onsdag 1 juni 2011

Nyheter hos Aunt Molly's!



































Ett stort regnmoln har sänkt sig över vår lilla stad och verkar ha bestämt sig för att stanna här. Det är så tråkigt när det regnar hela dagarna, men trots regn så känns det fortfarande skönt att vara hemma igen. Gårdagens danstävling gick bra, men sonens klass var MYCKET missnöjda med sin tredjeplats ;-). Jag antar att tredjeplaceringen gjorde att de nu inte får gå ut först på trappan nästa vecka, men jag vet också att när man väl står där, brukar det inte spela någon roll i vilken ordning man går ut. Alla de här tävlingarna är ju mest en rolig grej, men jag tycker att det är bra att så många klasser tar det på stort allvar och att eleverna ställer upp för varandra! Det måste ha varit otroligt svårt för domarna igår, för flera av klasserna var så duktiga och hade väl inövade dansnummer. Tur att inte jag var domare, för det hade varit stört omöjligt att välja ut tre klasser bland alla duktiga!

Jag gjorde ju som sagt en liten utflykt förra och förrförra veckan, där jag bland annat träffade några "blivande" leverantörer. Det var givande möten och jag hoppas på ett bra samarbete framöver! Jag besökte också flera auktioner där jag hittade lite smått och gott. Hade jag haft plats, hade jag kunnat köpa hur många gamla vackra möbler som helst! Nu har jag tyvärr inte det, så jag fick lov att lämna möblerna mot min vilja... ;-). Det jag lyckades få med mig hem börjar jag lägga ut i webbshoppen idag. Det är bland annat gamla bestick av nysilver, den stora skålen av nysilver på bilden ovan, flera stora fat, övrigt porslin, gamla plåtburkar och mycket annat.

Kameran är laddad så det är väl lika bra att sätta igång med fotograferandet! :-)

Ha en fin onsdag!

Många kramar
Bitte

3 kommentarer:

milla-andante sa...

Ja!! Fota och visa!!!:) Ska kika in lite senare idag...:)

Här skiner solen och jag tror att det ska bli likadant i hela landet lagom till långhelgen!:) Hoppas det!

STOR KRAM du goa blogvän!

Bea sa...

Hej vännen!
Här har dagen bjudit på spöregn och spolierat mina trädgårdsplaner, men man får ta det som det kommer, det har vi minsann fått lära oss i vår.

Kul med danstävling och en tredje placering är inte alls dåligt. Förstår ändå att ungdomarna hoppades på en guldmedalj. Får hålla tummarna att det lyckas nästa gång!

Hoppas du får en trevlig kväll!
Kram /bea

Hanna sa...

Ha en fin lång helg!
kram
Hanna