lördag 13 augusti 2011

Höstkänslor


Nu har jag accepterat fullt ut att hösten är här och jag har till och med börjat få "höstkänslor". Jag har fått en sån obeskrivlig lust att riva ut, göra om, piffa till, ja ni vet :-). Nya kuddar i soffan, nya blommor i höstens mustiga färgskala på vardagsrumsbordet, ommöblering i köksskåpen, storstädning, fönsterputsning...

... hur jag nu ska hinna med allt vet jag inte, men lusten finns där i alla fall! :-)


Jag längtar också väldigt mycket efter kommande dagar på Formex, det kommer att bli en riktig energikick! :-) Det kommer på sitt sätt att kännas som semester, även om man brukar bli rejält trött i kroppen när man har strosat runt på stora mässor i några dagar.

Häromdagen köpte jag en flaska allrengöring från Maison Belle i en butik här i stan, den doftar sagolikt gott och fräscht av apelsin och rosmarin, så jag tror att det blir lite städning här framåt eftermiddagen. Vad har ni för planer en solig dag som denna? :-)

Många kramar
Bitte

5 kommentarer:

Hem Ljufva Hem sa...

Nej,nej ingen höst än,har ju inte hunnit med alls,tiden rullar på för fort,men det är väl bara att inse att så faktiskt är fallet.
Idag har solen lyst igen.En väninnna,Olga och jag tog en härlig långpromenad med fikakorg efter ett ljuvligt promenadstråk i skog och vid sjö.
Ha det så trevligt på mässan och det låter trevligt med pysslet hemma.
Kram Kicki

Lisa-Maja sa...

Vilken underbar bild, så vackra färger.
Men nej, höst vill jag inte ha än...jag tycker hösten är vacker men ledsam när löven faller.
Det låter spännande och kul med Formex.

kram lisamaja

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag har inte fått höstkänning än, men det drar ihop sig. Då blir det färg här också, orange och purpur är favoriterna.
Ha en fin söndag
Kramar
AnnaMaria

Elwa sa...

Visst känns det som höst, särskilt om mornarna. I dag njuter vi av sommarvädret ändå, och plockar bär på buskarna. Kokar saft och så blev det marmelad av krusbär/lime. Säkert gott till ost!

Viola sa...

Ser oxå fram emot mässan, ska dit på torsdagen och träffa flera bloggare :) alltid en höjdpunkt, nog har vi oxå höstkänningar, ha en fin vecka, kram