tisdag 29 mars 2011

Som från en engelsk köksträdgård...



I slutet av förra veckan kom en efterlängtad leverans av handgjorda naturtvålar i lantlig engelsk stil. Det doftade underbart om hela paketet, till och med innan jag hade öppnat det :-). När jag kom hem och öppnade det, spred sig de mest ljuvliga dofter genom rummen... det var som att befinna sig i en engelsk köksträdgård!

Tvålarna är handgjorda i Sverige med stor inspiration från England, och då de är naturtvålar tillverkas de enbart av naturliga ingredienser från växtriket, som t.ex. kokosfett, olivolja, solrosolja, bivax, kryddor, örter och äkta eteriska oljor. De innehåller alltså inga parabener, uttorkande lödderämnen eller andra konstigheter som tyvärr finns i de flesta "vanliga" tvålar. Tvålarna är av hög kvalitet och jag kan intyga att de håller sig fina till sista smulan, då jag har provat dem själv under en tid... ;-). Jag måste säga att de är MYCKET beroendeframkallande!

Från samma leverantör har det också kommit en massageolja i fast form som är formad som en ros. Den doftar underbart och man kan ana en ton av ros, samt te med lite socker i (!). Du finner tvålarna och massageoljan HÄR.

I nästa inlägg ska jag visa vad som kom i en annan leverans... vackra pappersvaror och lite annat smått och gott :-).

Ha en fortsatt fin kväll!

Många kramar
Bitte

8 kommentarer:

Loppan sa...

Ja det där med parabener är lurigt! Fina tvålar! Får gå in i din butik o nosa runt lite! Ha en bra dag! Kram Maria

STENLYCKA sa...

Hej Bitte!
Nu har jag gjort ytterligare en beställning hos dig,du har så mycket fint. Så får du titta in på min blogg för jag gör lite reklam för din underbara butik i ett nytt inlägg.
Kram och ha en bra vårdag!
Raina

Marie//Tekla Maräng sa...

Tvålar en av mina passioner i livet.
Pappers varor låter spännande.
Kramar:)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vackra, doftande tvålar är lyx för mig. Att få öppna en ny tvål så hela badrummet fylls med väldoft, då kan jag bli lycklig=)

Önskar dig en fin kväll!
Kram,
Regina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är något speciellt med tvålar... Så fort jag ser en tvål,så är jag på den och sätter den till näsan, och luktar på den... Och de flesta brukar lukta jättegott...
Nu ska jag in i di butik och kika, har ju inte varit där förut... Åå så spännande!
Kram
Marie

Viola sa...

Vilka vackra tvålar, är väldans glad i fina tvålar som doftar gott :) hoppas dagen varit bra, kram

Mamma C sa...

Tvålar som luktar gott låter underbart.
Kram mamma C

Gunilla sa...

Fantastiskt med tvålar som doftar gott.
En god doft i badrummet är ju inte helt fel.

Jag skall kika in i din butik.

Ha det gott
Gunilla