fredag 30 september 2011

Med önskan om en skön och solig helg!


Jag letade efter en speciell bild på Mollie i min dator och då hittade jag i stället den här vackra bilden. Den är från Peking, det är inte jag som tagit den, utan jag har hittat den någonstans på nätet för länge sen och sparat den för att jag tyckte det var så vackert med alla gyllengula löv :-). Den får bli min lilla helghälsning till er!

Idag vaknade den slumrande städtanten i mig till liv och jag har skurat och fejat hela dagen, samt rengjort mina nyinköpta möbler :-). Det var inte helt lätt att kånka in det gamla köksbordet till arbetsrummet, för det visade sig nämligen att dörröppningen till det här rummet är rätt smal... arbetsrummet ligger alldeles innanför köket och var pigkammare på den tiden det begav sig. Herregud... jag vet inte hur jag lyckades till sist, men nu står bordet här inne :-).

Jag känner sån lust att förändra och flytta om så det är inte klokt, i morgon fortsätter rockaden! :-)

Hoppas ni får en riktigt skön och solig helg!

Många kramar
Bitte

5 kommentarer:

Bea sa...

Hej!
Det var en verkligt fin höststämning i den vackra bilden med de guldgula löven.

Samma här, tanken på höststädning har så smått börjat, men tyvärr har jag varit väldigt upptagen den senaste tiden. Hoppas min lediga långhelg ger ny energi och lite höststädning på utsidan också :)

Ha en fin helg!

Många kramar /Bea

Viola sa...

Undrar om den där städtanten kan vakna hos mig :) men imorgon blir det att tvätta några fönster för nu ska det sättas tillbaka innanfönster, vilket underbart väder vi har och det ska stanna hela helgen, ha det så gott med de dina, kram

Hanna sa...

Hej!
Vilken underbar höst bild.

Ha en fin lördag!
Kram
Hanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Min sover konstant, jag hatar och städa. Men gillar och ha nystädat, och det går undan när jag väl gör det! Det är en jättehärlig bild, det liksom lyser av hela fotot.
Ha en mysig lördag
Kramar
AnnaMaria

Mamma C sa...

Hur gjorde du för att få städtanten att vakna till liv. Det skulle behövas här hemma. Ha en toppen fin och skön helg.
Bilden var jättevacker.
Kram Mamma C