torsdag 24 mars 2011

Snöblandat regn och svarta sigill



Hoppas att ni har det bra i blåsten! Här stormar det som bara den, det tar i emellanåt så det riktigt skallrar i fönstren. Idag har vi också fått en hel del snöblandat regn... hmm...

Idag har det varit fullt upp minsann, dagen började med att jag fick en efterlängtad restorder. Jag hann knappt börja packa upp den förrän jag fick ännu en leverans! Åh, så roligt det var att packa upp! Det kom bland annat ljuslyktor i fattigmanssilver och vackra kuddar och en massa annat. Allt dyker upp i webb-butiken de närmaste dagarna :-).

Jag packade sedan några beställningar och åkte iväg med paketen till inlämningsstället, därefter skulle jag åka och köpa mer bubbelplast. Plötsligt fick jag ytterligare två aviseringar om paketleveranser via sms, plus ett sms från sonen som behövde akut hjälp med att hitta maskeradkläder. Två paket hämtades ut i rask takt och sedan åkte sonen och jag till grannstaden och botaniserade :-).



Nog om det, jag tänkte visa några nya sigill som jag har lyckats komma över. Jag har alltid varit så förtjust i bokstäver av alla de slag och har alltid tyckt att det är spännande att vända på ett gammalt sigill för att se vilka bokstäver som finns under det. Tänk vad mycket vi har rationaliserat bort med åren! Idag finns det nog inte många som använder sigill, men jag tycker att de fortfarande är mycket vackra inredningsdetaljer.

Mina favoriter är de svartmålade med mässingfot, de för tankarna till schack tycker jag :-). Jag har redan flera stycken på mitt skrivbord som prydnad (och det finns ju egentligen alltid plats för fler ;-), men de jag kom över häromdagen kommer jag att lägga ut i webb-butiken. Jag kom också över ett sigill av nysilver som är gammalt och mycket slitet, men jättecharmigt!

Många kramar
Bitte

4 kommentarer:

Kicki sa...

Tack för besöket på min blogg.Och åååh så mkt fint du hittar.De där sigillen gillar jag.Jag bara väntar på att jag ska bli bättre så jag kan åka runt och "loppa" mig igen.
Jag gillar ju den victorianska eran och har köpt ett dockhus på äldre dagar som jag inrett i victoriansk stil.Mitt hem består av nytt o gammalt i en skön blandning.
Jag lägger till mig som följare på din blogg.
Kram Kicki.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Känslan var stark nu och hoppa till butiken direkt, men jag skriver kommentar och tittar sen.
Du anar inte så roligt det är och trycka på nyheter, det är ju vissa saker jag letat efter i många år.
Ha nu en riktigt skön vårhelg
Varm kram
AnnaMaria

Hanna sa...

Ha en fin helg.
kram
Hanna

Viola sa...

Vädret låter ju inget vidare, bättre med sigillen, så fina, ha en skön helg, kram