måndag 11 april 2011

Måndagsbestyr och nya favoriter



Sent igår kväll hämtade vi H med kompanjon, de här två veckorna de var borta bara rann iväg! Jag berättade för Mollie att vi skulle åka och hämta husse och hon blev alldeles vild och glad :-). Hela vägen till järnvägsstationen suckade och gäspade hon om vartannat, fem mil är är långt ibland ;-). När vi kom fram visste hon precis vart hon skulle gå, det har ju varit en hel del hämtningar och lämningar där under det senaste året. Till och med lilla skruttan Noomi kände igen sig (och H som tur var ;-). Så var äntligen flocken samlad igen!

Idag har det varit fullt upp må jag säga, det är så skönt att H är hemma igen så att jag får lite hjälp med hundarna. Det har gått rätt bra ändå, men jag har inte kunnat vila mitt ömma knä som jag kanske borde ha gjort ;-). Jag fick så fina presenter av honom, men de visar jag i ett annat inlägg.

I lördags tänkte jag köpa rosor, men kom i stället hem med dessa skönheter. Årets första pion inhandlades också och jag har stått med näsan i den åtskilliga gånger de senaste dagarna :-). Många tycker att nejlikor är "begravningsblommor", men jag får då inga som helst tankar på begravningar när jag ser de här små veckade spräckliga skönheterna. Det är nästan så att jag tycker mer om dem än min nya favoritros Memory Lane ;-). Nu skulle jag vilja ha en enorm bukett av nejlikor i olika milda nyanser på vardagsrumsbordet! Vad tycker ni om nejlikor?

Innan jag återgår vill jag tacka alla som kikar in här och lämnar så fina kommentarer, trots att jag de senaste veckorna inte alltid har haft tid att skriva tillbaka. Viljan finns, men det är tiden som inte riktigt vill räcka till! Jag blir alltid lika glad när ni lämnar avtryck här inne, ofta läser jag era kommentarer flera gånger :-).

Ha en fin måndagskväll och start på veckan!

Många kramar
Bitte

9 kommentarer:

Lena sa...

Vilken fin blogg du har, som jag nu har börjat prenumerera på! Helt i min smak. När jag läser din profil så ser jag att du och jag i stort sett har samma intressen, så det är ju inte konstigt att jag "föll" för din blogg.

Nejlikor är INTE begravningsblommor. Jättefina och så vissnar de ju inte i första taget.
Lycka till med din nätbutik :)

Mamma C sa...

Jag tycker nejlikor är jättevackra och så står dom så himla länge oxå.
Kram Mamma C

Helen sa...

Härligt att maken återvänt. Själv så blir jag ensam här hemma under veckan. Imorgon åker Mimmi till London i 6 dagar och Lars far till Stockholm ons-fred. Lite trist är det...
Jag älskar nejlikor! Både för deras doft och skönhet. Och så räcker de ju så länge!
Kram!

Viola sa...

Så skönt att flocken är samlad igen :) här är en som älskar nejlikor, blandar gärna mörkröda med olika rosa nyanser och så står dom så länge :) perfekt! ha det gott, kramen

Loppan sa...

Hejsan! Jag fick en award som jag gärna vill sända vidare till dig! Gå in och kika på min blogg om du har tid! Ha det så bra! Kram Maria

Kicki sa...

Skönt att mannen är hemma igen så du kan få vila upp dig lite och gott för hundarna oxå.
Det är så härligt med en bukett fräscha blommor hemma på ngt fint ställe,det är verkligen lyx om ngt.
Ha en bra vecka.
Kramiz.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så skönt att flocken äntligen är samlad=) Det är så härligt att vara en del av en gemenskap, att det märks även på djuren när det fattas en familjemedlem.

Jag har haft väldigt svårt för Nejlikor, men kanske inte direkt förknippat dem med begravningsblommor. För några år sedan hittade jag Trädgårdsnejlikan som jag gillade och planterar dem i mina stora utekrukor till sommaren. Dessa brukar man annars se i de enormt blommande balkonglådorna i alptrakterna. På senare tid har jag blivit lite intresserad av Neljikor som snitt och det beror på de nya färgerna som finns. Den du visar är väldigt fin!

Önskar dig en underbar dag!
Kram,
Regina

Norrfrids Eija sa...

Gjorde ett besök i din butik och måste säga att det fanns mycket ögongodis där! Älskar denna viktorianska atmosfär som du har skapat...kommer absolut tillbaka!
Ha det gott,
Eija

Bitte sa...

Hej Lena!

Tack för din fina kommentar! Jag hittar inte någon blogg så jag kan lämna en hälsning tillbaka, men jag kikade in på din hemsida! Vad kul! Det fanns mycket fint där :-).

Kramar
Bitte