tisdag 30 augusti 2011

Flygande badkar och dramatiska dyk


Häromkvällen när jag och Mollie och matte skulle gå ut på en promenad, flög det runt ett badkar uppe i luften. Jag blev livrädd! Matte och Mollie försökte lugna mig, men jag lyssnade inte på dem. Badkaret fortsatte att flyga runt, det hade segel och en motor så det brummade jättekonstigt i hela himlen. Matte berättade att det är någon som har byggt om badkaret så det går att flyga med och att det inte är något att vara rädd för. Tror hon, ja! Jag tycker VEJKELIGEN INTE att det är normalt med flygande badkar! Jag älskar vanliga badkar som man har i badrummet, inte ovanliga badkar som flyger.

För några dagar sen när det var supervarmt ute skulle våran "storebror" som också heter H ta med mig och Mollie till en badplats. Han tänkte att vi skulle bada eftersom det var så varmt, men varken jag eller Mollie hade nån lust att göra det. Vi älskar inte så jättemycket att bada, men tänkte att vi ju kunde låtsas att vi gör det om han nu tycker att det är så roligt. Först försökte han få ut Mollie i vattnet, men det gick inte så jättebra, för hon ville mer nosa rätt på ett djur som hade gått där.

Jag tänkte att jag kunde gå ut på bryggan så länge, för det var supertråkigt att bara stå på stranden. Jag gick ut på bryggan och nosade mig ända längst ut. Det var supersvart i vattnet! Jag tittade längre och längre ner och rätt som det var ramlade jag i...


När våran "brorsa" hörde att jag plumsade sprang han ut på bryggan och ropade på mig flera gånger. Han verkade inte begripa att jag inte kunde svara när jag var under vattnet, så han kastade av sig kläderna och hoppade i vattnet för att rädda mig. Det var superkonstigt att vara i vattnet, jag bara flöt runt och blundade och sen dök jag neråt. Rätt var det var så hade han lyft upp mig ur vattnet och verkade superorolig. Till och med Mollie kom springande och var orolig, hon nosade på mig och var jättesnäll hela tiden.

När matte fick höra vad som hade hänt, blev hon superorolig för mig. Nu är hon rädd att jag inte kan simma. Tror hon, ja! Jag kan visst simma! Hon sa till mig att jag måste simma uppåt, och inte bara vara stilla i vattnet. Jag kanske vill simma neråt? Matte kramade mig jättelänge och gosade mig, sen sa hon att det alltid händer saker när jag är med. Jag vet! Jag älskar när det händer saker! :-) Sen sa hon att jag kommer att göra henne gråhårig, men det är hon redan.

Lite senare på kvällen höll jag precis på att somna när jag såg att Mollie var på väg att lägga sig i mattes knä. Då gjorde jag ett jätteskutt så att jag precis hann lägga mig där före henne. Hon såg lite sur ut, men bet mig inte eller nåt utan lade sig under vardagsrumsbordet i stället. Jag tycker faktiskt att bäbisen borde få ligga hos mamman! Storungar får klara sig själva. Matte sa att Mollie också måste få ligga i hennes knä ibland, men den här kvällen skulle jag få ligga där. Det var faktiskt synd om mig också, och alla utom matte bara retade mig för att jag inte kunde simma, men det kan jag visst det. Jag KAN simma! Men bara neråt.

Hälsningar
Noomi

7 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Meeen lilla Noomi, nu blir tant här alldeles orolig, du förstår om man simmar neråt så tar luften slut...

Det är förskräckligt vad denna lilla krabat tar sig till...samtidigt är det intressant att försöka se världen ur Noomi's perspektiv...flygande badkar jaaa...det kan det ju liknas vid...tänk vad denna värld måtte te sig konstig för en liten valphjärna.

Önskar er en fin onsdag! Nu släcks lampan här!
Kram,
Regina

Bea sa...

Hej vännen!
Vilken story den lilla vännen bjuder på! Kan förstå att det händer saker kring henne och Er, hon som verkar vara väldigt företagsam och äventyrslysten och inte riktigt förstår hur illa allt kan sluta om man inte ser (simmar) upp.
Ha en fin dag!

Här har vi återigen fått uppsöka veterinären för vår lilla fyrbenta vän, med problem som verkar avlösa varandra och nu hoppas jag få lite lugn och ro ett tag framöver - igen!! Det är ytterst tröttsamt med sjuka djur som inget kan berätta eller meddela hur de mår!

Kram /Bea

Viola sa...

Även här rara hundhistorier :)
Har baddat med vinäger och vatten varje dag efter avslutat kortisonbehandling men nu börjar det igen ...blir nog en öronhudn det här...:( ha en fin dag, kram

Elzie sa...

Haha! Stackars lilla vovve när det far runt badkar i luften, haha.
Jättefin berättelse du skrivit ner.
Och fin blogg har du också.
Kram Elzie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du får ursäkta men jag kan inte låta bli och fnissa, lilla vovve du kommer ge matte många oroliga stunder. Flygande badkar skulle jag bli rädd för också, men dyket var ju värst. En flytväst och så prova och simma, det känns tryggare.
Kram och puss
AnnaMaria

Elwa sa...

Vilken spännande dag för dig, Noomi! Du ska nog skaffa dig en flytväst tills du kan simma uppåt också. Själv har jag inte provat att bada utomhus än.
Du har så fina sammetsöron, tycker jag! Kram från Martin

Hanna sa...

ja dessa små liv.
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna