lördag 14 maj 2011

Blogger-besvär och bråda dagar

Jag trodde jag skulle ramla av stolen igår när jag kikade in här och upptäckte att mitt inlägg från i torsdags inte längre fanns i bloggen! Mycket märkligt... det var bara helt enkelt borttaget. Jag började allvarligt fundera på om jag fått alzheimers och om jag bara drömt att jag gjort inlägget. När jag sökte på google, hittade jag det försvunna inlägget, men det gick inte att komma åt det. Efter många svordomar lyckades jag till sist hitta en liten textruta som berättade att flera inlägg tagits bort tillfälligt av Blogger, av vilken anledning vet jag inte.

Idag fanns inlägget där igen, men däremot är kommentarerna borta! :-( Tråkigt, för det var fina kommentarer. Den senaste tiden har jag läst att flera av er andra haft problem med Blogger, men jag har klarat mig tills för ca en vecka sedan. Då ändrade sig plötsligt typsnittet och storleken på texten utan att jag själv gjort något, det gick inte heller att ändra tillbaka det. Idag lägger sig bilderna lite som de vill, det är väl bara att gilla läget, antar jag :-).




Tidigare i veckan kom högsommarvärmen tillbaka, det var uppåt 20 grader varmt några kvällar. En av kvällarna tog vi en härlig promenad och jag försökte förgäves ta några fina bilder av Mollie och Noomi. Kvällssolen omslöt landskapet med ett magiskt ljus och i bakgrunden fanns en gammal kyrka vars torn sträckte sig mot majhimlen. Bakgrunden var perfekt och jag gladde mig i förväg åt att jag skulle få några fina bilder på våra små älsklingar. Problemet var bara att de vägrade vända sig åt mitt håll! De hade nämligen fått syn på, hört eller fått vittring på något och stod därför alldeles stilla med blickarna vända åt andra hållet. Jag undrar allt vad det var... :-).



Tidigare i veckan hann jag också träffa två kära vänner, vi har känt varandra sedan mitten av 90-talet då vi jobbade på samma arbetsplats. Jag slutade där 2001, men vi har alltid hållit kontakten och försöker träffas då och då. Den här kvällen var jag och A hembjudna till M på middag. Vi bjöds på en fantastiskt god paj och så drack vi vin till såklart... ;-). M har nyss kommit hem från en vecka i Toscana, så efter maten fick vi ett glas italienskt dessertvin som man skulle doppa biscotti i. Det var jättegott, kakorna fick en lite syrlig men ändå söt smak av vinet. Hon visade också de mest underbara bilder från Toscana, nu vill jag flytta dit... ;-). Tack snälla M och A för en härlig kväll (som tog slut alltför snabbt), hoppas att vi kan träffas snart igen!

Jag har haft bråda dagar för i morgon eftermiddag åker jag iväg på en jobbresa och blir borta i drygt en vecka! Jag hittar inga kläder eller skor, har inte hunnit tvätta upp allt jag ska ha med mig, har inte hunnit lägga ut alla nyheter i butiken än o.s.v. Tur att affärerna har öppet i två timmar till och att jag inte ska åka förrän om ett dygn... allt brukar ordna sig i slutminuterna ;-).

Jag ska försöka kika in här under kommande vecka, men vill ändå önska alla en fortsatt fin helg och en bra vecka!

Många kramar
Bitte

11 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hela blogger slogs ut igår, dom har jobbat hårt för och återskapa alla inlägg. Kommentarerna blev ju borta. Hoppas det inte krånglar mer nu. Jättefina bilder på hundarna, syns att något fångat intresset på sista bilden.
Ha så bra på resan och varm kram
AnnaMaria

Ann-Louise sa...

Mina kommentarer kom heller inte tillbaka. Vilka söta hundar du har :)

Mvh Ann-Louise /www.lyckligapraliner.blogspot.com

Fröken Tindra sa...

Kanske bra att jag haft bloggpaus en dryg vecka, tills nu då? Tråkigt att det stökat.
Hoppas att de hinner bli klar och får en ok jobbresa!
Ha en skön kväll!
Kram!

Synnøve. sa...

Inga bloggbesvär hos mig heller...Det är skönt det.
Hoppas du får tillbaka allt som försvann.
Även om du inte fick hundarna att vända sig om så blev det bra bilder. Man ser de har fått snusen på nått.
Det är spänning i bilderna tycker jag.

Här sitter man oppe och lyssnar på regnet som smattrar mot taket. Det är så mysigt.

Ha en skön söndag nu när du vaknar.
Kramar Synnöve.

milla-andante sa...

Nu hoppas vi att läget är under kontroll...!

Såå fina bilder på dina sötnosar!!

Och bilderna med de gula rosorna fick jag kolla på en extra stund, så ljuvliga, jag älskar gula rosor just:)

Önskar dig en trevlig resa vännen!!
KRAM

Hem Ljufva Hem sa...

Härlig magisk promenad du fick med hundarna men inte alltid lätt att fånga dom på bild.
Hoppas strulet med blogger är fixat nu,lyckades ju radera bort mina inlägg som blogger sparat åt mig,så kan det gå när man är klåfingrig.
Hoppas du får en givande och bra jobbvecka.
Kram Kicki.

lugnet sa...

Ja, det var fler som hade besvärligt med sina bloggar.. Vilka fantastiska bilder. De är såå Söta!! Hoppas du får en Toppenvecka på din resa! Man har visst aldrig kläder när det är dags för packning. Jag går mest och skrotar runt i stövlar på gården här hemma så när det är dags att åka in till stan blir det sammma, samma.. Lite shopping skulle inte skada!
Ta handom Dig!
Kram//Ullis

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, det har varit jobbigt när det inte fungerar. Man är ju väldigt beroende av nätet :)
Hoppas du hittat några kläder, det brukar alltid vara problem när man ska ut och resa... :)
Kram
marie

Bea sa...

Hej!
Det var verkligen lite frustrerande med blogger här i veckan, men nu verkar det vara ok med både inlägg och kommentarer.

Jag är så ledsen idag, min lilla vovve är sjuk och vi fick i all hast ta oss till veterinären igår och det visade sig att hon har livmoderinflammation. Vi får se hur allt blir de närmaste dagarna. Hoppas hon reder upp det och orkar bli min trogna följeslagare en tid till!

Ha en fin dag!

Kram /Bea

Fröken Tindra sa...

Hoppas att du haft en bra resa och fick med dig det du behövde!
Kram!

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Men tusen tack för leveransen av hornet. Jätteglad. Nu styr jag kosan till stugan vid älven där det ska sitta.
Återkommer med inlägg i bloggen om det. Hastar nu iväg!
Tack!
Hälsningar från norr!
Carin