torsdag 2 juni 2011

Piontider




































Även fast jag rätt ofta benämner olika blommor mina "favoritblommor" ;-), är nog ändå pionen min favoritblomma efter rosen. Ibland faller jag för vita, ibland för mörkt blodröda, ibland för olika rosa nyanser. Den här veckan blev det rosa för hela slanten :-). Pioner doftar dessutom så gott!

Idag ska jag fortsätta packa paket, jag har skickat paket i flera omgångar sedan jag kom hem, men fler ska packas och skickas idag. Nu fick vi ju plötsligt några helgdagar mitt i allt, vilket inte alls passar mig just nu. Stängda affärer i dagarna två och studentmottagning om en vecka, nej, det går inte alls ihop ;-). Men skönt för alla som får en riktig långhelg nu!



































Gårdagens "monument-tävling" avlöpte heller inte på det sätt som sonen hade önskat. Esteterna vann igen, sonens klass kom tvåa :-). Den här gången tyckte han dock att esteternas monument
var riktigt riktigt bra och att de var väl värda att vinna. Summa summarum: esteterna får gå först ut på trappan nästa torsdag, sonens klass som nummer två :-). De får försöka svälja förtreten i helgen och i stället rikta fokus mot studentbalen på tisdag.

Bäst att återgå till arbetet! :-)

Önskar er alla en riktigt fin och solig långhelg!

Många kramar
Bitte

PS. Är det någon mer än jag som har problem med att få bilder och text på rätt ställe? Bilderna hamnar hipp som happ och texten lååångt nedanför bilderna, även fast det ser rätt ut när jag skriver inlägget. Är det någon som vet hur man löser det hela?

4 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Pioner är mina favoriter nr 1 också, det är så fina blommor. Här blommar dom ljusrosa, dom vita blommar snart. Esteter är inte lätta och rå på, kanske det var tävlingar som passade dom väldigt bra också. Jag får jättelånga hopp mellan raderna också, låser mina radbyten genom och hålla ner shift-knappen. Det blir inte alltid som man tänkt, blogger gör lite som det vill!
Ha en härlig helg vännen och tack för din jättesnälla kommentar.
Kramar
AnnaMaria

Lisa-Maja sa...

Hej!
TACK snälla Du för din fina kommentaren hos mig.
Pioner är en av favoriterna hos mig också...jag har många favoriter nu märker jag;)...men det kan väl så få vara, jag njuter av det mesta som är vackert och doftar gott just nu.
Blogger har nog de flesta problem med numera, tyvärr!! Man blir frustrerad och irriterad när det inte fungerar, för visst betyder dom där stunderna vid datorn och kontakten med alla er andra väldigt mycket:)
Hoppas Du får ihop det med paketen som ska skickas och förberedelserna inför studentmottagningen, så att Du också kan njuta lite av helgen.

kram lisamaja

Hem Ljufva Hem sa...

Hej Bitte.
Jag brukar gå in i redigera HTML om texten hamnar för långt ner.Där kan du flytta upp texten där du ser att det är luckor.Har oxå gått över till ny webbläsare Google Chrome.När jag använde IE så bara det krånglade,followgadgeten försvann samt lite annat,problem att kommentera o.s.v.Med nya webbläsaren funkar allt som det ska.
Ha en fin helg,nu är jag ledig i 3 dgr.Sååå skönt.
Kram Kicki

Viola sa...

Hoppas du har en skön helg, här har vi underbart väder med temperatruer över 30 grader, nästan för mkt utav det goda när man ska jobba, kramen