söndag 31 juli 2011

Lazy Sunday


Idag har varit en riktigt härligt "lat" dag, trots att jag har jobbat hela dagen. Eftersom det är söndag har jag tillåtit mig att ta det lite lugnare och jag upptäckte för några timmar sedan att det är rätt avkopplande att packa paket :-). Man hinner fundera och filosofera kring livets små och stora frågor.

Jag har också hunnit fotografera några av nyheterna och lagt ut dem i butiken. Ja, det är verkligen en salig blandning av allehanda ting! :-)


Det är många som har hört av sig och frågat efter blomsterfakirer, de har varit svåra att få tag på, men nu har jag hittat flera stycken! Jag lägger in dem i butiken under kvällen.

Hoppas att ni har haft en riktigt härligt lat söndag! :-)

Många kramar
Bitte

7 kommentarer:

Allis sa...

Så gott att du hinner ta dig en lugn söndag emellanåt!
Här har det varit flera lata dagar med lite umgänge med släkten vid havet, lite småpill hemma och i trädgården, sena kvällsdopp i sjön - svensk sommar när den är som bäst alltså ;))
Och nu är det alltså redan augusti..
Tack för din fina hälsning och ha en riktigt go måndag!
Kram Allis

Vitt hus med svarta knutar sa...

Skönt med en dag som går i ett långsammare tempo, då eftertänksamheten och reflektionen får plats=) Jag var in och kikade i butiken, Aunt Molly's, ååh vad jag önskar jag var född i Mars för mönstret på koppen från Royal Albert är sagolikt!

Tänk vad jag tycker det är konstigt...en sak som händer mig ständigt är att jag letar och letar efter en speciell sak och när jag väl hittar en så är det inga problem att hitta fler...så var det när jag äntligen fann min första blomsterfakir, det gamla korvhornet, trådrullestället och många fler saker. Visst kan man hitta vissa saker men det ska ju också vara till rimliga priser. Fr o m nu kommer jag att benämna det Trattkantarellsyndromet, för det brukar ju vara lika med dem=) På min lilla resa jag nyligen gjort, hittade jag något annat som jag letat efter i två år.

Önskar dig en fin fin måndag!
Kram,
Regina

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Vad glad jag blev när jag såg att du hade fått in fakirer, jag har beställt några av dig.
Vi har ljuvligt sommarväder här,jag njuter av att kunna sitta ute på kvällen utan att frysa.
Nu går jag in i min sista semestervecka för denna sommar, skall ta tillvara varje sekund, till helgen blir det fester både fredag och lördag, först har vi gårdsfest med grannarna och nästa dag kräftskiva hos god vänner, bra avslutning på semestern.
Önskar dig en fin vecka!
Kramar i massor
Raina

Hem Ljufva Hem sa...

Nu pirrar det lite i magen.Lite läskigt att fylla 50...hujeda.
Packar och donar inför morgondagens resa tillsammans med kollegan Annica.
Vi reser till Lundsbrunn Kurort och är borta i 3 dgr.
Gott ska det bli.
Jag undrar,vad använde man en blomsterfakir till?
Fina saker du har hittat till din butik...
Kramiz Kicki

Mamma C sa...

Skönt med lugna dagar ibland. Måste in och kolla vad en fakirer är för något.
Kram Mamma C

Fågel Blå sa...

Hej!
Skall genast gå ut och kika in din underbart vackra nätbutik!
Kramar Kathrine

Viola sa...

Lät som det blev en skön och lat söndag, har latat mig hela 4 dagar, var min semester denna sommar :) ha de, kram