torsdag 31 mars 2011

Fler nyheter!



I morse var jag hur trött som helst, för Noomi hade ont i magen i natt och var orolig och kunde inte sova. När vi klev upp vid sexsnåret kändes det tungt måste jag säga... :-). Av förklarliga skäl somnade både Mollie och Noomi direkt efter frukosten och jag tänkte att det var perfekt, för då kunde jag jobba undan lite vid datorn medan de sov. Det måste vara ödets ironi, men det visade sig att just idag höll Telia på med en uppgradering av bredbandet, med följd att jag inte hade ett fungerande Internet förrän efter tolv.... hmmm...

När vi hade varit ute på eftermiddagspromenad och skulle gå uppför trappen, brakade en bräda jag klev på ihop så jag trampade igenom, fastnade i knähöjd och föll sedan bakåt och vreeed knät... AAAAJJJ! Jag vet inte hur lång tid det tog innan jag kunde ta mig upp och sedan fick jag släpa mig in med hundarna i släptåg. Knät svällde upp direkt och värker fortfarande något enormt, så i eftermiddag hann jag inte något av det jag tänkt heller. Hmmm igen... i morgon ska jag till sjukhuset för att kolla upp det.



Nog om det, i morgon blir säkert en jättebra dag, den kan i alla fall inte bli sämre än den här :-). I morgon fyller också Mollie två år, så jag har köpt några små födelsedagspresenter till henne. Jag tänkte ju visa er lite saker från den andra leveransen som kom förra veckan! Det hade jag tänkt göra redan i morse, men bättre sent än aldrig heter det ju ;-).

Varorna kom från Gerda och Idémakeriet, och det var så roligt att packa upp dem! :-) Det fanns lite smått och gott i paketet och många vackra pappersvaror. På översta bilden är ett av flera ljuvliga kvistkort med gammaldags motiv. Jag lägger in dem HÄR under kvällen. Bilden ovan visar de vackra fjärilskort som också fanns i paketet, de är så otroligt fina och jag vet inte om bilden gör dem rättvisa. Jag var tvungen att ställa fram ett i köket så att jag kan se det hela tiden :-).



De vackra pappersblommorna med jutesnöre på bilden ovan finns redan i butiken under Nyheter. De är gjorda av gamla bibelark, gamla notblad och andra papper i harmonierande färger och i mitten av blomman finns en pärla. Blommorna är jättefina att ha som dekoration och i och med att det finns ett snöre kan man ju också hänga dem över eller runt något om man vill.

Flera vackra strutar klädda med gamla bibelark och med samma fjärilsmotiv som korten ovan finns också i butiken. Alla varorna är mycket välgjorda och har en gammaldags charm!

Nu ska jag lägga in fler varor innan jag kikar runt hos er. Jag önskar er alla en fortsatt fin kväll!

Många kramar
Bitte

PS. Det finns fortfarande tid att vara med i min utlottning!

9 kommentarer:

Bea sa...

Hej vännen!
Men vilken otursdag du haft!!
Hoppas verkligen att du inte skadade dig riktigt illa och får lindring i morgon för dina besvär med skadan!

Åhhh...så söta blommor, jag såg dessa guldkorn på hennes blogg och föll pladask för dom, smakfullt och lite nostalgi.

Många styrkekramar! / Bea

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Vad är det man säger en olycka kommer sällan ensam. Jag hoppas verkligen det inte är något allvarligt med dit knä.
Tänker på dig och önskar dig allt gott!
Kramar
Raina

Viola sa...

Vackra saker du fått hem, fjärilskorten måste jag kolla in :) ha en fin helg, kram

milla-andante sa...

Oj och ajajaj... hoppas knät känns bättre redan imorgon även om du såklart ska kolla upp det. Tråkigt.

Underbar pappersblomma!!!
Stor krya på dig-kram och sov så gott i natt!

Kicki sa...

Ajajaj...jädrar det där lät inte kul med knät.Hoppas det inte blev ngt galet nu.
Hundar som inte sover på natten när magen är i olag känner jag till.Då är man allt matt på morgonen sen.
Har varit iväg med min vovve till vet idag.Feber o ryggont =((
Säger grattis till Mollies 2årsdag idag.
Lycka till hos dr.
Kram.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis Mollie, nospuss från mig.
Jag tror du skulle ha åkt med benet igår, men hoppas någon kan köra dig idag. När det reagerar sådär direkt ska man nog åka direkt. Gissar att du haft riktigt ont i natt, bodde jag närmare skulle jag komma nu!
Hoppas allt går bra
Varm kram
AnnaMaria

Marie//Tekla Maräng sa...

Ajaj Känner hur ont det gör.
vilken otur. Hoppas du får någon hjälp som lindrar på sjukhuset.
Du får gratta Molly ifrån mig.
trevlig helg:)

Helen sa...

Grattis till Molly på födelsedagen!! Och jag hoppas att ditt knä inte är allvarligt skadat, oj, vilken otur du hade!!
Så mycket fint du har i din webb-shop. Jag ska ta och göra en beställning här fram över...
Ha en fin helg, kram!

-Mia- sa...

Nydelige bilder, håper du får en fin kveld og helg!! KLEM