måndag 29 augusti 2011

Nyheter och kommande nyheter


Tack snälla för era fina kommentarer efter mitt förra inlägg! De värmer ska ni veta... jag har inte haft tid och möjlighet att kika in hos er som jag brukar, för det har varit så hektiskt de senaste veckorna. Jag hoppas få lite mer tid när H kommer hem igen. Nu får han allt komma hem snart, den surningen... ;-).

Jag tänkte berätta lite om nyheter och kommande nyheter idag. Det kommer hem fler modeller av ljuslyktor under hösten, förhoppningsvis även fler kandelabrar och ljusstakar. Jag har redan fyllt på med några gamla mässingsljusstakar, de är även fina att måla vita! Jag har själv flera stycken i olika storlekar som är vitmålade för att passa in i mitt ljusa kök :-). Ljusstakarna hittar du HÄR.


Under de kommande veckorna kommer jag också fylla på med en hel del fint till skrivbordet, mer än så säger jag inte nu ;-). Jag fick lov att göra en ny beställning av de svarta gåspennorna häromveckan, så nu finns de åter i lager!


Det har också kommit hem några härliga kashmirplädar som är riktigt varma och sköna att svepa om sig nu när det börjar bli kyligt på kvällarna. De finns i tre olika färgställningar (en beige variant är på väg hem), de två andra finns redan i butiken under NYHETER. Kashmir brukar ju vara hiskeligt dyrt, men en unik kontakt gör att jag kan sälja dessa till kanonpris! Rutor kommer dessutom stort i höst :-).

Under hösten kommer jag också att utöka med några fler kategorier i butiken, det är riktigt roligt att fundera och planera :-).

Många kramar
Bitte

3 kommentarer:

Lisa-Maja sa...

Hej söta Du!
Det var ett tag sedan så jag har missat lite...jag fastnade i inlägget om Gotland och sonens flytt. Jag blev tårögd, dels för att jag älskar verkligen Gotland, jag längtar dit, där känner jag mig hemma, (kanske har jag bott där en gång) men också för att vår dotter har planer på att flytta till Gotland, inte än men framledes. Det är med både glädje och sorg man "släpper ut" sina barn, man vill ju att det ska gå så bra som möjligt för dom och bor dom inte hemma så ser man inte hur dom mår. Det är en svår konst att som förälder släppa taget och samtidigt så är det så underbart att dom känner sig trygga och redo att flyga iväg.
Nu ska jag läsa vidare i inlägget.

Må så gott!
kram lisamaja

Hem Ljufva Hem sa...

Mkt kul som händer i din butik.Du har verkligen fina och unika saker.Måste vara ett fantastiskr roligt arbete du har.
Höstigt och regnigt är det här nu och mörkt på kvällarna.Jag hatar mörkret,blir trött och orkeslös.Hua,vart tog sommaren vägen?
Men istället har jag hamnat i ett loppisstim,och det är verkligen en sysselsättning som sätter guldkant på tillvaron...
Många kramar
Kicki

Systrarna Karlsson sa...

Åh härliga nyheter de måste spanas in;) Tack för att du ville vara med i vår utlottning och att du blev glad över omnämnandet;) Gillar starkt Aunt Molly och väntar med spänning på min klocka... Blev verkligen förälskad i den...

Önskar dig en ljuvlig dag
Annie