onsdag 23 mars 2011

Flicka med hårband



Ibland är det svårare att skiljas från saker och ting än man kan tro... när jag kom över den här vackra statyn från 1920-talet, var min första tanke att den skulle hamna i webb-butiken. På något märkligt sätt gjorde sig statyn hemmastadd här väldigt snabbt, jag vet inte riktigt hur det gick till :-). Nu känns det inte lika lätt att skiljas från henne längre!

Hon är så vacker, nästan 60 cm hög och målad i milda behagliga färger. Hon har tidstypisk frisyr och håller en sjal draperad över överkroppen, men vad den här bilden INTE visar är att hon faktiskt blottar sitt ena bröst. Jag tänkte att det är bäst att jag inte visar henne från den sidan, om nu någon skulle vara lite känslig. Neeeej... det tror jag inte att ni är :-).

Just nu tronar hon på en hög byrå... vi får väl se vart hon hamnar till sist :-).

Ha en fin onsdag!

Många kramar
Bitte

8 kommentarer:

Bea sa...

Hej!
Precis som du skriver, har man väldigt svårt att skiljas från vissa saker och ibland kan det hända att affektionsvärdet är större och övervägande.
Verkligt söt flicka och hon finner säkert sig till rätta hos dig.

Ha en fin dag!

Kram /Bea

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag hoppas att "Flickan med hårband" aldrig behöver flytta från dig. En sån underbar staty kan man väl aldrig skiljas från. Sanslöst vacker!

Ha en fin dag!
Kram,
Regina

Viola sa...

Inte kan man skiljas från en sådan vacker dam, hoppas dagen varit bra, kramen

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Tack snälla för paketet som kom till mig idag. Så omsorgsfullt och fint du hade slagit in paketen och sedan skickat med små överraskningar. Jag är så glad för mina saker!
Kommer att göra ett lite inlägg någon dag på min blogg om din vackra nätbutik, jag hoppas att många skall hitta in till den.
Kram Raina

STENLYCKA sa...

Jag igen...jag glömde säga att brevbäraren som levererade paketet beundrade det vackra textade namnet och adressen. Du har en såååå... vacker handstil!! Det var också roligt med alla slott på frimärkena, för ett av slotten var Läckö slott, som ligger inte så långt ifrån där jag bor.
Mera kramar från Raina

Kicki sa...

Åååh så mkt fint du har i din webbutik.ÄLSKAR allt Victorian Vintage.Länkar till din butik genom min blogg Hem Ljufva Hem.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tycker du är strong som klarar och skiljs från alla fina saker du hittar, så nog ska du behålla den här skönheten. Idag är jag ledig ska snart börja greja i uterummet. Skönt och vara bakom glas, det blåser kraftigt.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Nyanser av vitt sa...

Så vacker hon är. Men måste du skiljas från henne då vännen?
Kram Agneta