torsdag 12 maj 2011

Den som väntar på något gott...



I höstas besökte jag en större mässa och kom då i kontakt med en fransktalande belgare. Hans företag sålde så otroligt mycket fint och jag föll pladask... kanske inte för belgaren, men för flera av hans varor ;-). Jag blev så förtjust i en vacker gåspenna i presentförpackning och beställde några sådana av honom.

Tiden gick och jag var helt övertygad om att jag skulle hinna få gåspennorna till företagsstarten, men inga gåspennor dök upp...



I perioder har han också varit mycket svår att få tag på, den här belgaren, så till sist blev jag nästan lite fundersam. Det visade sig dock så småningom att företaget fått sån otrolig respons efter mässan, därav den sporadiska kontakten. Han har haft fullt upp och mer därtill, den gode belgaren :-).

Igår kom äntligen leveransen och jag formligen slet upp paketet! Askarna var precis så fina som jag mindes dem, de har motiv av antika brev och stämplar. Insidan har också ett tryckt motiv av ett mycket gammalt brev.



Förutom gåspennan följer det med en liten burk med bläck, en läsk av trä samt två extra spetsar. Gåspennan (och även asken) är så fin som dekoration, men man kan ju förstås också använda den! Jag köpte en bok om kalligrafi för ett tag sedan, kanske jag ska ta tillfället i akt att försöka lära mig denna konst från grunden? :-)



Det känns så otroligt roligt att jag har fått kontakt med det här företaget, Aunt Molly's är dessutom exklusiv återförsäljare av gåspennorna i Sverige! :-) Jag hoppas på ett givande samarbete med företaget och att jag kan köpa fler av deras fina produkter så småningom.



Jag har mer och mer börjat smyga in svarta detaljer i inredningen, det bryter av mot allt det ljusa på ett fint sätt. Ser ni teaterkikaren längst bak på bilden? När lilla E var här i påsk undrade hon om vi inte borde skruva upp alla teaterkikare jag säljer för att se om man då kunde se ÄNNU BÄTTRE i dem... ;-). Sagt och gjort, jag gjorde det och upptäckte då de allra vackraste stämplar på teaterkikaren i bakgrunden (finns till försäljning i butiken)! Hade inte lilla E föreslagit att vi skulle skruva upp dem, hade jag nog aldrig upptäckt stämplarna. Nu har jag lärt mig att man ska skruva och vrida och vända på saker några extra gånger... :-).



Jag har satt ett introduktionspris på gåspennan som gäller under hela maj månad, den kostar just nu endast 99 kr! Ordinarie pris är 199 kr.

Jag vill ge en bukett med rosor i milda och varma färger till alla er som kikar in här, varsågoda! :-) Tack för fina kommentarer och hälsningar och för att ni finns!

Många kramar
Bitte

4 kommentarer:

Hem Ljufva Hem sa...

Jättefina bilder Bitte.Gåspennorna är så fina och så roligt att dom ligger i så fina askar oxå.Har oxå upptäckt att svart är snyggt i inredningen.Finns väl inget som är så vackert som kalligrafi.Lycka till.
Kram Kicki.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så jättefina, dom var värda och vänta på. Din belgare har fina saker, så bra och annorlunda försäljare du hittar. Såg alla fina fåglar, och så hade du väldigt bra pris på fågelburen. Nu ska jag ta en fika på trappen innan det börjar regna.
Kramar
AnnaMaria

Hanna sa...

ha en fin kväll.
kram
Hanna

Viola sa...

Vilket kap :) dom där kommer att bli säljsuccé, var så säker, håller med dig om det svarta, en fin motpol mot det ljusa, kramen