torsdag 17 februari 2011

Strömsholm



Hej alla rara!

Hoppas allt är bra med er! Själv håller jag på att bryta ihop på grund av snöovädret och kylan som tvingat sig på oss den senaste veckan. Det känns som att jag varken har tid eller ork för det här just nu... nu får det allt bli vår! Vi fick nästan 5 DM SNÖ i onsdags... på en enda dag!!!

Jag tänkte visa några vintriga bilder från Strömsholm, förra gången vi var ner hade jag inte med mig kameran, men den här gången lyckades jag mot förmodan packa ner den :-). När vi bilade ner förra veckan var det snudd på snöstorm och väldigt svårt att ta sig fram på sina ställen. När vi kom till Uppsala var det långa bilköer och vi insåg då att vi aldrig skulle hinna fram i tid. Som tur var gjorde det inget att vi dök upp lite senare.

Mollie kände igen sig när vi började närma oss djursjukhuset och verkade jätteglad och sprallig. När vi stod utanför dörrarna och skulle gå in, kände även Noomi igen sig och satte sig på rumpan och vägrade gå in! Hon reste ragg och skakade i flera minuter, lillstackarn. Som tur var, var den veterinär som tog emot oss jättegullig och busade och kelade med Noomi en lång stund, så jag tror att hon glömde bort de tråkiga minnena för en stund.



Det konstaterades att skruvarna och stiften var på väg ut ur benet så det är inte konstigt att hon har haft ont! Det hade också börjat växa brosk och benvävnad utanpå skruvarna, så de skulle försöka ta bort så mycket de bara vågade.

Vi fick en tid för operation dagen efter och när vi väl skulle lämna henne trippade hon glatt iväg med sköterskan. Mollie bara stirrade på henne och vi med, för den delen :-).

Än en gång fick vi åka runt i de natursköna omgivningarna, men till en början snöade det så mycket så det var nästan ingen idé att ta några bilder. Vi åkte till Eskilstuna på shoppingtur i stället :-). När vi kom tillbaka till Strömsholm på eftermiddagen, hann vi precis fånga slottet i solens sista strålar...



Slottet är så vackert, men omgivningarna minst lika vackra. Så långt ögat kan nå finns hästhagar och ekar som antagligen är många hundra år gamla. Om jag var hästägare skulle jag gärna bo här nere :-).

Noomis operation gick bra, de avlägsnade så mycket brosk och benvävnad de kunde och vågade och vi fick några skruvar och stift med oss hem i en påse ;-). Hon var pigg direkt efter operationen och skuttade runt som om hon aldrig någonsin brutit benet. Det största problemet nu är att hon försöker slita av sig bandaget hela tiden. Vi vill inte sätta på henne tratten hon fick med sig, för hon blir apatisk och "sjuk" när vi tar på henne den och det är så ledsamt att se. I stället blir det mycket passning, men jag har Mollie som hjälper mig. Så fort Noomi börjar slita i bandaget, kommer Mollie springande och hämtar mig :-).

Önskar er alla en skön helg! Jag är ensam i helgen, då H rest till Kina på mässa... IGEN!!! Hmm... :-).

Många kramar
Beatrice

7 kommentarer:

Helen sa...

Ljuvliga bilder, trots att snö inte är mitt favoritmotiv, just nu ;-) ...

Härligt att höra att Noomi är pigg och glad, och att storasyster skvallrar när hon biter i bandaget. Dessa underbara djur, vilken glädje de ger!

Ha nu en skön helg, trots att jag kan tänka mig att du hellre skulle vilja vara i Kina...

Kramar!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så skönt att allt gått bra, hoppas inte hon behöver ha bandage så länge. Vilket vackert slott du fotat, det är fint där ni har veterinären. Fast alldeles för mycket snö, jag har aldrig varit så less på vinter som iår. Nu är det akut vårlängtan!
Ha en bra helg, du och vovvarna
Varm kram
AnnaMaria

Allis sa...

Åh vad skönt att det gick bra och att lilltjejen är pigg och glad, vet precis hur du menar att de blir då tratten kommer på - inte kul, bättre då med mer passning.
Tack för din fina kommentar, ja det var så skönt att komma iväg. Och det börjar nog så sakta att kännas bättre, lr rättare jag försöker att rycka upp mig så gott det går.
Så du är gräsänka du med. HA! jag fick en energikick imorse då solen lös in och satte igång att stor-röja här hemma... nu har jag liksom tappat farten och undrar vad som hände?? Och det ser värre ut än då jag började :(( Tur att jag har helgen på mig att bli klar :D
Önskar att du också får en fin helg!
Värmekramar från Allis

Hanna sa...

Ha en fin helg.
Kram
Hanna

milla - andante sa...

Så skönt att allt gick bra!!!

Och så spännande att vi har likadana planer...:):) Blir ju så nyfiken på vad det blir för dig! Har också fått pappret från Bolagsverket nu så snart smäller det!:) Vi får hejja på varandra!:)

KRAM

Bea sa...

Hej vännen!
Ja, trist vinter med kyla och snö! Nu får vi snart hoppas på soliga underbara vinterdagar som gör gott i sinnet och så småningom en ljuvlig vår.

Stackars lilla Mollie som blev lite bekymrad inför veterinärbesöket.
Men det gick bra till slut!

Hoppas du har njutit av en fin helg!
Kram /bea

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så bra att Mollie hjälper dig! Det kan inte vara kul att ha en tratt på skallen, så jag förstår att du valde bort den...
Skönt i alla fall att dt gått bra med operation osv.
Och så vacker bilden med slottet är... Måste nog åka dit någon gång!
Kram
Marie