lördag 26 mars 2011

Solig lördag och snart solokvist...



I morse när jag vaknade och tittade ut, mötte mina ögon en starkt strålande sol och en djupblå himmel utan det endaste lilla moln. Jag kände mig ovanligt pigg och skuttade ur sängen utan några större problem. Idag blir det en långpromenad med mina små tjejer... :-).

Mollie ska jag hitta på något extra roligt med, för hon började löpa häromdagen och har redan blivit nedstämd. När hon löpte i höstas kom nedstämdheten senare i löpet, hon blev även skendräktig då och det satt i under lång tid. Nu kom det nästan på en gång... det gör ont i en när hon ser så ledsen ut, hon har inte lust med någonting och hela hon "slokar" på något sätt. Är det någon av er som har erfarenhet av detta? Jag har i alla fall bullat upp med blodpudding och annat järnrikt som hon ska få, jag tyckte att det blev lite bättre förra svängen när hon fick mer av den sortens mat.

I morgon blir jag solokvist igen... IGEN!!! H med kompanjon ska resa iväg i jobbet och blir borta i två veckor, som tur är inte till Asien den här gången (jag tänker på allt otäckt som hänt i Japan de senaste veckorna). Så var man gräsänka igen... men inte riktigt än... :-).

Ha en fin helg!

Många kramar
Bitte

7 kommentarer:

Helen sa...

Passa på att njuta med gubben i solskenet i helgen, då!!
Pussa på vovvarna från mig!

Kram!

Kicki sa...

Har haft tikar ialla år men aldrig problem med nedstämdhet.Mer med mjölk i tuttarna som inte vill ge med sig.
Det är tråkigt att se när djuren inte mår bra.
Låter underbart skönt med långpromenaden.
Längtar efter att komma igång igen och faktiskt känner jag mig "lite" piggare.
Är så sugen på loppis och skogsäventyr med vovve & kamera...
Ha en go helg.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Stackars Molly, löper och vårtrött samtidigt. Inte lätt och vara en liten vovve. Jag har passat Alice idag, dom har precis hämtat henne.
Det är roligt med en hund i huset om än bara ett kort tag. Strålande sol här också, men det blåser en kall vind.
Ha en skön helg
Kramar
AnnaMaria

Fröken Tindra sa...

Hoppas att Mollie inte får det alltför jobbigt denna gången när hon får mattes omtänksamma mat.
Hoppas att du hade tid att mysa med mannen innan du blev gräsänka igen.
Kram!

Mamma C sa...

Går och väntar på att vår prinsessa ska börja löpa snart. Hoppas det blev en skön dag i solskenet.
Kram Mamma C

hemma hos lilla mej sa...

Stackars Molly inte skoj när man ser sina hundar nedstämda dom är ju som ens barn.Hoppas att det löser sig med din vovve.Ja då får du väl hitta på något skoj med någon väninna några gånger så det inte blir för ensamt.Ha en skön kväll .Kram Rita ♥

Hemma på Landet sa...

Kram till dig du gumman.:-) Stina