söndag 24 april 2011

En rostig skönhet och soliga dagar



Hoppas att ni njuter för fullt av vårsolen och påsklediga dagar! Jag kan tänka mig att det pysslas för fullt i trädgårdar och på balkonger, det gör det även här :-). H fick sån energi av vårsolen så han har till och med börjat lägga om taket!!! Vi har också passat på att försöka träffa syster med familj så mycket som möjligt eftersom de är uppe bara några få dagar.



På långfredagen var vi hos mamma och pappa, vi blev bjudna på en fantastisk middag och jag tror att mamma hade överträffat sig själv :-). Vi åt och åt av de tre rätterna och drack gott vin och åt påsktårta och.... ja, vi var så mätta så vi nästan inte orkade ta oss till bilen när det var dags att åka hem (sonen körde, om det är någon som funderar på det där med vinet ;-).



Idag ska jag åka dit igen för att hinna träffa lilla E en gång till innan de far söderut igen i morgon. Jag ska ta med mig Mollie och Noomi den här gången, för hon ville så gärna träffa dem och busa lite :-). Förhoppningsvis glömmer jag inte kameran idag (som jag gjorde i fredags) så kanske jag kan visa lite bilder i nästa inlägg.



En stor och rostig skönhet har flyttat in hos Aunt Molly. Det är en antik urtavla som suttit i ett stort golvur, urtavlan är jättestor! Den har romerska siffror och flera underbara detaljer, längst upp finns till exempel en kompassros.



Den och lite annat smått och gott är inlagt i butiken idag, om några dagar kommer jag att lägga in en hel hoper med böcker och gamla textilier. Välkommen in! :-)

Ha en fortsatt fin och solig påskdag!

Många kramar
Bitte

7 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Urtavla, kompassros och krusiduller. Jag slog till direkt, kärlek vid första ögonkastet blev det! Helt otroligt vad du hittar fina och annorlunda saker. Hör att du haft en fin påsk också, och än är det lite kvar av helgen. Jätteroligt och träffa systern, ni bor ju en bit isär.
Ha en härlig påskdag
Varm kram
AnnaMaria

Hem Ljufva Hem sa...

Härligt att sätta sig sådär vid dukat bord och bara äta och må gott men oftast äter man ju tills man spricker.Och allt smakar ju alltid bättre borta.
Vilka roliga saker du hittar hela tiden.Kul!!!Fina saker till din fina butik...
Ha det gott.
Kram Kicki.

Viola sa...

Det var en väldans vacker urtavla, verkar som du haft en härlig påskhelg, kramen

Nyanser av vitt sa...

Underbar urtavla.
Tack för din rara påskhälsning hos mig. Hoppas du har haft en fin påskhelg.
Kram Agneta

Vitt hus med svarta knutar sa...

Urtavlan är helt underbar, såg att den fått en ny ägarinna=)

Vilken härlig påskhelg det har varit, den kommer jag att leva länge på...du verkar också haft en fin påskhelg.

Ha det så bra!
Kram,
Regina

idémakeriet sa...

Hej gumman,

Skönt att höra att du har haft några mysiga dagar. Och vilket väder vi har fått, otroligt!
Har precis varit och skyltfönster shoppat i din butik, så mycket fint du har fått in.
Urtavlan är hur läckert som helst, härligt att den har fått en ny matte att ta hand om den.
Jag måste också säga det att du är otroligt på att hitta fina saker, de ser man inte varje dag.
Ha en skön kväll.
Kram Gerda

Mamma C sa...

Låter som en toppen påsk som du haft. Vilken fin urtavla.
Kram Mamma C