fredag 11 mars 2011

Fredag.... igen!



Det är inte klokt hur dagarna rinner iväg! Kanske beror det också på att jag sitter framför datorn dygnet runt för att försöka färdigställa hemsidan... plötsligt har det gått några dagar :-).

Innan jag fortsätter med fotograferandet tänkte jag visa lite av de saker jag köpte på auktion förra helgen. Först ut är en underbar gammal hushållsvåg, precis så där cremevit och vackert sliten som jag vill ha den.

Jag fann också många gamla vackra textilier, flera av dem antika! Jag köpte till exempel några vackra virkade plädar i olika storlekar, alla var rena konstverken. Vilket arbete! Jag tycker så mycket om när de är virkade med mycket tunt och fint garn i vackra små rutor...



En av plädarna hade en ljuvlig linnefärg och vacker virkad uddspets runt om... den är perfekt i soffan eller om man vill bädda fint till ett litet barn :-). På bilden nedan ser ni också ett brev från 1800-talet, jag kom över en hel låda med gamla brev och dokument! Jag kommer att lägga ut flera av dem till försäljning framöver.



Måååånga dukar fick också följa med hem. När jag såg alla gamla och vackra knypplade och infällda spetsar, dreglade jag nästan så det rann nerför hakan på mig. Nåja, det var kanske inte riktigt så farligt, men nästan ;-).



Ja, det var en liten del av skörden, jag visar mer i nästa inlägg. Och... till veckan öppnar jag! :-) Det tänkte jag fira med en liten tävling, på måndag eller tisdag till veckan kommer ett tävlingsinlägg. Ett av de tänkta priserna borde ha varit här vid det här laget, jag har väntat på ett företagspaket i två dagar nu. Hoppas att det dyker upp i eftermiddag! En liten ledtråd är att det doftar MYCKET gott... :-).

Ha en skön helg!

Många kramar
Bitte

8 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Oj vilka skatter du fått tag i....
Tänker allt på dig varje dag nu och undrar hur det går för dig. Det blir skönt för dig till veckan när du är ute i luften med shopen ska du se.
Själv väntar jag förväntansfullt för jag är så nyfiken!
Ha en fin helg!
Kram Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så spännande och få se vad du kommer sälja, kommer och titta in så fort jag ser att du öppnat.
Finfina saker du visar idag, jättevacker virkad pläd.
Hoppas du får en solig och fin helg
Kramar
AnnaMaria

Sommerhuset i bakken sa...

Det var litt av noen skatter. Vekten og dukene var kjempefine. Heldige du ;-)

Ha en fin kveld!

Viola sa...

Det var inte lite du fåt tag i..underbara saker men vågen blev nog favoriten, ha en skön helg med de dina, kram

Mamma C sa...

Åhhh,så mycket fint du hittat. Ha en fin och skön lördagskväll.
Kram mamma C

Bea sa...

Hej min vän!
Vilka underbara saker du fyndat!
Gillar oerhört de vackra handgjorda handarbeten.

Hoppas du får en angenäm helg med lite vårkänsla!

Kram /Bea

lugnet sa...

Vilka underbara saker du hittat!! Och vad Kul med Hemsidan:) Blir såå Nyfiken! Hoppas du får en Toppen Söndag! Kram//Ulrica

Allis sa...

Åhh, så mycket fint du har fyndat! Och så spännande din nystart, nu väntar jag med spänning på ditt nästa inlägg!
Kram Allis