härliga bilder. Roligt med massa nyheter de ska inom kort inspekteras;)

Ha en skön dag/Annie

STENLYCKA sa...

Förstår att han var efterlängtad. trevligt att få vara tillsammans lite och även få träffa sonen.
Skall kolla in allt nytt i din butik.
Önskar dig en fin vecka och helg!
Kram Raina