måndag 21 februari 2011

Ny vecka, nya utmaningar



Hoppas att ni har haft en lugn och skön helg! Jag har haft det bra, men det har varit och är fortfarande fullt upp. H har varit i Kina den senaste veckan och därför har det varit extra mycket att göra. Ikväll kommer han hem och vi längtar efter honom allihopa :-).

Jag tänkte att det är hög tid att berätta vad det är jag pysslar med och varför jag varit så frånvarande på bloggen. Jag har sadlat om till egen företagare :-). Det är inte klokt så mycket det är att göra, inte minst med hemsidan, men det är också otroligt roligt och energigivande! Det finns dock inte så mycket tid för något annat just nu, men bara hemsidan är klar kommer det att lugna ner sig.

Jag beräknar att starta den 17/3 och kommer att fira starten med en utlottning :-). Mer om det om några veckor!

Jag måste bara visa vilken underbar gammal kalender jag kom över i förra veckan, en precis likadan som visades i senaste numret av Jeanne D'Arc Living. Den är så charmig och sliten och enligt uppgift nästan hundra år gammal! Jag förundras gång på gång över hur vissa saker överlever tidens vassa tand... :-).

Ha en fortsatt fin dag!

Många kramar
Beatrice

10 kommentarer:

Annika sa...

Kalendern va ju bara för underbar.....:) skkulle passa perfekt på min chiffonje... blir till att sätta på spanarglasögonen på loppis nästa gång...) va kul att starta eget... o på min sambon födelsedag också.... :) håller tummarna att det går bra o väntar ivrigt på mera....:) kram Annika

Hanna sa...

så otroligt soligt att starta eget.
Kram
Hanna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ååå jag läste om lilla Noomi och kloka Mollie i ditt förra inlägg. Stackars lilla Noomi, klart hon har haft ont. Har hon inga skruvar kvar nu? Och så klok Mollie är som hämtar dig när det inte står rätt till. Det är otroligt fint i Strömsholm. En sommar för många år sedan åkte jag med en gammal träbåt genom Strömsholms kanal ända upp till Surahammar.

Vad spännande att du ska bli egen företagare. Grattis! Och grattis också till ditt vackra fynd, den gamla kalendern gillade jag skarpt.

Önskar dig en fin kväll, förstår att du längtar efter H och barnen med=)
Kram,
Regina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till nya företaget, det kommer du garanterat och lyckas bra med. Jättespännande och få veta mer när det blir mars.
Det är en jättefin kalender, då kommer man ihåg vad det är för datum också. När man vänder siffra.
Stor kram
AnnaMaria

Möllebacken sa...

Hej Beatrice. Vad kul att du ska starta upp eget. spännande!!
Har kikat tillbas i din blogg för att jag har inte varit här hos dig på ett tag....FÖRLÅÅÅT! och jag har saknat dig.
Skönt att oerationen gick bra med Noomi ( samma fina namn som min brorsdotter)
Ha det så bra så hörs vi.
Kram Pella

Mamma C sa...

Så spännande och roligt med eget.
Kram mamma C

Marie//Tekla Maräng sa...

Då förstår jag att du har varit frånvarande om du håller på att starta eget, spännande.
Ha det gott:)

milla - andante sa...

Hihi... detta är ju så roligt att vi gör detta samtidigt!! Jag släppte min hemsida igår!:) Ja det är mycket jobb men oj så roligt!!!
Heja dig!!!!
KRAM

lugnet sa...

Åhh så underbart spännade med företag!! Blir såå nyfiken:) Har varit länge i dom tankarna med men det har varit så mycket annat som snurrat runt mig den senaste tiden så det har varken funnits tid eller energi. Men drömmen finns kvar! Hoppas du får en fin Helg med din man som sällskap:)
KRAM//Ulrica

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Men oj Beatrice! Ska du starta eget? Så roligt! Och spännande...
Är det nätbutik eller vanlig butik du ska ha... Ja, jag önskar dig all Lycka med det nya.
Och den lilla kalendern var ju helt underbar, en sån skulle jag mycket väl kunna ha också :))
Kram
marie