lördag 17 september 2011

Fler nyheter!


Igår fick jag en efterlängtad leverans mitt på dagen, oj så glad jag blev när de ringde från Schenker och sa att de var på ingående! Hela eftermiddagen gick åt till att bära, packa upp, pricka av,  o.s.v, men det kändes som att det var julafton och att jag fick alla paketen :-).

I den här leveransen fanns det en hel del julsaker, men de väntar jag lite med att fotografera och visa :-). Det fanns också måååånga olika ljusstakar och lyktor och jag tänkte visa några av dem. De stora ljuslyktorna på bilden ovan är av fattigmanssilver, men vitmålade på utsidan. De är så härligt "mjölkiga" och ger ett otroligt vackert sken. Nu är de inte tända på bilden, men jag har sett dem med tända värmeljus i och föll direkt!


Den här ljusstaken är för kronljus och jag tyckte att den var så söt så den fick också bli ikryssad i orderblocket :-). Ovandelen är av fattigmanssilver och nederdelen är av antiksilverfärgad mässing.


De här ljusstakarna av porslin kunde jag heller inte motstå, de har en sån underbar form och påminner väldigt mycket om mina nysilverstakar i barockmodell. De här är väldigt pampiga i och med sin storlek, ovandelen fick inte ens plats på bilden :-). När jag packade upp dem kunde jag genast se årets juldukning framför mig, ja, två av dem kommer nog att få flytta hem till mig! 

Jag kommer att lägga in alla ljusstakar och lyktor i butiken allt eftersom jag hinner fota dem. Inom några dagar borde de finnas där! Det har varit ännu en intensiv vecka och bloggen har blivit lidande ännu en gång. Tack till alla er som alltid tittar in här och lämnar så fina kommentarer, trots att jag är dålig på att kommentera tillbaka. Idag tänkte jag sätta mig en stund och kika runt hos er alla, men först ska jag ge mig iväg på skattjakt! :-).

Ha en riktigt fin helg i solskenet!

Många kramar
Bitte

7 kommentarer:

Anette sa...

Hejsan
Men så mycke fint du fått hem,dom vita mjölkfärgade är sååå vackra .
Är de nått du ska sälja i din butik?
Ha en skön dag
Kramen Anette

Systrarna Karlsson sa...

Åh så många ljuvliga nyheter.

Tack för den söta kommentaren inne hos oss och jag väntar med spänning på mitt paket... den som väntar på något gott heter det ju;)

Ha en härligt skön kväll/annie

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad passar bättre än ljusstakar och tända ljus så här när det börjar bli mörkare på kvällarna?! Vad mycket fina ljusstakar du fått in i butiken, de stora vita i porslin var väldigt fina.

Så spännande med skattjakt=)

Ha en fin kväll och en skön söndag!
Kram,
Regina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Så fina nyheter, dom vita barockstakarna ska jag titta närmare på när dom dyker upp i butiken. Tror dom skulle samsas bra med grisen på vårt matbord.
Idag har vi kalas här så jag är uppe tidigt för och hinna med allt.
Ha en mysig söndag
Kramar
AnnaMaria
Ps, KP är sonens kompis

Mamma C sa...

Så mycket fina lusstakar och ljuslyktor du fått hem.
Kram Mamma C

millandante sa...

Åh vad roligt det måste vara att få leverans, rena julafton!!:) Gillar jättemycket de sista!

Stor kram till dig!

Fågel Blå sa...

Underbara saker till din fina butik!!!!
skall kika in på butiken din!
Ha en fin ny vecka!
Kramar kathrine