fredag 18 mars 2011

Tusen tack!



Jag vill börja med att tacka för alla fina hälsningar och lyckönskningar jag fått i samband med företagsstarten, här på bloggen, samt via mejl och telefon. De har verkligen "burit mig" och gett mig den extra energi jag behövt för att hinna med allt de senaste dagarna. Jag är så glad och tacksam för alla fina vänner jag har, såväl här omkring mig som i Blogglandia, och så förstås kära släktingar och den närmsta familjen som alltid finns för mig.

En extra varm kram får min fina lillebror för all teknisk support och trixande för att få hemsidan som jag ville ha den, samt för tålmodigt besvarande av alla desperata mejl och telefonsamtal sent på kvällarna ;-). En till extra varm kram får min älskling H som följt med på mååånga inköpsrundor de senaste månaderna, samt har stöttat mig på många andra sätt. Kramar får också M och K för goda råd i de sista skälvande minuterna!

Jag vill också självklart tacka alla kunder och alla er som har kikat in på hemsidan. Oj, vilken trafik det har varit dit! Jag måste säga att det har varit över all förväntan :-).



Igår eftermiddag fick jag den här vackra buketten med bud. Det var mamma och pappa som hade skickat den, då de var bortresta. Mamma måste ha snappat upp att jag har en ny favoritblomma, den ljuvliga bleklila rosen Memory Lane, för buketten var full av dem! :-) Den har en sån mild härlig doft, dessutom är den så vacker. Buketten innehöll också kvistar av eukalyptus, jag tycker att de doftar så gott. Nu kan jag inte låta bli att sticka ner näsan i buketten hela tiden :-). Tack snälla!

Idag känner jag mig ganska trött måste jag säga efter allt arbete långt in på nätterna och efter en intensiv gårdag. Jag är ensam hemma just nu, och det känns ganska skönt. Jag sitter här framför datorn med en god kopp kaffe och de smaskiga pralinerna jag fick med rosenbuketten. De är goda...

De ringde från blomsteraffären för en stund sedan, de kommer tydligen med bud i eftermiddag igen. Vad spännande! Jag ska hålla mig hemma :-).



Det känns ungefär som att jag har sjösatt en båt. Först är det ett enormt arbete under lång tid med att slipa, lacka och mycket mycket annat innan det är dags för själva sjösättningen, som bara den är ett kapitel för sig. När båten väl är i sjön efter allt arbete är det en obeskrivlig känsla.

Ja, nu ligger hon där och guppar i vattnet, skutan Aunt Molly. Vi får se vart vindarna för henne och mig! Allt känns spännande och nytt, men jag känner ett lugn och en slags inre frid inom mig samtidigt som jag känner en stark längtan...

... let the horizon come to me!

Många varma kramar
Bitte

9 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Men, Bitte - nu blir jag både rörd och lycklig och fylld av energi på samma gång. Så himla glad jag är för din skull och web-shopen är verkligen jättefin och du är värd all beröm efter att ha rott detta i hamn.
Den buketten är så underbar och det är min älsklingsros också. Precis den sorten, men tyvärr så svår att få tag i här. SUCK! Men, nu får jag njuta lite av din och det är ju bra ;)
Ha nu en toppenfin helg och bara landa i allt och njut.
Kram Mia

Rummet för välbefinnande sa...

Ja men - FÖRSTÅR DU??????
Nu har vi gjort det igen.
Här har jag städat hela förmiddagen men nu kände jag bara för att titta in hos dig och skriva några rader, så har du gjort samma sak.
Snacka om connection *ler stort*
Kram igen och ha den bästa helgen

Marie//Tekla Maräng sa...

Åh vad spännande jag skall snart in och titta i din ny öppnade butik.
Vilken vacker blombukett du har fått av din mamma, underbar.
Lycka till, kramar:O)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hej vännen,

du ska se att seglen på din skuta kommer att fyllas av milda vindar och du kommer att få en spännande och underbar seglats. Webbutiken är sagolik, jag har vandrat runt där en stund och bara njutit av alla vackra saker=)

Vilken underbar bukett du har fått! Så klart att det ska vara dina favoritblommor i!

Önskar dig en underbar fredag och helg! Stort grattis, lycka till och massor av kramar,
Regina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis igen Bitte, det här kommer bli succé. Du har satsat på ett utbud som inte andra har, det är bra. Jag har sett väldigt mycket jag vill ha, älskar tex dina hästbilder. Ljuvlig bukett, du är värd alla blommor i världen, njut nu av att du fixat detta så jättebra.
Ha en skön helg vännen
Kramar
AnnaMaria

Nyanser av vitt sa...

Hej vännen
Åh vad spännande. Ska titta in till din nya butik i lugn och ro sen.
Önskar dig ett STORT LYCKA TILL.
Kram Agneta

Marie//Tekla Maräng sa...

Hoppas att det är okej att jag har skrivit om din nya E-shop på bloggen annars får du säga till.
Kramar:O)

Bea sa...

Hej!
Grattis till företagsamheten!
Du är så duktig, engagerad och har fingertoppskänsla med det du gör och kommer att segla långt med den egenskapen.

En titt i din vebbutik - helt underbart, vackra ting, fint upplägg och helheten är väldigt estetiskt tilltalande!

Önskar dig all lycka med det nya!

Trevligt veckoslut!

Kram /Bea

Allis sa...

Ett stort GRATTIS och Lycka till med din superfina nätshop!!
Det kan ju bara bli succé och jag förstår att du har lagt ett enormt arbete med att komma igång - så gott att du har följt din magkänsla och ditt hjärta i detta, då blir det så här bra!
Vilken underbart bukett, de är så vackra de rosorna - och så passande till dig.
Njut av resultet av ditt hårda arbete!
Kram Allis