söndag 29 maj 2011

Borta bra men hemma bäst...
























Så var man ÄNTLIGEN på väg hem... det har varit otroligt givande veckor, men det har också varit intensivt och tröttsamt på många sätt. Jag har nog varit igång större delen av dygnet och träffat otroligt många trevliga människor. Tiden bara rusar iväg, jag kan inte fatta att jag varit borta så länge som två veckor! Jag stannade till hos syster med familj på hemvägen, men i eftermiddag sätter jag mig på tåget och styr kosan norrut igen. Åh, vad jag LÄÄÄNGTAR efter allt där hemma! Efter H, sonen, Mollie och Noomi och även efter er i Blogglandia och efter alla saker som väntar på att packas och skickas iväg. Ja, efter mitt vanliga liv, helt enkelt :-). Snart snart snart är jag där!

Borta bra men hemma bäst, det är då ett som är säkert... :-).

Det här är nog det första året på evigheters evighet som jag inte hälsar på mamma på morsdag. Det känns också lite ovanligt och konstigt! Jag ska ringa henne under dagen i alla fall.

Innan jag börjar packa och göra mig klar för avfärd tänkte jag bara dela med mig av en vacker dikt av Ragnar Ekelund. Den får bli min söndagshälsning till er! :-)

Du är hos mig, jag är hos dig
och allt är stort och stilla,
och allt är annorlunda nu än någon annan dag.
I hela denna vida rymd där stjärnor lysa stilla
finns bara du och jag, vi två och våra andetag.

Söndagskramar

Bitte

6 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en vacker dikt. Nu är du nog snart hemma hos familjen, vet två som kommer bli överlyckliga när matte kommer hem.
Ha en lugn resa och mysig mors dag.
Kramar
AnnaMaria

Hem Ljufva Hem sa...

Välkommen hem igen Bitte.Du har varit saknad.Skönt att komma hem till de dina igen.Det är precis som du säger,borta bra men hemma bäst och det är väl tur att man känner så.Mitt hem är min borg...
Kram Kicki

STENLYCKA sa...

Välkommen hem igen. Vilken vacker dikt!
Förstår att det kommer bli härligt att komma hem igen till dina kära.
Önskar dig en fin kväll!
Kram Raina

Hanna sa...

Ha en jätte fin kväll och en bra början på den nya veckan.
Kram
Hanna

Helen sa...

Så skönt att höra att du är på väg hem. Jag har saknat dig! Du får berätta mer vad du har varit med om på din resa!

Ha det gott, kram!

Allis sa...

Det är ju det bästa med att åka bort: Att få längta och komma hem igen ;))
Ska snarast försöka att läsa ikapp mig här hos dig och titta på allt fint i din butik men önskar dig välkommen hem och en fin måndag så länge!
Kram Allis