fredag 4 mars 2011

Äntligen fredag!



Idag är det äntligen fredag, jag har längtat efter den här dagen må ni tro. Nu undrar ni kanske varför? Det här ska nämligen bli en "må-bra-dag" utan dess like, en dag där jag ska ta mig tid att bara göra sånt som jag mår bra av :-).

Efter en härlig sovmorgon och god frukost ska jag fortsätta dagen med att ta en uppiggande dusch och dessutom prova några handgjorda tvålar som jag beställt hem som prov. De doftar ljuvligt! Det doftade till och med i hela brevlådan när jag fick hem dem, trots att de var väl förpackade :-). Sedan ska jag luncha med två kära vänner som jag inte träffat sedan före jul... det är hemskt egentligen att man inte hinner träffas oftare än så!



Efter lunchen ska jag strosa runt på stan och kanske köpa något till vårgarderoben? Den skulle behöva förnyas :-). Kanske går jag en sväng på bokrean också, det här är ett av få år i världshistorien som jag missat premiären av den. Ändå har jag lugnat mig lite när det gäller bokinköp, för femton år sedan stod jag alltid utanför dörrarna klockan sju på morgonen... eller så hade jag lämnat in en förhandsbeställning som jag kunde hämta ut. Hmm... det är inte konstigt att jag har rätt många böcker... :-).

Än idag kan jag bli alldeles salig av att hitta just "den" boken... alldeles salig blev jag också när jag fann det här vackra stället för stämplar för någon vecka sedan, det fann sin plats direkt här hemma. Mina sigill hade plötsligt någonstans att ta vägen också :-).

Jag önskar er alla en riktigt härlig helg!

Många kramar
Beatrice

12 kommentarer:

Viola sa...

Det låter som en alldeles underbar dag och du...vilket stämpelset, jag blr grön utav avund..:) njut för mig oxå och ha en fin helg, KRAM

Bea sa...

Hej!
Det låter utmärkt med må-bra-tid, det behövs alltid då och då.
Hoppas du får en jättefin dag!

Själv har jag mycket jobb och lite ledigt för tillfället, men snart blir det vintersemester och ser framemot vackert vårväder som ger den extra energin efter alla gråa vinterdagar.

Varm kram /Bea

Rummet för välbefinnande sa...

Nämen åhhhhhhh vilket underbart ställ. Precis som Violan får jag också en svag antydan av lite små-grönt *ler stort*
Ett sådant skulle göra sig alldeles förträffligt här känner jag.

Blir så glad när jag läser om din dag. Bara njut för det är du så väl värd efter allt jobb och slit.
Nu ska jag sätta händerna i kortet och det ska bli så spännande. Vi hörs snart igen.
KRAM!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Stämpelstället är helt underbart! Jag var med och budade på ett på Tradera, men slutpriset passade inte min plånbok:-(

Önskar dig en underbar, avkopplande, energigivande må-bra-dag!
Kram,
Regina

NataljaOblonskaja sa...

Låter underbart att få ha en njut-dag. Det unnar vi nog oss allför sällan, dessvärre.
Var också en sådan som hängde på låset till bokrean förr om åren. Men tycker rean har blivit sämre nu förtiden...eller så har man själv blivit kräsnare:)
Ha det så mysigt idag!
Camilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Låter som den perfekta fredagen, hoppas solen lyser på dig också. Då blir det full pott. Jättefint ställ för stämplar, det ser gammalt ut. Och iår har jag inte heller varit på bokrea än, precis som du brukade jag hänga på låset tidigare.
Ha en toppendag
Kramar
AnnaMaria

idémakeriet sa...

Hej vännen,
Ja härligt fredag.
Mina barn är sjuka så mycket roligt ska det väl inte göras här men mysa kan man ju göra i alla fall.
Nej men Beatrice, jag läste att du ska vara egen företagare, vad himla roligt, grattis, jag önskar dig lycka till.
Jag är himla nyfiken på din fina butik. Jag ska hålla utkik.
Grattis och lycka till kramar.
Gerda

Mamma C sa...

Vilken toppenfredag du hade. Hoppas din lördag har varit lika bra.Här lyssnas dt mest på böcker nu för tiden.
Kram Mamma C

lugnet sa...

Låter som en SuperHärlig dag!! Fler må bra dagar till folket:) Sitter med en låångfrukost framför Vasaloppet innan det är dags för lite lunchgäster! Hoppas du får en fin Söndag!
Kram//Ulrica

Hanna sa...

Jag har en liten tävling hos mig som du gärna får vara med i.
Ha en fortsatt bra söndag.
Kram
Hanna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det låter som en härlig dag! Det skulle man behöva, just nu...
Och ditt stämpleställ, var jättehärligt... Jag har ett likadant... hihihih
Kram
Marie

Helen sa...

Hoppas att din helg blev riktigt skön, men med den trevliga fredagen som inledning kan det väl inte bli annat...
Åh, så fint stämpelstället var! Jag vet känslan när man "ramlar" över sådana skönheter ;-)
Om allt går enligt planerna får vi hem sonen och hans flickvän idag. Jag längtar!!
Ha det gott.
Kram!